  • 1. Data: 2009-02-06 14:37:28
    Temat: Motocykle po pasie dla autobusów [press]
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    http://moto.onet.pl/1528787,2217,artykul.html

    Po długiej i bardzo trudnej walce brytyjscy motocykliści mogą jeździć w
    Londynie po pasach przeznaczonych dla autobusów. Oznacza to prawie 180
    mil dodatkowych pasów, po których będą poruszać się jednoślady. Dzięki
    temu rozwiązaniu jazda w miejskich korkach, szczególnie w godzinach
    szczytu ma być bezpieczniejsza.

    Może i w Warszawie dało by radę to przeforsować? Tym bardziej że miasto
    planuje dodać wiele km pasów pasów.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2009-02-06 15:08:26
    Temat: Re: Motocykle po pasie dla autobusów [press]
    Od: gonzik <b...@y...com>

    On 6 Lut, 15:37, The_EaGle <t...@t...pl> wrote:
    > Może i w Warszawie dało by radę to przeforsować? Tym bardziej że miasto
    > planuje dodać wiele km pasów pasów.

    Nie mow ze nie jezdzisz pasami dla autobusow w Warszawie?! Na moj gust
    problem tkwi w czym innym. A mianowicie jak zrobic tak zeby samochody
    nie koryzstaly z pasow autobosowych :-)

    Pozdrav,
    Gonzik.

  • 3. Data: 2009-02-06 15:23:54
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 06 Feb 2009 15:37:28 +0100, The_EaGle <t...@t...pl> wrote:

> [...]
    > mil dodatkowych pasów, po których będą poruszać się jednoślady. Dzięki
    > temu rozwiązaniu jazda w miejskich korkach, szczególnie w godzinach

    To niestety rozwiązanie pilotażowe przeciwko któremu są już organizowane
    całkiem
    fest protesty rowerzystów. Dlatego też na uk.rec.motorcycles ktoś wrzucił
    link do ankiety rządowej badającej nastawienie do tego pomysłu

    https://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/finesandregulat
    ions/motorcycleinbuslanes/default.aspx

    Hm, ciekawe, ta ankieta nie jest dostępna wyłącznie dla osób z UK... ;->

    Mam nadzieję, że się przyjmie, w każdym razie. Zawsze to dobry przykład,
    który
    można pokazać palcem naszym rodzimym czynnikom decyzyjnym.

    > Może i w Warszawie dało by radę to przeforsować? Tym bardziej że miasto
    > planuje dodać wiele km pasów pasów.

    Byłoby nieźle. :-) Jak w zeszłym sezonie jechałem Jerozolimskimi pasem dla
    autobusów to mnie patrol motocyklowy zhaltował i pogroził palcem że
    dostanę za
    to mandat, więc teraz to można, ale nie wolno.

    (Nie dostałem, na szczęście :-)))

    > Rafał
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 4. Data: 2009-02-06 15:35:01
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    Leszek Karlik pisze:

> [...]
    > który
    > można pokazać palcem naszym rodzimym czynnikom decyzyjnym.

    Dla mnie oczywiste jest że motocyklista na tym pasie jest na właściwym
    miejscu - nie tamuje ruchu autobusów, w przeciwieństwie do rowerzystów -
    którzy mają ścieżki rowerowe. Jedyny problem to niechęć kierowców
    samochodów do takiego uprzywilejowania motocyklistów.

> [...]
    > dostanę za
    > to mandat, więc teraz to można, ale nie wolno.

    No ja widziałem jak motocykliści tam dostawali mandaty. Bardzo często
    tamtędy jeżdżę (po między żelazną a pl.zawiszy) i patrol też mnie
    zatrzymał ale mandatu nie dostałem bo nie było za co.

    Żeby to nasi włodarze przeforsowali trzeba by zrobić jakiś ruch np przy
    okazji otwarcia sezonu motocyklowego i wręczyć pani prezydent dokument z
    podpisami ZA. Zainteresowały by się tym media. Myślę że policja nie
    miała by nic przeciw - to zmniejszy liczbę wypadków z udziałem
    motocyklistów - nie będą musieli przeciskać się w korkach.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2009-02-06 15:36:37
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    gonzik pisze:

    > Nie mow ze nie jezdzisz pasami dla autobusow w Warszawie?! Na moj gust
    > problem tkwi w czym innym. A mianowicie jak zrobic tak zeby samochody
    > nie koryzstaly z pasow autobosowych :-)

    Nasze władze planują rozdzielić ten pas krawężnikami w tym roku. Dzięki
    czemu raczej jeździć nie będziesz :)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 6. Data: 2009-02-06 15:58:07
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości

    ions/motorcycleinbuslanes/default.aspx

    Ta ankieta ma też swoją historię.
    Początek tej ankiety podyktowało Ministerstwo Transportu, co było jednym ze
    skandali.
    Drugim było oświadczenie rzecznika prasowego Policji, zdaje się, który
    powiedział, że uważa, że motocykle powinny być wyłączone z takiego pasa.
    Uzasadnienie było takie, że seryjne motocykle jeżdżące po drogach w UK pędzą
    nawet 200mph, co jest oczywistą nieprawdą. I manipulacją, za którą
    stowarzyszenia motocyklistów i niektóre gazety próbują odwołać.

> [...]
    > którzy mają ścieżki rowerowe. Jedyny problem to niechęć kierowców
    > samochodów do takiego uprzywilejowania motocyklistów.

    Rowerzysta wyprzedany przez autobus tamuje ruch na tym pasie, a
    przejeżdżający skrzyżowanie na czerwonym świetle bez spojrzenia w żadną
    stronę nie jest też neutralny dla liczby poszkodowanych w wypadkach
    komunikacyjnych, prawda? Nikt nie jest święty ani nie porusza się w
    komunikacyjnej próżni.
    Ilości ścieżek rowerowych nie przeceniałbym nigdzie poza Danią i Holandią.
    Wyznaczenie pasów autobusowych jako dostępnych zarówno dla motocyklistów i
    rowerzystów musiało spowodować konflikty z powodu partyzantki jaka jest
    uprawiana przez te dwa rodzaje użytkowników drogi. Partyzantki, która jest
    im codziennie potrzebna, aby być prędzej niż dzięki dwuśladowi.

> [...]
    > by nic przeciw - to zmniejszy liczbę wypadków z udziałem motocyklistów -
    > nie będą musieli przeciskać się w korkach.

    Myślę, że priorytety polityki drogowej nie są koordynowane na żadnym
    szczeblu - przynajmniej takie odnoszę wrażenie jako użytkownik dróg w PL.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 7. Data: 2009-02-06 18:59:22
    Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Uzasadnienie było takie, że seryjne motocykle jeżdżące po drogach w UK
    > pędzą nawet 200mph, co jest oczywistą nieprawdą.

    No jak to? Przecież każdy "motur jadzie czysta na kole"...

    Jakoś nie dostrzegam logiki w wypowiedzi tego pana... "Motocykle nie powinny
    jeździć pasem dla autobusów, bo za szybko jeżdżą"??

    A ja składam wniosek, by wzorować się na Moskwie. Zgodnie z prawem, za
    odpowiednią opłatą załatwić sobie sygnały świetlne i dźwiękowe. I popylać
    dowolnym pasem. A, zaraz... Ja i tak popylam dowolnym gdy jadę motocyklem.
    Bez dodatkowych opłat, jak dotąd.

    ;-)

    MS

  • 8. Data: 2009-02-08 01:28:54
    Od: "Zyga" <z...@w...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Dla mnie oczywiste jest że motocyklista na tym pasie jest na właściwym
    > miejscu - nie tamuje ruchu autobusów, w przeciwieństwie do rowerzystów -
    > którzy mają ścieżki rowerowe.

    no fpizdu ścieżek mają, i to co jedna to lepsza, nic tylko śmigać :/
    http://blase.bikestats.pl/pht/wrocek/IMG_6603.JPG

    Zyga

  • 9. Data: 2009-02-08 11:26:05
    Od: gonzik <b...@y...com>

    On 6 Lut, 16:36, The_EaGle <t...@t...pl> wrote:
    > gonzik pisze:

    > Nasze władze planują rozdzielić ten pas krawężnikami w tym roku. Dzięki
    > czemu raczej jeździć nie będziesz :)

    Jestem w stanie w to uwierzyc :-) Mysle ze kraweznik bedzie tez
    uzbrojony w kolce tak na wszelki wypadek ;-)

    Pozdrav,
    Gonzik.

  • 10. Data: 2009-02-08 12:42:37
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    gonzik pisze:

    > Jestem w stanie w to uwierzyc :-) Mysle ze kraweznik bedzie tez
    > uzbrojony w kolce tak na wszelki wypadek ;-)
    I stalowa linke, nie zapominajcie o stalowej lince jakies 1,5 nad
    kraweznikim....
    :)
    --
    Qlfon, Kraków