  • 1. Data: 2010-04-12 10:36:17
    Temat: Moto ze Szwajcari - clone w niemczech... a VAT 25
    Od: Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl>

    Witam
    wiem ze bylo podobny watek nawet go czytalem ale chyba nie dokladni
    taki jak moj:

    Kupilem moto od goscia, ktory sciagnal go ze Szwajcari ale oclil w
    niemczech (sam nie wiem czemu)
    mi sprzedal normalnie z umowa kupna/sprzedazy i dal wszystkie
    dokumenty (dowod Szwajcarski, dokumenty z cla itp)
    Zrobilem pierwsz przeglad, tlumaczenie i jade do urzedu go
    zarejestrowac a tam mile Panie mowia ze brakuje mi dokumentu VAT 25
    a ja mowie czemu skoro moto bylo oclone i mam papiery na to ze zostalo
    zaplacone.
    Do tego czytlaem miedzy innymi na tym forum ze jesli moto jest oclone
    nie jest wymagany dokument VAT 25.
    Widze ze kobity w urzedzie same do konca nie wiedza ale zeby mnie
    splawic powiedzialy ze ten dokument jest wymagany.
    Problemu by nie bylo gdyby gosc kolomnie mieszkal ale gosc co
    sprzedawal non stop gdzies siedzi za granica i utrudniony do niego
    jest dostep
    a do tego zeby zlozyl winosek w swoim US o wydanie VAT 25 musi sie w
    nim pojawic co tez utrudnia sprawe.

    a teraz pytanie:
    Czy mimo tego ze wszystko zostalo zaplacone clo itp musze przynosci do
    urzedu formularz VAT 25 wydany sprzedawcy motocykla ?

  • 2. Data: 2010-04-12 10:40:15
    Temat: Re: Moto ze Szwajcari - clone w niemczech... a VAT 25
    Od: n...@s...com

    On Mon, 12 Apr 2010 03:36:17 -0700 (PDT), Caezar Peonti vel pyteria

    >zarejestrowac a tam mile Panie mowia ze brakuje mi dokumentu VAT 25
    >a ja mowie czemu skoro moto bylo oclone i mam papiery na to ze zostalo
    >zaplacone.

    Bylo oclone w .de, ale nie w .pl. W .pl nie musisz clic, ale musisz
    miec papierek ze nie podlega ocleniu.

    >a teraz pytanie:
    >Czy mimo tego ze wszystko zostalo zaplacone clo itp musze przynosci do
    >urzedu formularz VAT 25 wydany sprzedawcy motocykla ?

    A nie mozesz podpisac umowy kupna na terenie NRD ? Wtedy sam sobie
    wystapisz o vat-25 i bedzie po problemie.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 3. Data: 2010-04-12 11:37:33
    Od: marc_in <b...@p...onet.pl>

    n...@s...com pisze:

    > Bylo oclone w .de, ale nie w .pl. W .pl nie musisz clic, ale musisz
    > miec papierek ze nie podlega ocleniu.

    VAT 25 dotyczy opodatkowania podatkiem VAT, a nie clenia.

    > A nie mozesz podpisac umowy kupna na terenie NRD ? Wtedy sam sobie
    > wystapisz o vat-25 i bedzie po problemie.

    No chyba tak naprosciej. I odpadnie PCC-3.

    Pozdrawiam
    marc_in
    fjoterka

  • 4. Data: 2010-04-12 11:43:10
    Od: Tomek <b...@i...eu>

    No uzedy w PL sa pojebane - w .de masz 19% VAT w PL musisz miec wiecej -
    pewnie zechce od ciebie doplaty do tej polskiej sumy i tyle. jesli
    motocykl byl oclony w niemczech to tez powinien tam byc zarejestrowany
    jesli tak bylo to nie ma problemu jesli nie to troche bedzie biegania.
    Tomek

  • 5. Data: 2010-04-12 12:11:51
    Od: Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl>

    On 12 Kwi, 13:43, Tomek <b...@i...eu> wrote:
> [...]
    > motocykl byl oclony w niemczech to tez powinien tam byc zarejestrowany
    > jesli tak bylo to nie ma problemu jesli nie to troche bedzie biegania.

    to dramat bo na pewno go tam nie rejestrowal, dowod jest z
    Szwajcarii...

  • 6. Data: 2010-04-12 12:12:35
    Od: Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl>

    On 12 Kwi, 12:40, n...@s...com wrote:
> [...]
    > miec papierek ze nie podlega ocleniu.

    > A nie mozesz podpisac umowy kupna na terenie NRD ? Wtedy sam sobie
    > wystapisz o vat-25 i bedzie po problemie.

    no nie bo juz zostala umowa podpisana i dupa zbita ;(
    ogolnie jeb... z tym wiecej niz chyba bym sam swoje Panstwo zalozyl..

  • 7. Data: 2010-04-12 12:13:51
    Od: n...@s...com

    On Mon, 12 Apr 2010 05:11:51 -0700 (PDT), Caezar Peonti vel pyteria

    >to dramat bo na pewno go tam nie rejestrowal, dowod jest z
    >Szwajcarii...

    A po co mialbys rejestrowac u niemca ?

    pozdr
    newrom

  • 8. Data: 2010-04-12 12:16:38
    Od: n...@s...com

    On Mon, 12 Apr 2010 05:12:35 -0700 (PDT), Caezar Peonti vel pyteria

    >no nie bo juz zostala umowa podpisana i dupa zbita ;(

    Zyjemy w kraju wielkich mozliwosci, czasami takie mozliwosci tycza
    zmian w juz podpisanych umowach. Oczywiscie byloby to bardzo brzydkie
    zachowanie i powinienes po prostu poczekac az sprzedajacy zalatwi Ci
    ten papierek.

    >ogolnie jeb... z tym wiecej niz chyba bym sam swoje Panstwo zalozyl..

    Trzeba bylo sprawdzic czy to co kupujesz, z takimi papierami jakie
    masz dostac uda Ci sie zarejestrowac. Byloby prosciej.

    pozdr
    newrom

  • 9. Data: 2010-04-12 12:45:21
    Od: Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl>

    On 12 Kwi, 14:16, n...@s...com wrote:
> [...]
    >
    > Trzeba bylo sprawdzic czy to co kupujesz, z takimi papierami jakie
    > masz dostac uda Ci sie zarejestrowac. Byloby prosciej.

    no generalnie staralem sie tego pilnowac ale ten vat 25 mi umknal...
    natomiast widze sprzeczne zdania bo jedno zrodlo podaje z enie trzeba
    w ogole przedkladac vat 25 a drugie ze trzeba
    Malo tego niektorzy pisza ze jeden urzad w tej samej sytuacji tego
    wymaga a drugi nie...

  • 10. Data: 2010-04-12 14:42:49
    Od: "Grzybol" <A...@w...pl>

    Uzytkownik "Caezar Peonti vel pyteria" <p...@i...pl> napisal w
    wiadomosci
    j.googlegroups.com...
> [...]
    > Czy mimo tego ze wszystko zostalo zaplacone clo itp musze przynosci do
    > urzedu formularz VAT 25 wydany sprzedawcy motocykla ?

    Przerabialem temat osobiscie. Handlarz oclil w Niemcowni, ojebal mi sprzeta
    ze wszystkim oprócz VAT. Niestety, musialem sie chuja prosic dzwonic w drugi
    kat Polski zeby zechcial laskawie zalatwic temat, wyslalem mu kwity, zrobil
    Vat, mialem mu zwrócic koszty, które sobie obliczyl na jakies 400 pln.
    Dostal oczywiscie chuja - po odeslaniu mi kwitów przestalem chuja znac. Ktos
    powie ze go oszukalem. Nie. To takie szmaciarze oszukuja normalnych,
    porzadnych ludzi. Sprzedajacy ma dostarczyc kupujacemu komplet dokumentów
    potrzebnych do rejestracji pojazdu. To jego psi obowiazek. Jak jest
    inaczej - prokuratura, lamanie kolem, wiercenie kolan - do wyboru...

    --
    Grzybol