  • 1. Data: 2015-09-19 00:58:23
    Temat: Monitoring, zabezpieczenie samochodu, GSM, GPS, lokalizator
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Co jest właściwego do monitoringu samochodu w tym jego zabezpieczenia z GSM
    i GPS. W sumie otwarte rozwiązania mnie interesują. Powiedzmy na takim
    Arduino czy tam Netduino, ale nie tak bym musiał sam klecić nie wiadomo ile
    a by właśnie sama elektronika była możliwie kompletna tylko możliwa do
    samodzielnego oprogramowania.

  • 2. Data: 2015-09-19 19:58:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.09.2015 o 00:58, re pisze:
> [...]
    > wiadomo ile a by właśnie sama elektronika była możliwie kompletna tylko
    > możliwa do samodzielnego oprogramowania.
    telefon z androidem i program typu prey. jak Ci auto ginie,to ustalasz
    położenie, możesz słuchać dzwięków z auta i oglądać obraz. o ile tak
    schowasz telefon żeby się nie rzucał w oczy.

    ToMasz

  • 3. Data: 2015-09-20 20:41:52
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > ile a by właśnie sama elektronika była możliwie kompletna tylko możliwa do

    Za około 100 zł na allegro widziałem kiedyś urządzenie GPS+GSM. Nie wiem jak
    z jego chińską jakością.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2015-09-20 21:11:39
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "ToMasz"

> [...]
    położenie, możesz słuchać dzwięków z auta i oglądać obraz. o ile tak
    schowasz telefon żeby się nie rzucał w oczy.
    ---
    No ale ... mnie nie chodzi o to, by mi samochód śledził największy spamer
    internetu tylko bym ja sam sobie go śledził. W międzyczasie znalazłem SIM908
    http://www.waveshare.com/wiki/GSM/GPRS/GPS_Shield który właśnie rozszerza
    Arduino o potrzebny GSM i GPS i też ma jakieś audio gdybym chciał posłuchać
    tylko tak se myślę że Arduino trochę żre energię...

  • 5. Data: 2015-09-20 21:22:36
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "yabba"

> [...]
    > samodzielnego oprogramowania.

    Za około 100 zł na allegro widziałem kiedyś urządzenie GPS+GSM. Nie wiem jak
    No ale czego mam szukać ? Widziałem jakiś lokalizator, ale zero dokumentacji
    i tylko stwierdzenie, że współpracuje z mapami największego spamera
    internetu. Jak już mówiłem, chodzi mi jednak o to bym sam śledził samochód a
    nie by ktoś to robił za mnie.

  • 6. Data: 2015-09-20 22:11:02
    Od: "Hals" <H...@v...pl>

    > Co jest właściwego do monitoringu samochodu w tym jego zabezpieczenia z
    > GSM i GPS. W sumie otwarte rozwiązania mnie interesują. Powiedzmy na takim

    Prostym rozwiązaniem (nie otwartym, ale da się crackować) jest nadajnik GPS
    tego typu:
    http://allegro.pl/lokalizator-gps-sledzenie-nadajnik
    -podsluch-online-i5675216738.html
    Do samochodu też się nadaje.
    Zalecane miejsce montażu - tylna lampa, lub owiewka/spojler.

    Działał na zasadzie:
    1. dzwonię na numer karty SIM jaka jest w nim zainstalowana
    2. odpowiedzi otrzymuję SMS ze współrzędnymi GPS.
    3. sprawdzam współrzędne w necie (najwygodniej na telefonie - nie trzeba
    przepisywać na kompa:-)

    Używany przez długi czas, konfiguracja za pomocą SMSów - trochę
    skomplikowana.
    Powiedziałbym, że teraz to kosztuje grosze w porównaniu z cenami gdy ja
    kupowałem.

    Pozdr.
    Hals.

  • 7. Data: 2015-09-21 20:34:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.09.2015 o 21:11, re pisze:

> [...]
    > właśnie rozszerza Arduino o potrzebny GSM i GPS i też ma jakieś audio
    > gdybym chciał posłuchać tylko tak se myślę że Arduino trochę żre energię...
    trochę nie rozumiem. Nikt nie będzie Cię śledził. Może precyzyjniej.
    Masz telefon, to jesteś lokalizowany przez BTSy. oczywiście że operator
    nie wie u której kochanki jesteś, ale w jakim supermarkecie robisz
    zakupy - juz tak. Mając androida z rootem, mozesz zablokować co chcesz.
    Wyślesz smsa, telefon odpowie smsem z współrzędnymi gps. Ty te
    współrzędne przełożysz na adres typu warszawa woronicza 1 za pomocą....?
    PApierowej mapy? Żartujesz. Tak czy siak użyjesz googli, osm czy innej
    usługi od maks kilku firm które udostępniają za darmo mapy. Google
    szybciej się dowie kto i czego szuka, niż gdzie stoi Twoje auto. Zawsze
    możesz użyć telefonu z windows mobile albo symbianem.

    Telefon ma parę zalet. Bez transmisji gsm, bez ekranu bez wifi jest
    stosunkowo oszczędny jeśli chodzi o energię zgromadzoną w baterii. jasne
    że na 2 tygodnie nie wystarczy, ale ja myślę że jak Ci auto zniknie to
    po 24 godzinach to się już kapniesz? Telefon jest stosunkowo tani. w
    wielu wypadkach mamy juz telefony, wystarczy sięgnąć ręką do szuflady.
    Można też kupić za 50zl rozbitka.
    Są dedykowane chińskie zabawki spełniające dokładnie tą samą rolę. ale
    telefon ma zdecydowanie więcej możliwości.
    Arduino jest dobrym pomysłem. byłoby idealnym gdyby nie konkurencja ze
    strony starych telefonów. Samo arduino nie potrzebuje dużo prądu do
    działania. ale jego odbiornik gsm/gps? Tego nie odgadniesz. pozatym
    patrz na koszty. w 100 zł możesz się nie zmieścić.

    ToMasz

  • 8. Data: 2015-09-21 22:12:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > wiadomo ile a by właśnie sama elektronika była możliwie kompletna tylko
    > możliwa do samodzielnego oprogramowania.

    Tutaj masz do wyboru do koloru rozwiązania, w cenie barszczu -
    http://www.aliexpress.com/category/200003014/gps-tra
    ckers.html

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2015-09-21 22:30:47
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-09-21 o 22:12, Mateusz Bogusz pisze:

    > Tutaj masz do wyboru do koloru rozwiązania, w cenie barszczu -
    > http://www.aliexpress.com/category/200003014/gps-tra
    ckers.html

    ktoś gdzieś (na p.m.elektronka?) kupił takie cos za kilka/naście $. z
    GPSem miało to tyle wspólnego, że napis na obudowie był.

    @

  • 10. Data: 2015-09-22 00:50:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > spamera internetu. Jak już mówiłem, chodzi mi jednak o to bym sam śledził
    > samochód a nie by ktoś to robił za mnie.

    Lokalizator GPS

    http://allegro.pl/lokalizator-gps-sledzenie-www-wind
    ows-android-ios-i5570233049.html
    http://allegro.pl/ae7-lokalizator-gps-microsd-kontro
    la-przez-sms-i5604557682.html

    Nie wiem czy akurat te przykładowe tak mają, ale zwykle wysyłasz SMS i w
    odpowiedzi dostajesz SMS ze współrzędnymi. Potem szpilką na globusie
    zaznaczasz sobie pozycje.
    Jak się uprzesz przy konfiguracji to OPCJONALNIE dostaniesz linka do Google
    Maps.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba