  • 1. Data: 2010-06-18 08:36:56
    Temat: Monitoring hardwaru w serwerach IBM
    Od: Unknown User <t...@o...niespamuj.pl>

    Witam,

    Szukam _darmowego_ sposobu na monitoring hardwaru w serwerach IBM z
    systemem Windows Serwer. Mam pod opieką około 30 serwerów od starych
    modeli x346 do najnowszych x3650 M2. O ile ServeRaid informuje o
    problemach z dyskami i macierzami o tyle IBM System Director informuje
    tylko "pobieżnie" o problemach. Z jakiegoś powodu wzrosła temperatura
    kilku serwerów. Zapaliły się kontrolki.
    IBM SD nie pokazuje z czym jest problem. Potrzebuję zbierać dane o
    temperaturze, obrotach wiatraków, napięciach i co się jeszcze da.
    W przypadku linuxa wystarczy lm_sensors i skrypty, a w przypadku
    windowsa nie mam do pojęcia...

    Chcę doprowadzić do sytuacji w której zanim pojadę do serwerowni, będę
    wiedział co wziąć na podmianę i czy mam daną część na stanie czy muszę
    od razu zgłaszać usterkę i czekać na części z IBM.

    Pozdrawiam,
    UU

  • 2. Data: 2010-06-18 11:02:27
    Temat: Re: Monitoring hardwaru w serwerach IBM
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-06-18 10:36, Unknown User pisze:
> [...]
    > wiedział co wziąć na podmianę i czy mam daną część na stanie czy muszę
    > od razu zgłaszać usterkę i czekać na części z IBM.

    Odpalic linuxa pod sesja windowsa?

  • 3. Data: 2010-06-18 14:55:12
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiedział co wziąć na podmianę i czy mam daną część na stanie czy muszę od
    > razu zgłaszać usterkę i czekać na części z IBM.

    Cacti + SNMP + odpowiednie szablony, soft IBM`a możliwe ze wystawia
    wszystko co wie po SNMP a Cacti zbierze i wyrysuje wykresik, ale sprawdzac
    trzeba samemu, w aktualniej wersji nie alarmuje, ale ma byc nowa i chyba
    bedzie umiala wysyalac e-maile, SMS`y itp jak wartosci przekrocza zadane
    progi

    Buniek

  • 4. Data: 2010-06-18 15:41:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Unknown User" <t...@o...niespamuj.pl>
    > Szukam _darmowego_ sposobu na monitoring hardwaru w serwerach IBM
    > z systemem Windows Serwer. Mam pod opieką około 30 serwerów od
    > starych modeli x346 do najnowszych x3650 M2.

    Tyle drogiego sprzetu a na program sie skapi ? :-)
    Wrzucic do walizy serwisowej wszystkiego po jednym.

    J.

  • 5. Data: 2010-06-18 23:00:06
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Unknown User <t...@o...niespamuj.pl> wrote:

    > Szukam _darmowego_ sposobu na monitoring hardwaru w serwerach IBM z
    > systemem Windows Serwer.

    Zabbix - serwer jest na Linuksie (zalecana platforma) na monitorowanych
    serwerach jest agent dla Windows. Agent pozwala na wywoływanie poleceń powłoki,
    które to zwracają wskaźniki, agent przekazuje wskaźnik do serwera, serwer
    Zabbix zapisuje wskaźniki i na ich podstawie możesz sobie zdefiniować
    wyzwalacze (np. zbyt wysoka temperatura) i akcje do nich (np. wyślij SMS do
    administratora). W ogóle cały silnik jest dosyć rozbudowany - można działać w
    oparciu o zależności, eskalować, badać trendy itd.

    Dalej pozostaje kwestia każdego z serwerów i co chcesz na nim monitorować. IBM
    z reguły dostarcza dosyć obskórne narzędzia CLI dla Windows, więc jest to
    możliwe, dalej to kwestia przesiedzianych nad skryptologią godzin - no well
    chciałeś _za_darmo_, więc jak rozumiem jesteś na to gotowy. 30 serwerów to
    skończona liczba, więc i ilość skryptów do napisania (do odpalania przez agenta
    Zabbix) jest skończona. :)

    (...)

    > Z jakiegoś powodu wzrosła temperatura kilku serwerów.

    Kwestia inteligentnej korelacji danych - jak rozumiem (bo Cię to dziwi) wzrosła
    temperatura niektórych podczas gdy inne np. w tej samej szafie są w normie? Czy
    może w ogóle wzrosła temperatura w serwerowni? Masz czujnik do tego? Warto.

> [...]
    > zbierać dane o temperaturze, obrotach wiatraków, napięciach i co się jeszcze
    > da. W przypadku linuxa wystarczy lm_sensors i skrypty, a w przypadku

    W przypadku Windows podobnie tylko trudniej skryptować.

    > Chcę doprowadzić do sytuacji w której zanim pojadę do serwerowni, będę
    > wiedział co wziąć na podmianę i czy mam daną część na stanie czy muszę od
    > razu zgłaszać usterkę i czekać na części z IBM.

    A to zupełnie inny temat - chodzi Ci po prostu o wyciąganie informacji jaki
    podzespół prawdopodobnie padł na podstawie danych z monitoringu? No to musisz
    stworzyć słownik korelacji np. jeżeli mamy złe napięcia to potencjalnie
    zasilacz itd. - to wszystko *można* zrobić ręcznie, ale to jest kupa roboty -
    dlatego właśnie IBM bierze pieniądze za swoje narzędzia do tego (ale szczerze
    przyznam, że widziałem to zaimplementowane w kilku miejscach i nigdzie to nie
    dzialało).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )