  • 41. Data: 2012-01-20 12:50:56
    Temat: Re: Monitor - tanszy S-IPS czy drogi TN
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jfbi5q$5km$1@news.task.gda.pl...

    > Gdyby wtedy mi ktoś tłumaczył zalety jakiejś matrycy polegające na niemal
    > perfekcyjnym odwzorowaniu świata oraz opowiadał o nierównomierności
    > doświetlenia - zapewne pukałbym się w czoło.
    >
    > Nie dajmy się zwariować, doceńmy niezwykłą technologię, która nas otacza.
    > Nawet ta najgorsza obecnie przerasta możliwości percepcji większości z
    > nas.

    Dodam, że dotyczy to również audio, wyposażenia mieszkań,
    ... ŻYCIA.
    Z jednej strony, dzięki takim jak, kamil fabryki będą żyć,
    (a i ludzkość będzie "postępować"), a z drugiej,
    będziemy umierać na "wrzody" z nerwów,
    że" ktoś ma złocony przewód do głośników"

    ....ładnie to opisałeś Marcinie N

    Artur(m)

  • 42. Data: 2012-01-20 13:19:51
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/01/2012 12:50, Artur(m) wrote:

> [...]
    > (a i ludzkość będzie "postępować"), a z drugiej,
    > będziemy umierać na "wrzody" z nerwów,
    > że" ktoś ma złocony przewód do głośników"

    Czy ty też chodzisz ubrany w dres z ukraińskiego bazaru, masz w domu
    wyłącznie najtańszy sprzęt od SuperSprzedawców chińskiej tandety z
    Allegro, jeździsz 15-letnią Skodą Favorit, a meble dostałeś na jakiejś
    wprzedaży z mieszkań komunalnych?

    Jeśli nie, to jesteś postępowym snobem. Nikt nie zmusza do kupowania
    profesjonalnych monitorów po 8 tysięcy złotych za sztukę, ale jeśli
    różnica 300zł w cenie ekranu, przed którym spędzasz kilka godzin
    dziennie powoduje wrzody, to może dajmy sobie spokój z tą dyskusją.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 43. Data: 2012-01-20 16:40:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-20 13:47, Użytkownik kamil napisał:

    > Twój wybór, wielu widzi i nie ma to nic wspólnego ze snobizmem.
    >
    > Powiedz, chodzisz w najtańszych ubraniach z ukraińskiego bazaru? Sprzęt
    > grający masz marki Panascanic? Telewizor Sunny? Czy też dopłacasz za
    > rzeczy lepszej jakości i jeśli tak, to po co?

    Samo to że takie produkty są w sprzedaży świadczy że cała
    masa ludzi je kupuje.

    > Jak dotąd to Ty z uporem godnym lepszej sprawy udowadniasz, że kupowanie
    > IPSa to jak picie wody z Tamizy i kompletna strata pieniędzy, bo
    > większość ludzi nie widzi różnicy.

    I dla tych co nie widzą tej różnicy to faktycznie była by strata pieniędzy.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2012-01-20 16:46:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/01/2012 16:40, RadoslawF wrote:

    > Samo to że takie produkty są w sprzedaży świadczy że cała
    > masa ludzi je kupuje.

    Nie interesuje mnie "cała masa", tylko dwie konkretne osoby które tutaj
    "nie widzą sensu przepłacać", a jakoś unikają odpowiedzi na to proste
    pytanie.

    Skodę Favorit można dziś kupić za dwie flaszki, a przecież też dowiezie
    na wakacje tak samo, jak tani monitor też wyświetli zdjęcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 45. Data: 2012-01-20 16:48:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-20 14:19, Użytkownik kamil napisał:

> [...]
    > wyłącznie najtańszy sprzęt od SuperSprzedawców chińskiej tandety z
    > Allegro, jeździsz 15-letnią Skodą Favorit, a meble dostałeś na jakiejś

    Zabrakło widzę argumentów.

> [...]
    > różnica 300zł w cenie ekranu, przed którym spędzasz kilka godzin
    > dziennie powoduje wrzody, to może dajmy sobie spokój z tą dyskusją.

    Dlaczego, bardzo chętnie poczytam dlaczego ktoś nie spędzający
    przed monitorem w domu kilku godzin dziennie i nie widzący
    różnicy w wyświetlaniu kolorów miałby wydawać dwieście złotych
    więcej na monitor ? Może dlatego żeby uniknąć drwin idioty który
    chodzi tylko w markowych ciuchach, kupuje tylko markowy
    sprzęt którego i tak nie wykorzysta i nie widzi śmieszności
    swojego postępowania więc jeszcze poucza innych że też tak
    powinni.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2012-01-20 16:54:36
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/01/2012 16:48, RadoslawF wrote:

    > Zabrakło widzę argumentów.

    Najwyraźniej zabrakło Arturowi, bo coś unika odpowiedzi.

> [...]
    > sprzęt którego i tak nie wykorzysta i nie widzi śmieszności
    > swojego postępowania więc jeszcze poucza innych że też tak

    Dlaczego zakładasz, że nie widzi? Mam wrażenie, że najgorliwiej broniący
    tej tezy nigdy nie mieli okazji popracować przez tydzień przed dobrym i
    wrócić do taniego TNa.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 47. Data: 2012-01-20 17:11:06
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    > Ale pomysły z dedykowaniem TNki do oglądania zdjęć mają ograniczenia.
    > Pytający to już wie, tylko szuka tych ograniczeń w złym miejscu.
    > Celem mojego postu nie była krytyka TN tak w ogóle, lecz uświadomienie
    > gdzie leży problem: a on NIE LEŻY w szerokości odwzorowanowego widma,
    > czy jak to fachowo określają - gamutu.
    > Głównie o to szło, bo pytający odnosił się do pokrycia sRGB, z tym
    > również TN nie ma problemu i nie TAM należy szukać różnicy wobec
    > IPSów, szczególnie 'zwykłych' :)

    Dziekuje - wlasnie o to mi chodzilo :-) Do tej pory wydawalo mi sie, ze
    roznica to wlasnie ilosc kolorow i pokrycie przestrzeni RGB.

    Aktualnie mam FS P19-2, czyli S-PVA. Monitor jest dosc dobry, ale juz
    zaczynaja dziac sie z nim dziwne rzeczy (nie uruchamia sie, ciagle wyskakuje
    okienko wyboru zrodla), wiec moze czas go zmienic...

    Nie chcialbym zmieniac na wiekszy ale gorszy jakosciowo ekran, dlatego moje
    pytanie. S-IPS bedzie ok, ale intrygowaly mnie wlasnie te monitory TN, np.
    Samsungi, ktore maja marketingowe funkcje:

    http://www.samsung.com/pl/consumer/pc-peripherals-pr
    tinters/monitors/led/LT23A750EX/EN-features

    - "Photo Accuracy - 100% doskonałe odwzorowanie kolorów" (cokolwiek to ma byc),
    - "Magic Angle Vertical" (znow jakas marketingowa magia),
    - "Ultra Clear Panel"
    nie licząć już innych "bajerów"

  • 48. Data: 2012-01-20 17:12:34
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.01.2012 11:11), Gotfryd Smolik news wrote:
    > Na dobrze poustawianym monitorze cały obraz powinien być
    > jednolicie szary:
    >
    > http://members.chello.pl/m.kaluza/rzeznik_lcduf.png

    Jednolicie szary? Nie powinienem widzieć pionowych kolorowych pasków z
    przeplotem i gradientem?

    p. m.

  • 49. Data: 2012-01-20 18:15:45
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Dlaczego, bardzo chętnie poczytam dlaczego ktoś nie spędzający
    > przed monitorem w domu kilku godzin dziennie i nie widzący
    > różnicy
    tej różnicy nie da się nie widzieć. Może ona co najwyżej nie przeszkadzać!

    > w wyświetlaniu kolorów miałby wydawać dwieście złotych
    > więcej na monitor ?
    Dlatego że różnica między skodą Favorit a nowym Volvo jest diametralna,
    a różnica między monitorem wyświetlającym obraz przyzwoity a mocno
    odbiegający od przyzwoitości jest rzędu 200zł. Czy warto? Moim zdaniem w
    domu tak. w firmie, księgowości - niekoniecznie.

    ToMasz

  • 50. Data: 2012-01-20 18:16:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-20 17:46, Użytkownik kamil napisał:

    > Nie interesuje mnie "cała masa", tylko dwie konkretne osoby które tutaj
    > "nie widzą sensu przepłacać", a jakoś unikają odpowiedzi na to proste
    > pytanie.

    I mają rację bo pytanie zadajesz tendencyjne.

    > Skodę Favorit można dziś kupić za dwie flaszki, a przecież też dowiezie
    > na wakacje tak samo, jak tani monitor też wyświetli zdjęcie.

    W dyskusji nie chodziło o stary monitor kontra nowy monitor
    a o nowy monitor z jedna matrycą kontra monitor z inna matrycą.
    Wiec zacznij zadawać właściwe pytania albo przeproś i nie rób
    zamieszania.