  • 1. Data: 2011-02-15 19:18:36
    Temat: Monitor DVI i błędne dane z DDC
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Mam monitor Hyundai L90D+.
    Po wymianie karty graficznej, system (XP) usypia monitor po załadowaniu,
    w czasie startu systemu monitor wyświetla wszystko poprawnie.
    Drążąc problem doszedłem do tego, że monitor przedstawia się poprzez DDC
    jako L91D analogowy.
    Widocznie poprzednia karta miała wyjście DVI-D a ta ma DVI-I i przełącza
    się w tryb analogowy a złącze cyfrowe zostaje wyłączone.

    Monitor zaczął przedstawia się jako L91D po powrocie z serwisu
    gwarancyjnego, ale skoro działał to nie zwracałem na to uwagi, a teraz
    to już dawno po gwarancji.

    Program ddcw.exe nie chce działa.
    Usunięcie pinu DDC-data z kabla DVI sprawiło, że monitora nawet BIOS już
    nie widzi.

    Zna ktoś może sposób jak zmusi taki monitor do działania poprzez złącze DVI?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2011-02-17 17:45:42
    Temat: Re: Monitor DVI i błędne dane z DDC
    Od: alex <o...@w...pl>

    > Zna ktoś może sposób jak zmusi taki monitor do działania poprzez złącze DVI?

    miałem to samo z viewsonikiem, rozwiązanie jest proste: podłącz monitor
    kablem DVI_D a nie DVI_I

  • 3. Data: 2011-02-17 21:37:35
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-02-17 18:45, alex pisze:

    > miałem to samo z viewsonikiem, rozwiązanie jest proste: podłącz monitor
    > kablem DVI_D a nie DVI_I

    Mam kabel DVI-D.
    Niestety dane EDID w monitorze są zwalone.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej