  • 1. Data: 2009-10-20 12:20:19
    Temat: Monior 1920x1080 z matryca SIPS/xVA
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    Witam

    Szukam monitora o natywnej rozdzielczosci 1920x1080 (nie na 1200) z czyms
    lepszym od standardowo wciskanej matrycy TN.
    Szukam czegos na matrycy najlepiej SIPS, ewentualnie xVA - mVA, pVA itd.
    Rozmiar 24, 26 cali.
    Cena do 3, 4 tys. zl.
    Z gory dziekuje za wszelkie porady.

  • 2. Data: 2009-10-20 14:32:49
    Temat: Re: Monior 1920x1080 z matryca SIPS/xVA
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-20 14:20:19 +0200, "cztery" <r...@d...trzy> said:

    > Szukam monitora o natywnej rozdzielczosci 1920x1080 (nie na 1200) z
    > czyms lepszym od standardowo wciskanej matrycy TN.
    > Szukam czegos na matrycy najlepiej SIPS, ewentualnie xVA - mVA, pVA itd.

    Możliwe że coś przegapiłem, bo osobiście śledzę głównie monitory zdatne
    do obróbki zdjęć, ale jeszcze nie słyszałem o takowym cudzie. Coś mi
    się kołacze, że pojawiła się jakaś "gęsta" 22" od Samsunga czy Eizo z
    rozdzielczością Full HD, ale nie jestem do końca przekonany, czy mi się
    coś nie pozajączkowało. W każdym razie przy takich wymaganiach
    ograniczasz sobie wybór do pewnie ze 2 modeli. A tak wogóle - co Ci
    przeszkadza w wysokości 1200 px?

    de Fresz

  • 3. Data: 2009-10-20 18:23:46
    Od: PAw <m...@p...onet.pl>

    On 20 Paź, 14:20, "cztery" <r...@d...trzy> wrote:
> [...]
    > lepszym od standardowo wciskanej matrycy TN.
    > Szukam czegos na matrycy najlepiej SIPS, ewentualnie xVA - mVA, pVA itd.

    A wystarczy poszukać:
    http://monitory.mastiff.pl/opisy.php?id_artykulu=341
    5&nazwa=Monitor%20EIZO%20EV2333WH-BK

    1920x1080 PVA

  • 4. Data: 2009-10-20 19:27:13
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "PAw" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > lepszym od standardowo wciskanej matrycy TN.
    > Szukam czegos na matrycy najlepiej SIPS, ewentualnie xVA - mVA, pVA itd.

    nie ma tyle cali co trzeba

    tu masz podobny http://www.frazpc.pl/b/244849

  • 5. Data: 2009-10-20 20:25:45
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > A wystarczy poszukać:
    > http://monitory.mastiff.pl/opisy.php?id_artykulu=341
    5&nazwa=Monitor%20EIZO%20EV2333WH-BK

    Dziekuje za porade. Fajnie jak bylby wiekszy, ale ten wydaje sie calkiem ok.
    Moze gdzies da rade zobaczyc jak swieci w Trojmiescie.

  • 6. Data: 2009-10-20 20:30:14
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > ograniczasz sobie wybór do pewnie ze 2 modeli. A tak wogóle - co Ci
    > przeszkadza w wysokości 1200 px?

    Z tego co pamietam jakies pol roku temu slyszalem o zapowiedzi NECa z taka
    matryca.
    Monitor ma sluzyc do zastosowan domowych. Czyli wolanie RAWow, granie,
    ogladanie TV, filmow HD przy pomocy WD TV. 1080 byloby lepsze z uwagi na
    wyswietalnie na calym ekranie obrazu FullHD, przeskalowany w gore wyglada
    gorzej niz w dol. Dodatkowo 1080 to mniejsze wymagania dla karty graficznej
    przy grach HD.
    Dziekuje za rady i pozdrawiam.

  • 7. Data: 2009-10-21 08:48:12
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-20 22:30:14 +0200, "cztery" <r...@d...trzy> said:

    > Z tego co pamietam jakies pol roku temu slyszalem o zapowiedzi NECa z
    > taka matryca.

    A to zdaje się 23".

    > Monitor ma sluzyc do zastosowan domowych. Czyli wolanie RAWow,

    Do obróbki zdjęć przydałoby się mieć rozsądny zakres regulacji
    podświetlania, a samo to już potrafi nieźle zawęzić wybór z tych
    nielicznych monitorów na IPS/*VA, dokładanie do tego kryterium
    nietypowej rozdzielczości właściwie wycina wszelkie sensowne propozycje.

> [...]
    > uwagi na wyswietalnie na calym ekranie obrazu FullHD, przeskalowany w
    > gore wyglada gorzej niz w dol. Dodatkowo 1080 to mniejsze wymagania dla

    Zaraz, zaraz, Full HD to 16:9 mające 1920x1080. Komputerowe 16:10 to
    1920x1200 - jako że pierwsze zawiera się w drugim, nie ma potrzeby
    skalowania, można ustawić wyświetlanie bez, z niewielkimi czarnymi
    paskami na dole i górze. Dodatkowe 120 px wysokości przydaje się za to
    przy komputerowych zastosowaniach. Co do różnicy wymagań dla karty
    graficznej - śmiem twierdzić, że będą zupełnie pomijalne - jak chcesz
    grać w nowsze tytuły, to do obu potrzebujesz przynajmniej czegoś na
    poziomie GTX260/HD4870, a przydałoby się coś lepszego.

    de Fresz