  • 1. Data: 2011-04-04 05:44:41
    Temat: Moduł LED
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Czołem.

    Miał ktoś z tym do czynienia:

    http://store.led-replacement.com/tle1f.html

    i podzieli się opinią ? Stara latarka MAGLITE 2D leży i się kurzy, a
    mogła by coś takiego przyjąć do pracy.

    Inna sprawa: jeśli te moduły pracują przy zasilaniu 2-6 baterii, to w
    trzonku jest przetwornica ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2011-04-04 05:56:09
    Temat: Re: Moduł LED
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Polecam
    http://www.swiatelka.pl/

    Znajdziesz wiele informacji na temat modowania i budowy różnych latarek, itd.

    50lm za 20 czy 30$ to nie jest ani tanio, ani dużo światła.

    Dioda z której wyciśniesz nawet 400lm (Cree XPG R5) + prosty driverek 1.4A, to
    koszt ok. 55zł. I to będzie tylko ok. 5W w diodę.
    Oczywiście nie będzie to moduł, tylko dopiero musisz pokombinować. Ale warto :).
    EdiM

  • 3. Data: 2011-04-04 06:22:20
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-04-04 07:56, EM pisze:

    > Oczywiście nie będzie to moduł, tylko dopiero musisz pokombinować. Ale
    > warto :).

    Nie mam ochoty kombinować z tą latarką, interesują mnie gotowe rozwiązania.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2011-04-04 09:24:47
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości
    > Nie mam ochoty kombinować z tą latarką, interesują mnie gotowe
    > rozwiązania.

    Mam oryginalne Maglite 4D oraz Mini 2AA, z 3W LED'em obie. Świeci.. tak
    sobie. Ostatnio w Lidlu była latareczka LED coś ponad 200 lumenów i ta
    znacznie lepiej świeci. Tyle że mój 4D to i do obrony się nada ;)

    To juz lepiej TerraLUX TLE-6EXB na Amazonie za 18 dolców albo jak szaleć to
    TLE-300MR.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2011-04-04 09:28:41
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Inna sprawa: jeśli te moduły pracują przy zasilaniu 2-6 baterii, to w
    > trzonku jest przetwornica ?

    Tak, jest elektronika w trzonku. Dlatego niewrażliwe czy dam 4 baterie D czy
    4 paluszki NiMn AA w koszyczkach. Świeci do końca aż po prostu gaśnie.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2011-04-04 20:36:59
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    PeJot wrote:
> [...]
    >
    > http://store.led-replacement.com/tle1f.html
    >
    > i podzieli się opinią ? Stara latarka MAGLITE 2D leży i się kurzy, a

    19$ za marne 50lm LOL :)

    http://s.dealextreme.com/search/wf-502b

    Dioda XPG R5 cos tam - kupilem za 17$, do tego ladowarka i 2x lion. Pali az
    milo, ciagnie 1.45A ze swiezej li(m)onki.

    Za komplet czyli latarka, aku, ladowarka, pokrowiec i uchwyt na rower dasz ok
    100zl z darmowa wysylka do polszy. Latarka to taki sangjong z dalekiego wschodu
    ale dziala dobrze. Nie mozna jej przegrzac albo zrobic mod by lepiej pchala
    diodka cieplo na obudowe. Latarek maja tam od ************* wiec trudno wybrac,
    na forum ktos polecil to kupilem. Nie zaluje ani chwili - sasiad tez zamowil.
    Na paczke czekasz 3-4tygodnie.

  • 7. Data: 2011-04-04 21:57:52
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-04-04 11:24, Irokez pisze:

    > Mam oryginalne Maglite 4D oraz Mini 2AA, z 3W LED'em obie. Świeci.. tak
    > sobie. Ostatnio w Lidlu była latareczka LED coś ponad 200 lumenów i ta
    > znacznie lepiej świeci. Tyle że mój 4D to i do obrony się nada ;)

    50 lm w takiej latarce to moim zdaniem nieporozumienie, ale ogólnie z
    przeróbkami latarek Maglite xD jest taki problem, że bez gruntownej
    przeróbki głowicy nie odprowadzi się skutecznie ciepła z diody.
    Osobiście kiedyś przerobiłem sobie Maglite 4D na leda CREE, ale pół
    gwizdka (trochę ponad 1W, czyli ca 130lm, choć mogłaby na 3W - zdjęcia
    chyba leżą gdzieś jeszcze na światelka.pl).
    Ale i tak częściej używam MiniMaglite 2AA.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 8. Data: 2011-04-05 20:20:54
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

  • 9. Data: 2011-04-05 20:27:01
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik EM napisał:
> [...]
    > itd.
    >
    > 50lm za 20 czy 30$ to nie jest ani tanio, ani dużo światła.

    To jest koszmarnie mało świata. Do dużego maglite'a już dwa lata temu
    był panel trzech diod Infineona dający powyżej 400 lm - coś tak jak
    pojedynczy reflektor samochodowy...

    > Dioda z której wyciśniesz nawet 400lm (Cree XPG R5) + prosty driverek
    > 1.4A, to koszt ok. 55zł. I to będzie tylko ok. 5W w diodę.

    No tam były trzy i ponad 6W brały - technika idzie naprzód...

    > Oczywiście nie będzie to moduł, tylko dopiero musisz pokombinować. Ale
    > warto :).

    A potem stanie TIR, wyjdzie szofer z łyżką od opon i wp...l spuści za
    oślepiane. Z takimi latarkami warto myśleć gdzie się świeci - dawno temu
    głupim halogenem latarkowym 5.5W zamontowanym zmyślnie w lampce
    rowerowej wysłałem (zabrakło mi w zakręcie ręki żeby światło zmienić na
    krótkie) gościa jadącego samochodem wprost na pobocze. Co można dobrą
    współczesną diodą - wolę nie myśleć...

    Dla przypomnienia - 200lm to halogen rzędu 20W i to raczej stu- jak
    tysiącgodzinny!

    --
    Darek