  • 1. Data: 2009-06-17 16:41:48
    Temat: Modem - USB czy PCIMCIA
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Witam.

    Czy możecie doradzić?

    Lepszy zasięg będzie w modemie USB czy PCIMCIA? W którym lepsza antena?
    Czy są jeszcze jakieś różnice oprócz tej że wersji USB mogę użyć nie tylko
    w laptopie? No i że wersja PCIMCIA nie wystaje? Czy to wszystko czym
    różnią się te standardy? Modemy HSDPA 1.8Mbita a wykorzystania z Playem
    będzie jak znalazł bo w Playu na kartę jest i tak do 1Mbita nie?

    Na Alle, w wersji PCIMCIA można znaleźć:

    Merliny U740
    za 75zł, używane i 1mc gwarancji

    Optiony Globetrottery 3G+
    za 100zł, używane i 12mcy gwarancji

    a może kupić
    Optiona Globetrottera 3G FUSION +
    za 120zł, używanego i 12 miesięcy gwarancji
    i dodatkowo WiFi 802.11 B/G, którego nie mam bo to starszy laptop, to
    dobre połączenie modemu GSM i WiFi w jednym?

    Czy ewentualna jakaś mini antena do ww takich modemów, z kilkumetrowym
    kabelkiem, musi być jakaś dedykowana czy są jakieś uniwersalne. Dużo jest
    anten (takich do 50zł) do modemów HUAWEI ale te modemy są drogie. Jaką
    polecicie antenę do ww modemów? A może te modemy to jakaś kicha?

    Do czego są te wszystkie konektory dostępne na Alle?

    --
    Pzdr, Piotr

  • 2. Data: 2009-06-17 18:38:43
    Temat: Re: Modem - USB czy PCIMCIA
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Lepszy zasięg będzie w modemie USB czy PCIMCIA? W którym lepsza antena?

    antena nie zależy od połączenia,
    zwykle i tak da się dołączyć zewnętrzną

    > Czy są jeszcze jakieś różnice oprócz tej że wersji USB mogę użyć nie tylko
    > w laptopie?

    używałem również PCMCIA w stacjonarnym - trzeba adaptera tylko

    No i że wersja PCIMCIA nie wystaje? Czy to wszystko czym
    > różnią się te standardy? Modemy HSDPA 1.8Mbita a wykorzystania z Playem
    > będzie jak znalazł bo w Playu na kartę jest i tak do 1Mbita nie?

    szybkość 1.8 to cecha starości, nie połączenia,
    PCMCIA też będzie odstawać,
    usb przy pierwszym potknięcziu może odpaść :-)

    > Na Alle, w wersji PCIMCIA można znaleźć:

    używałem przez 2,5 roku hyuawei e620 - polecam, powinny nie być drogie,
    tak jest fajnie wykonany, że nie widać żadnych śladów użytkowania
    (wsuwania, wysuwania),
    poprzednio z PCMCIA optionem globtrotter edge miałem liche doświadczenia -
    lubiał zawiesić transmisję,

    teraz mam hyuawei e176g - na USB - trudno coś powiedzieć, działa i tyle,
    więcej od niego nie oczekuję,
    do tego play online lepiej funkcjinuje mi niż blueconnect (z którego po 4
    latach rezygnuję)

    P.

  • 3. Data: 2009-06-18 12:10:48
    Od: "Jarek Ossowski" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    > Lepszy zasięg będzie w modemie USB czy PCIMCIA? W którym lepsza
    > antena?

    Z moich doświadczeń wynika, że lepiej sygnał zbiera modem PCMCIA i taki też
    modem polecam Ci kupić. Dobry jest na pewno Huawei E620 oraz E630. Fajnie też
    sprawuje się Option Globetrotter GT Max. Jeśli chodzi o modemy USB to jedyny
    jaki mogę Ci ostatecznie polecić to Option ICON 225i. Trzymaj się z daleka od
    takich wynalazków jak Huawei E220 oraz Huawei E160 bo chyba większym gównem od
    tej dwójki był tylko Siemens ES75.

    --
    Z poważaniem,
    Jarek Ossowski

    Na grupach wyrażam ZAWSZE moje prywatne zdanie. Proszę nie łączyć go z moim
    dawnym, obecnym i przyszłym pracodawcą.

  • 4. Data: 2009-06-18 12:45:55
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 18-06-2009 o 14:10:48 Jarek Ossowski <a...@s...pl> napisał(a):

    > Z moich doświadczeń wynika, że lepiej sygnał zbiera modem PCMCIA i taki
    > też modem polecam Ci kupić.

    Też mam zamiar taki wziąć bo jakiekolwiek coś na USB to raczej
    nieporozumienie w laptopie. Chociaż w tym wypadku (i takim gdy słabszy
    trafiłby się zasięg) dobrym patentem byłboby to, że można byłoby kupić
    jakiś kabel USB z 5m i taki modem wystawić gdzieś pod okno czy nawet za :)

    > Dobry jest na pewno Huawei E620 oraz E630.

    Używane jeszcze w przyzwoitej cenie - ok 150zł. A czym różnoią się 320 i
    630? Bo ten 630 jakby droższy. I chyba bez różnicy czy po Plusie czy po
    Erze? :)

    > Fajnie też sprawuje się Option Globetrotter GT Max.

    Tez jeszcze nienajdroższy, chociaż Globetrottera 3G+ można znaleźć za
    100zł a i czym on sie różni od GT Max?

    Ogólnie, dziękuję za info i polecenie.

    --
    Pzdr, Piotr M

  • 5. Data: 2009-06-18 16:29:42
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > Też mam zamiar taki wziąć bo jakiekolwiek coś na USB to raczej
    > nieporozumienie w laptopie.
    USB jest bardziej uniwersalny - jak kupisz nowego laptopa, nie będziesz
    musiał kupować nowego modemu. No ale jak nie zamierzasz, to bierz PCMCIA.

  • 6. Data: 2009-06-18 17:10:48
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 18-06-2009 o 18:29:42 owp <o...@g...pl> napisał(a):

    > USB jest bardziej uniwersalny - jak kupisz nowego laptopa, nie będziesz
    > musiał kupować nowego modemu. No ale jak nie zamierzasz, to bierz PCMCIA.

    Ten na USB w sumie faktycznie jest uniwersalny, bo tak jak mówisz, i w
    desktopa można go wsadzić, czy przy zmianach laptopa, czy mając ich kilka,
    czy pożyczając komuś.. Ale jak wtedy trzeba uważać na lapka, bo z takim
    czymś trzymanie go na kolanach czy ciągłe zmienianie jego położenia to dla
    mnie duża męczarnia i stres co by nie uwalić czasem wystających dzyndzli.
    Dałem zapytanie bo myślałem że istnieją jakieś techniczne różnice w tych
    modemach, przypuszczałem że może w mocy anteny.. skoro USB bardziej
    wystaje to i może antena w nim jakaś dużo lepsza.. Wtedy być może bym się
    poświęcił i robił z laptopa jeża :) A tak to eee.

    --
    Pzdr, Piotr M

  • 7. Data: 2009-06-18 17:15:25
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Pan Piskorz pisze:

    > do tego play online lepiej funkcjinuje mi niż blueconnect (z którego po
    > 4 latach rezygnuję)

    Oczywiście mając świadomość, że poza miastami w Play będziesz off-line.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 8. Data: 2009-06-18 17:40:29
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Jarek Ossowski <a...@s...pl> wrote:

    > takich wynalazków jak Huawei E220 oraz Huawei E160 bo chyba większym gównem

    Jakie problemy masz z E160 ? Używam takich dwóch, nie ma problemów, bardzo
    stabilnie działa w EDGE jak i w 3G.

    Modem USB jest o tyle lepszy od PCMCIA, że można go powiesić tuż przy oknie
    (lub nawet za oknem, tam gdzie lepszy zasięg) i podłączyć przedłużaczem do
    komputera.

    a.

  • 9. Data: 2009-06-18 18:12:38
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Oczywiście mając świadomość, że poza miastami w Play będziesz off-line.

    tak,
    spośród 4 miast, gdzie przebywam regularnie, play działa w 4,
    era 3g w 3

    P.

  • 10. Data: 2009-06-18 18:15:31
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Lepszy zasięg będzie w modemie USB czy PCIMCIA? W którym lepsza antena?

    dodam jeszcze:

    modemy USB nie potrzebują żadnego oprogramowania poza tym, które mają w
    sobie,
    to IMHO znaczna zaleta

    P.