-
51. Data: 2019-02-16 20:53:59
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 16.02.2019 o 01:29, Pszemol pisze:
> Ale on ma polot - to całkiem niezły Passat 190-konny V6 2,8 litra benzynka.
To jak na usańskie warunki coś nadzwyczajnego?
-
52. Data: 2019-02-16 20:55:09
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: cyceron <t...@b...goaway>
On 15.02.2019 03:55, Pszemol wrote:
> wibracje są mocne w czasie przyspieszania auta a jak się puści pedał
> gazu to wtedy ledwie zauważalne to co to może być?
>
> Kulminacja jest przy 40-50mph (65-80km/h).
> Trzepie wtedy przodem że widać.
>
> napęd na przód.
> Sprawdzone/wyważone koła...
>
> Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
Kolejny głos na przeguby wewnętrzne.
Nie wiem jak w passacie, ale w niektórych samochodach są niedostępne
jako osobna część, ja swego czasu do fiesty mk6 kupowałem całe półosie
(ze szrotu oczywiście).
c.
-
53. Data: 2019-02-16 21:39:15
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:q49pok$86p$2@node2.news.atman.pl...
> W dniu 16.02.2019 o 01:29, Pszemol pisze:
>
>> Ale on ma polot - to całkiem niezły Passat 190-konny V6 2,8 litra
>> benzynka.
>
> To jak na usańskie warunki coś nadzwyczajnego?
Drogi Shreku, nie napisałem że to coś nadzwyczajnego...
Napisałem że JAK NA PASSATA to raczej górna półka
jeśli chodzi o przyjemność z jazdy...
Co Wy dzisiaj tacy naburmuszeni? :-)
-
54. Data: 2019-02-16 21:42:11
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
news:dd7016bd-0216-4bf3-bbb3-b60194be444a@googlegrou
ps.com...
> Najprostszy i najtanszy sposob na naprawe dostales. Za puszke smaru tutaj
> bys zaplacil ze dwie dychy. Pakujesz do oslon i jedziesz. Jak ustalo to
> sie cieszysz za dwie dychy. Jak za jakis czas zacznie znowu trzepotac to
> wiesz ze musisz kupic dwa nowe przeguby. Poza tym jak zsuniesz oslony to
> bedziesz widzial w jakim stanie jest smar i czy jeszcze jest. Dlaczego
> akurat tak spytales. Bo trzepotanie przy przyspieszaniu to zawsze jedna z
> oznak zuzytych przegubow zewnetrznych lub/i braku smaru. Drugim jest
> klekotanie w czasie jazdy jak sa kola skrecone na maksa.
Zenku - dziękuję, zapoznam się ze stanem smaru w przegubach.
Może jutro podniosę autko na stojakach i popatrzę mu...
Mam nadzieję, że te gumy na przegubach da się zsunąć łatwo...
Pewnie obręcze trzeba będzie kupić nowe a oryginalne rozciąć.
Czy można kupić takie obręcze ze śrubką czy będą ośki niewyważone?
-
55. Data: 2019-02-16 21:43:14
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"cyceron" <t...@b...goaway> wrote in message
news:q49pqr$1a9d$1@gioia.aioe.org...
> On 15.02.2019 03:55, Pszemol wrote:
>
>> wibracje są mocne w czasie przyspieszania auta a jak się puści pedał
>> gazu to wtedy ledwie zauważalne to co to może być?
>>
>> Kulminacja jest przy 40-50mph (65-80km/h).
>> Trzepie wtedy przodem że widać.
>>
>> napęd na przód.
>> Sprawdzone/wyważone koła...
>>
>> Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
>
> Kolejny głos na przeguby wewnętrzne.
> Nie wiem jak w passacie, ale w niektórych samochodach są niedostępne jako
> osobna część, ja swego czasu do fiesty mk6 kupowałem całe półosie (ze
> szrotu oczywiście).
A można się do tych wewnętrznych dostać bez wyciągania półosiek?
Bo zewnętrzne to widzę przy kołach, ale wewnętrznych to nie widzę.
Muszę jutro auto podnieść i poświecić mu latarką gdzie niegdzie...
-
56. Data: 2019-02-16 21:51:38
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: cyceron <t...@b...goaway>
On 16.02.2019 21:43, Pszemol wrote:
> "cyceron" <t...@b...goaway> wrote in message
>>
>> Kolejny głos na przeguby wewnętrzne.
>> Nie wiem jak w passacie, ale w niektórych samochodach są niedostępne
>> jako osobna część, ja swego czasu do fiesty mk6 kupowałem całe półosie
>> (ze szrotu oczywiście).
>
> A można się do tych wewnętrznych dostać bez wyciągania półosiek?
> Bo zewnętrzne to widzę przy kołach, ale wewnętrznych to nie widzę.
> Muszę jutro auto podnieść i poświecić mu latarką gdzie niegdzie...
Pojęcia nie mam jak to jest szczegółowo skonstruowane w pasacie, ale
jeśli przegub jest wymienialny, to strzelałbym że rozkręca się to od
koła idąć i półośki nie trzeba wyjmować.
c.
-
57. Data: 2019-02-16 23:11:23
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
> Mój Passat jeździ prosto. Wibracje są szybkie, w tak kręcenia się
> kół. Więc pewnie albo są te rezonatory na półośkach, albo
> wewnętrzne przeguby.
>
> A powiedzcie - co tam się dzieje z tymi przegubami że tak trzepie?
Silnik duży to przeguby wywalone. Może było pałowane przez poprzedniego
właściciela i powstały luzy i doły w biezniach? Półoska musi miec luz
osiowy ale nie promieniowy. Chwycisz reka za poloś i wyjscie ze skrzyni
jak jest tyk tyk przy pokrecaniu to juz wiesz o co kaman.
> Czy daje się je wymienić bez wymiany całej półośki?
Tak ale to bezsens koszt i wysiłek. Na jutubku amerykancy bracia
pokazywali zamienniki połosiek po 90$
> W Hondzie i Toyocie oba przeguby i półośka stanowiły zintegrowaną
> całość.
Od strony skrzyni jest kapselek pod nim pierścień Segera. Przeguby
wewnetrzne trudno schodzą z wielopustu bez wiekiego młota nie robota ;)
Sruby to gwiazdka nr 8 musi być długa bo guma zawadza.
W starej wersji przegubu nie ma kapselka tylko uszczelka którą trzeba
mieć zanim sie wezmie za robote. Trudno jest trafić przegubem bez
podnośnika i łatwo wymazać sie smarem i wszystko wokoł. Uszczelka się
kosi. Oslony gumowe kupuje sie jak najdrozsze Spidan, ASO zeby nie daj
buk nie rozbierac tego za 2 lata znowu.
Takze jesli planujesz rozkrecać pod domem na podjezdzie bez kanału to
raczej sie zastanów :)
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
58. Data: 2019-02-16 23:17:07
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Kluczowe jest ze sie nie znasz.
-
59. Data: 2019-02-16 23:30:10
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** cyceron pisze tak:
> Pojęcia nie mam jak to jest szczegółowo skonstruowane w pasacie, ale
> jeśli przegub jest wymienialny, to strzelałbym że rozkręca się to od
> koła idąć i półośki nie trzeba wyjmować.
Niestety trzeba wyjac póloś i jest to o wiele łatwiejsze. Sześć srub
gwiazdek przy skrzyni i jedna duża w piaście. Teoretycznie ta w piascie
ma być nowa przy montazu.
Najpierw wyszarpuje sie w dół z flanszy przy skrzyni a potem wysuwa z
koła. Nie wyobrażam sobie mordować się w kanale. Zawsze robię poloski
na stole.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
60. Data: 2019-02-16 23:47:31
Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
> A poważniej - uznaję minimalistyczne podejście do życia.
> Kasy mam w ciul i trochę, ale nie chce na auto wydawać.
Szukam w Londynie pastucha 8 zaworowego i nima panie.
Takie zabytki jak passat B5 to już rzadko się widuje na zółtych
blachach. Przeważnie jak jedzie to Rumunia albo Mołdawia.
A teraz kasa jest odpicowałbym go na maksa ;)
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger