  • 11. Data: 2021-10-27 19:07:55
    Temat: Re: Moc i moment
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Mateusz Bogusz w
    <news:slbnoh$8im$1@dont-email.me>:

    > A gdybyśmy spięli dwa identyczne traktory hakami, tylko że jeden miałby
    ^^^^^^^^^^ ^^^^^
    > 90KM i 120Nm, a drugi 110KM i 100Nm to

    ...nie byłyby identyczne.

    Jeszcze jakieś pytania humanistyczne masz?

    :P

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2021-10-27 19:19:04
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Mateusz Bogusz w

    > O! Nie potrafię Ci teraz odpowiedzieć na to pytanie, ale zapytam rolnika
    > który mi pomysł na ten wątek podsunął.

    Masz kobitę, chłopaka, kozę...

    To pilnuj, żeby ów rolnik nie orał na Twoim poletku, gdy Ty tu się udzielasz
    ;)

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2021-10-27 20:57:46
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Właśnie oglądam. 25KM i 1,6L.

    Suzuki z M16A (1,6 litra, wolnossący na benzynę) wyciąga obecnie 120KM (oczywiście
    pewnie
    gdzieś w okolicach 6000 rpm).

  • 14. Data: 2021-10-27 21:15:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > A gdybyśmy spięli dwa identyczne traktory hakami, tylko że jeden miałby
    > 90KM i 120Nm, a drugi 110KM i 100Nm to który by przeciągnął drugiego w
    > swoją stronę? :-)

    Ten który ma 120Nm

    https://www.youtube.com/watch?v=MBXpB4bDp_o

    https://www.youtube.com/watch?v=NkIO08dlg_s

  • 15. Data: 2021-10-27 22:08:05
    Od: yabba <...@...pl>

    > A gdybyśmy spięli dwa identyczne traktory hakami, tylko że jeden miałby
    > 90KM i 120Nm, a drugi 110KM i 100Nm to który by przeciągnął drugiego w
    > swoją stronę? :-)

    Ten, którego skrzynia biegów umożliwi powstanie większej siły na styku
    opona-jezdnia.
    Przyjmujemy, że nie przekraczamy maksymalnej siły, która zerwie
    przyczepność.

    yabba

  • 16. Data: 2021-10-27 22:17:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.10.2021 21:15, m4rkiz wrote:
    > Ten który ma 120Nm
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=MBXpB4bDp_o
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=NkIO08dlg_s

    A gdyby moment obrotowy miały ten sam, a różniły się mocą?

    Przy przeciąganiu będą stały w miejscu, ale przy wyścigu wygra ten o
    większej mocy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2021-10-27 22:25:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, October 27, 2021, 11:58:41 AM, you wrote:

    [...]

    > Tylko ... 300kkm to okolo 3000h jazdy samochodem z predkoscia 100km/h.
    > 3kh pracy silnika ... czyli rok codziennej pracy w polu i silnik do
    > wymiany.

    Ale co Ty chcesz codziennie ciągnikiem w polu robić?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2021-10-27 22:26:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, October 27, 2021, 12:00:23 PM, you wrote:

    > Zauwaz, ze moment wiekszy.

    Ale przy niewłaściwej prędkości.

    > Wiec powinien pole zaorac ... tylko za szybko :-)

    Nie da się, bo opory za duże.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2021-10-27 22:27:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Wednesday, October 27, 2021, 4:29:37 PM, you wrote:

    > A gdybyśmy spięli dwa identyczne traktory hakami, tylko że jeden miałby
    > 90KM i 120Nm, a drugi 110KM i 100Nm to który by przeciągnął drugiego w
    > swoją stronę? :-)

    Ten, który ma lepiej dobraną przekładnię.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2021-10-28 11:37:20