  • 11. Data: 2010-10-15 19:10:32
    Temat: Re: Mobilne źródło energii
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Osadnik wrote:

    > kiedyś pytałem na grupie ale nie było konkretnego rozwiązania.
    > teraz na placu boju pozostały
    >
    > 1. Aku żelowy (taki do 1AH ze względu na masę - bo to prawie 400g) +
    > ładowarka do samochodu. Po przeróbkach uzyskuje dobre rozwiązanie
    > ładowania telefonu komórkowego. Na plus - nie muszę niszczyć ładowarki
    > samochodowej.
    > 2. 4x NiMH i "bezpośrednio" do komórki - choć bateria w komórce to 3,7V
    > to 5V i 800mA daje ładowarka Nokii nominalnie. Jedyne czego potrzebuje

    komorka ma prosta ladowarke, ktora zalatwia sprawy typu ograniczanie pradu.
    swego czasu ladowalem nokie z zestawu 9V ni-mh ladowanego dynamem rowerowym
    - troche mialem watpliwosci czy cos sie nie stanie, bo jednak 9V to troche
    wiecej niz 5 , ale zdaje sie ze nokii wszystko jedno.

    tak ze podlaczaj koszyczek 4xAA smialo...