  • 121. Data: 2014-07-08 23:27:31
    Temat: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:lphg0t$u0i$1@node1.news.atman.pl...
    > "Ficzer" - to nie jest polskie słowo, wysil się ty.
    > I zastąp je polskim odpowiednikiem.

    BTW - coby rozjaśnić - słowo ostatnimi laty ogromnie nadużywane, jako
    zastępnik, za z pewnością istniejące słowo polskie. Ponieważ prawie każdy
    używa tego w innym znaczeniu (choć nie wykluczam, że zbliżonym) raczej mało
    zgodnym ze słownikowym, upewniam się u "nadawcy", "co poeta miał na myśli".
    Argument "wysil się" jest więc nietrafionym. Jestem przeciwny zachwaszczaniu
    naszego języka obcymi wtrętami. Ale tak łatwiej, co poradzę?
    Wysilę się, jeśli będę mieć podstawę ku temu. A nie mam, przepraszam za
    pardon.
    I nikogo nie chciałem urazić.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 122. Data: 2014-07-09 00:05:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości
    >Dowód proszę... Dla mnie to megachwast językowy.

    Komputera uzywasz ? Na niusy piszesz ? :-)

    J.

  • 123. Data: 2014-07-09 00:43:42
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik ACMM-033 napisał:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "Ficzer" - to nie jest polskie słowo, wysil się ty.
    > I zastąp je polskim odpowiednikiem.

    Nie, zmuś mnie, nie znasz go? Czy może inaczej, zdanie które napisałem
    jest dla Ciebie niezrozumiałe? Masz jakąś misję od polonistki?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 124. Data: 2014-07-09 00:45:48
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > miał na myśli". Argument "wysil się" jest więc nietrafionym. Jestem
    > przeciwny zachwaszczaniu naszego języka obcymi wtrętami. Ale tak

    Nic, to Twój problem.

    > Wysilę się, jeśli będę mieć podstawę ku temu. A nie mam, przepraszam za
    > pardon.
    > I nikogo nie chciałem urazić.

    Mnie nie uraziłeś, od jakiegoś czasu zlewam ciepłym moczem dziwne
    wymagania innych.

  • 125. Data: 2014-07-09 00:46:29
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik ACMM-033 napisał:

    > Dowód proszę... Dla mnie to megachwast językowy.

    Dowód sam zacytowałeś.

  • 126. Data: 2014-07-09 18:01:27
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Komputera uzywasz ? Na niusy piszesz ? :-)

    Jakie to ma znaczenie?

  • 127. Data: 2014-07-10 02:56:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał

    >Jakie to ma znaczenie?

    Dwa chwasty. Przeciwko ktorym jakos nie protestuje.

    J.

  • 128. Data: 2014-07-11 14:56:27
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zachariasz Dorożyński wrote:

    > Jak widziałem i używałem patentu do prysznica to doszedłem do wniosku ze dla nich
    chyba nic nie jest za trudne.

    Mają nawet specjalne słowa na określanie swoich nadludzkich
    umiejętności. Np. "aquadextrous: The ability to be able to turn
    bath taps on and off with both feet."

    :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 129. Data: 2014-07-11 15:50:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Atmosfera (ta realna) to też naturalna jednostka ciśnienia. Ale tak
    > się śmiesznie złożyło, że atmosfera techniczna, fizyczna, i bar są
    > do niej i do siebie bardzo zbliżone, choć całkiem inaczej zostały
    > zdefiniowane. Dlatego wciąż jest tak, że zdrowi psychicznie ludzie,
    > gdy chcą przekazać wyobrażenie o panującym gdzieś ciśnieniu mówią
    > np. o stu atmosferach, a paranoicy bredzą o jakichś megapaskalach.

    W prognozie pogody mówią jednak o ciśnieniu w hektopaskalach,
    a nie w atmosferach. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 130. Data: 2014-07-11 15:59:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Pszemol wrote:

    > Dokładnie tak. Wiele krajów ma długie tradycje i "zaszłości" do których
    > się przyzwyczaili a potem zacofane kraje, które wreszcie wprowadzą coś
    > u siebie i mają komfort taki że wprowadzają nowe technologie to się
    > lubią śmiać z krajów w których te technologie były już od dawień dawna.

    Nas w ten sposób ominęły m.in. czeki.
    Ale z drugiej strony: budujesz dom w Anglii, nowy.
    Po co w nim więc montować te dwa kraniki zamiast baterii z mieszaczem?

    Pozdrawiam, Piotrr