  • 41. Data: 2010-08-15 17:24:54
    Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Patryk,

    Sunday, August 15, 2010, 6:21:14 PM, you wrote:

    > Mnie też się nie zdarzyło, więc się zastanawiam, dlaczego w instrukcji
    > o tym wspominają?
    > Tak sobie właśnie teoretyzuję radykalizm kolegi Andrzeja...

    Ale odróżniasz czynność eksploatacyjną, jaką jest wymiana żarówki od
    samodzielnego montażu tempomatu o niewłaściwych dla tego samochodu
    parametrach? Czy dla Ciebie to to samo?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 42. Data: 2010-08-15 19:16:44
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    > Ale odróżniasz czynność eksploatacyjną, jaką jest wymiana żarówki od
    > samodzielnego montażu tempomatu o niewłaściwych dla tego samochodu
    > parametrach? Czy dla Ciebie to to samo?

    Ależ oczywiście, że odróżniam. Piłem do radykalizmu Andrzeja, że homologacja,
    przepisy itd.
    Ja sobie w Wartburgu zrobiłem tempomat, samoróbkę. Działał bardzo
    fajnie i byłem z niego zadowolony. Zdjąłem, żeby prototyp dopracować, ale
    zabrakło czasu i chęci...
    I wcale nie uważam, że było to nierozsądne, zresztą pedał gazu tam miał
    skłonność do zacinania się, dopiero po jakimś czasie udało mi się
    dojść w czym rzecz i usterkę usunąłem permanentnie.
    W punciaku tez mi się zaciął parę razy i też rozwiązałem problem.
    Tyle, że jak mi się w fabrycznym rozwiązaniu zacina pedał, to mogę iść do
    sądu i mówić: to przez tą felerną gumkę Wysoki Sądzie gaz się zablokował.

    Natomiast jak jechałem na swoim tempomacie byłem w dwójnasób ostrożny wiedząc,
    że w razie czego jestem winny i nie ma gadania.
    Ale każdy może kupić w sklepie młotek i uderzyć nim w głowę. Może też postawić
    go nieopatrznie na parapecie X piętra i zupełnie nieumyślnie zrzucić.
    Oczywiście ponosi winę.
    Czy zatem zabronić używania młotka bez odpowiedniej licencji?

    IMHO dyskusja osiągnęła poziom absurdu. Gość ma auto? Ma. To niech sobie z nim
    robi co tylko chce. Jak jest rozsądny, to zrozumie, że może trzeba by
    fachowcowi powierzyć zadanie. A jak nie jest rozsądny, to i tak to zrobi.

    Po prostu jestem gorącym zwolennikiem świętego prawa własności i
    odpowiedzialności.

    Na rozluźnienie anegdotka.
    Zrobiłem sobie kompresor ze zbiornikiem w postaci butli gazowej.
    Mogę sobie taką butlę wziąć i np. dopompować 4 koła, albo całkowicie
    napompować 2. Albo coś przedmuchać w terenie.
    No i kiedyś podpompowując koła przypałętał się jakiś radykał i drze mordę,
    że co robię, że tak nie można, itd.... Nie dość, że się nie przywitał,
    to jeszcze drze mordę.
    Ja krótko: niech Pan wołą Policję! Jeśli uważa Pan, że popełniam wykroczenie
    albo przestępstwo, niech Pan wołą Policję, Straż Miejską, idzie do Sądu albo
    do Prokuratury. Powodzenia.
    Szkoda, że Policja nie przyjechała, miałbym bekę :)

    --
    Patryk

  • 43. Data: 2010-08-15 20:05:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Patryk,

    Sunday, August 15, 2010, 9:16:44 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > do Prokuratury. Powodzenia.
    > Szkoda, że Policja nie przyjechała, miałbym bekę :)

    Szkoda, że facetowi brakło jaj. Miałbyś nie bekę ale spory mandacik
    przy odrobinie samozaparcia zgłaszającego. Nie od policji, tylko od
    dozoru technicznego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 44. Data: 2010-08-16 00:15:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> [...]
    >
    > Szkoda, że facetowi brakło jaj. Miałbyś nie bekę ale spory mandacik
    > przy odrobinie samozaparcia zgłaszającego. Nie od policji, tylko od

    A znane jest ci magiczne pojęcie "300 litroatmosfer"?

    Zbiornik poniżej tego iloczynu pojemności przez ciśnienie robocze nir
    podlega pod UDT, mógłby sobie dzwonić po policje do woli.

    --
    Darek

  • 45. Data: 2010-08-16 10:51:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Monday, August 16, 2010, 2:15:32 AM, you wrote:

    > A znane jest ci magiczne pojęcie "300 litroatmosfer"?

    A muszą być mi znane wszelkie takie pojęcia?

    > Zbiornik poniżej tego iloczynu pojemności przez ciśnienie robocze nir
    > podlega pod UDT, mógłby sobie dzwonić po policje do woli.

    Mam wrażenie, że butla "11 kG" łapie się już pod "300 l*atm" - 11 kG
    LPG to 20 litrów, butla nie może być wypełniona pod zawór, czyli
    zapewne ma co najmniej 25l. Ciśnienie jaka ta butla musi wytrzymywać
    znamionowo to bodaj 15 atm - czyli iloczyn przekracza 300 i pod DT
    raczej podlega.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 46. Data: 2010-08-16 11:19:14
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

> [...]
    > zapewne ma co najmniej 25l. Ciśnienie jaka ta butla musi wytrzymywać
    > znamionowo to bodaj 15 atm - czyli iloczyn przekracza 300 i pod DT

    Standardowa buttla "11kg" ma Vmax 25l i Pmax 2,5MPa.

  • 47. Data: 2010-08-16 11:33:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello William,

    Monday, August 16, 2010, 1:19:14 PM, you wrote:

    > Standardowa buttla "11kg" ma Vmax 25l i Pmax 2,5MPa.

    2.5MPa to prawie 25 atm, czyli iloczyn przekracza znacznie 300 l*atm -
    nieprawdaż?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2010-08-16 12:00:13
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Mam wrażenie, że butla "11 kG" łapie się już pod "300 l*atm" - 11 kG

    > --
    > Best regards,
    > RoMan mailto:r...@p...pl
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

    Roman!
    Daj spokój.
    Co to tydzień straszenia?
    Zrobiłem taki generator kilka lat temu, który generował wyższą
    częstotliwość, niz impulsy z encodera.
    http://www.alpro.pl/pulsgen/analizator_screen.jpg
    Jak kolega RadekNet jest zainteresowany, to niech zadzwoni, a wrażeniami z
    jazdy się podzieli.
    Widzę tyle niebezpiecznych rzeczy w samochodzie, że jak kolega zrobi ten
    tempomat starannie,
    to nie powinno się nic wydarzyć.
    Na przeglądze niech poprosi o sprawdzenie, czy nie zagraża to
    bezpieczeństwu.
    Po to są stacje kontroli technicznej.
    Poza tym warto, aby ktoś rzucił na to okiem PO wykonaniu.
    Wróżeniem z fusów, to lepiej się nie zajmować.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 49. Data: 2010-08-16 12:39:14
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    On 16 Sie, 13:00, Sylwester Łazar <i...@a...pl> wrote:
> [...]
    > Po to są stacje kontroli technicznej.
    > Poza tym warto, aby ktoś rzucił na to okiem PO wykonaniu.
    > Wróżeniem z fusów, to lepiej się nie zajmować.

    Dziekuje za glos rozsadku :) Tempomat (ten czy inny) bedzie motowac w
    samochodzie mechanik.

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 50. Data: 2010-08-16 13:18:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Aug 2010 05:39:14 -0700 (PDT), RadekNet wrote:

    >Dziekuje za glos rozsadku :) Tempomat (ten czy inny) bedzie motowac w
    >samochodzie mechanik.

    Daj spokoj - i mechanik ma ci czestotliwosc mnozyc ?
    Robota dla fachowego elektronika.

    J.