  • 21. Data: 2010-08-14 16:01:19
    Temat: Re: Mnoznik czestotliwosci
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    On 13 Sie, 23:09, Andgro <b...@a...com> wrote:
    > Masz swoje zdanie ja mam swoje a racja jest po mojej stronie.

    No tak, to ucina wszelka dyskusje. Zwolennik pisu?

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 22. Data: 2010-08-14 16:25:34
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    On 13 Sie, 18:15, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > Akurat na dokładność [pomiaru prędkości] nie ma to wpływu. Można się
    > bawić, jak ktoś sugerował, w pomiar czasu między imulsami i odtwarzanie
    > dziesięciu impulsów z diesięcioktotnie mniejszym okresem. Ale jeśli
    > będą paczki po dziesięć szybkich i zmienna przerwa między nimi, to
    > też powinno być dobrze.

    Szczegolnie, ze dziala to wlasnie na tej sadzie we Fiacie Ducato
    kolegi z innego forum. Tym tropem pojde. A jak nie zadziala to pomysle
    jeszcze o oplowskim czujniku ABSu, z ktorego to oryginalnie jest brany
    sygnal, albo oryginalnym tempomacie...

    Swoja droga - czujnik ABS to czujnik halla? Domyslam sie, ze zeby
    usyskac z niego impuls musze podac mu napiecie? Zakladam, ze 12V z
    glownej instalacji?

    > Myślę, że nie. Wyrażane tu obawy co do bezpieczeństwa mogą być trochę
    > przesadzone, ale gdyby już doszło do jakiegoś nieszczęścia, to nic nie
    > stanie na przeszkodzie by poszukać odpowiedzialnych wśród tych, którzy
    > za parę złotych dołożyli do samochodu coś, co nie przeszło przez badania.

    Pomijajac, ze sie z nimi nie zgadzam co juz argumentowalem - mam
    nadzieje, ze dosc rzeczowo - to zamawiam sam mnoznik, wiec to tak
    jakby fabryke widelcow oskarzyc o wspoludzial w ew. zbrodni ;)

    --
    Radek Wrodarczyk

  • 23. Data: 2010-08-14 19:19:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andgro" <b...@a...com> wrote in message
> [...]
    > to nasze autostrady.
    > Gdybyś spowodował jakiś tragiczny wypadek w wyniku którego Twój pojazd
    > zostałby poddany badaniom, to po znalezieniu takiego "dodatku" do końca
    > życia mógłbyś pracować z całą rodzina na odszkodowanie. Bo ubezpieczyciel
    > natychmiast skasowałby swoją odpowiedzialność jako że pojazd ma nieważny
    > dowód rejestracyjny (nawet jeśli podstemplowany), ponieważ został poddany
    > istotnym modyfikacjom. Wszelkie ubezpieczenia komunikacyjne działają
    > wyłącznie z ważnym dowodem rejestracyjnym.

    Z Twoich strachów wnioskuję że nigdy nie jeździłeś samochodem z takim
    urządzeniem na pokładzie - inaczej nie bałbyś się aż tak bardzo :-)

  • 24. Data: 2010-08-15 00:12:54
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik RadekNet napisał:
    > Pomijajac, ze sie z nimi nie zgadzam co juz argumentowalem - mam
    > nadzieje, ze dosc rzeczowo - to zamawiam sam mnoznik, wiec to tak
    > jakby fabryke widelcow oskarzyc o wspoludzial w ew. zbrodni ;)

    Argumentowałeś, że nie zgadzasz się, bo wstawiasz atestowany moduł. A że
    atestowany do innego modelu, to już nie problem - Twoim zdaniem. Mnożnik
    przy tym, to dodatkowa sprawa. Otóż jest problem, bo atest odnosi się
    TYLKO do konkretnych modeli, do jakich był wydany. Nawet gdybyś nie
    musiał wstawiać mnożnika. Montując w innym modelu, nie objętym atestem,
    możesz śmiało uznać, że go nie posiadasz i używasz na własną
    odpowiedzialność. W razie czego to jest dość konkretna odpowiedzialność,
    nie obejmowana ubezpieczeniem. Wyślij pytanie do rzeczoznawców PZMot - o
    ile jesteś z Polski. Adresy łatwo znaleźć w internecie. Reszta Europy
    też ma podobne prawa.
    Prawnicy kochają sprawy z samodzielnymi modyfikacjami podzespołów
    "istotnych dla bezpieczeństwa". Nawet jeżeli wypadek był spowodowany np.
    przez wadliwy hamulec, układ kierowniczy, to leżysz dzięki modyfikacji
    zupełnie innego podzespołu. Nie wolno nawet wkładać żarówek diodowych
    zamiast klasycznych. Powinieneś wstawić oprawę dostosowaną do diod.
    Oprawę przeznaczoną (atestowaną) do Twojego samochodu. Mi, czy koledze
    nie musisz wierzyć ale pozostawiam to potomnym, żeby pozostał ślad.
    Maciek

  • 25. Data: 2010-08-15 06:17:12
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    Andgro <b...@a...com> wrote:
    > Masz swoje zdanie ja mam swoje a racja jest po mojej stronie. Każdy

    Szanowny Andrzeju.
    Mniej więcej zgadzam się z Twoim stanowiskiem, ale niepokoi mnie Twój
    radykalizm. Odpowiedz mi proszę na takie pytanie:
    Jeżeli przepali Ci się żarówka świateł mijania na trasie w nocy w deszczu to:
    a) Zatrzymujsz natychmiast auto i nie jadziesz dalej o własnych siłach,
    wzywasz lawetę lub ktoś Cię holuje, jedziesz do ASO, gdzie wymieniają
    żarówkę i dokonują niezbędnej regulacji reflektora, jak nakazuje
    instrukcja auta po KAŻDEJ wymianie żarówki,
    b) samodzielnie wymieniasz żarówkę i jedziesz dalej godząc się z tym,
    że reflektor może być ustawiony za wysoko do tej żarówki i możesz,
    oślepiając kogoś, zupełnie niewinnego uczestnika ruchu zabić , bo
    zjedzie do rowu.

    --
    Patryk

  • 26. Data: 2010-08-15 06:59:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Patryk,

    Sunday, August 15, 2010, 8:17:12 AM, you wrote:

> [...]
    > że reflektor może być ustawiony za wysoko do tej żarówki i możesz,
    > oślepiając kogoś, zupełnie niewinnego uczestnika ruchu zabić , bo

    Ja wymieniam żarówkę i jeszcze mi się nie zdarzyło - a przejechałem
    prawie pół miliona kilometrów - żebym miał istotny problem z
    ustawieniem świateł po wymianie żarówki. Od korekty minimalnych
    odchyłek mam regulację wysokości świateł.

    Albo używasz... bardzo tanich żarówek, albo sobie teoretyzujesz. Złe
    ustawienie jednego światła wynika zazwyczaj z niepoprawnego włożenia
    żarówki lub zniszczenia układu regulacji wysokości i/lub zawieszenia
    lustra w wyniku szarpania się z reflektorem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2010-08-15 08:02:27
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > ustawieniem świateł po wymianie żarówki. Od korekty minimalnych
    > odchyłek mam regulację wysokości świateł.

    Tylko że dyskusja przeszła na to czy prawnie (cokolwiek to oznacza) jest to
    do zrealizowania.
    Powiem tak: wsiadasz do samochodu niezgodnie z przepisami PORD, bo nie
    sprawdzasz czy masz sprawne wszystkie światła, nie sprawdzasz ciśnienia w
    oponach, itp. Zimą odpalasz samochód i zaczynasz go dopiero wtedy odśnieżać
    i skrobać, a przecież nie można ...i taki zachowanie - niezgodne z
    przepisami - jest dopuszczalne i szeroko praktykowane.
    Nie piję bezpośrednio do Ciebie. To tak ogólnie, a nawet na własnym
    przykładzie.
    Dlaczego więc wolno założyć żarówkę bez jej ustawiania, a nie można założyć
    tempomatu? Dodam, że kontrolę żarówek mam na każdym przeglądzie, tempomatu
    nie sprawdzają.

    > Albo używasz... bardzo tanich żarówek, albo sobie teoretyzujesz.

    Jeżeli tania żarówka ma homologację, to o co chodzi?

    Tajemnicze słowo homologacja. Jeżeli homologowane urządzenie zawiedzie, to
    nasza śmierć jest zgodna z prawem.

    --
    Desoft

  • 28. Data: 2010-08-15 08:16:47
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-14 18:25, RadekNet pisze:

    > Swoja droga - czujnik ABS to czujnik halla? Domyslam sie, ze zeby
    > usyskac z niego impuls musze podac mu napiecie? Zakladam, ze 12V z
    > glownej instalacji?

    W starszych modelach to był czujnik indukcyjny.

    MD

  • 29. Data: 2010-08-15 10:01:21
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    On 15 Sie, 01:12, Maciek <m...@p...com> wrote:

    > Argumentowałeś, że nie zgadzasz się, bo wstawiasz atestowany moduł.

    Nie. Argumentowalem, ze ta modyfikacja nijak sie ma do stwarzania
    zagrozenia na drodze, bo _zawsze_ mozesz ja wylaczyc.
    Powiedz mi jak zagrazam sobie i innym to moze zmienie zdanie i go nie
    zaloze. Ale nie od strony kruczkow prawnych, a takiego faktycznego
    zagrozenie na drodze.

    > Prawnicy kochają sprawy z samodzielnymi modyfikacjami podzespołów
    > "istotnych dla bezpieczeństwa".

    Jesli dyskutujemy "dla potomnych" to badzmy konkretni - jaki przepis
    mowi, ze "istotny" jest tempomat? Hamulce, ukad kierowniczy,
    zawieszenie...

    Po drugie - nie moge zalozyc tempomatu dedykowanego do tego samochodu
    (powiedzmy, ze dla ulatwienia pomijam ten z Opla a mowimy o dokladce
    tempomatu z rozbitegoo Sharana) a uniwersalny tempomat firmy Waeo juz
    moge?

    --
    Radek Wrodrczyk

  • 30. Data: 2010-08-15 10:04:51
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    On 15 Sie, 09:16, Mario <m...@p...onet.pl> wrote:

    > W starszych modelach to był czujnik indukcyjny.

    Czyli kolejna niewiadoma.
    Hmmm gnebiac temat co raz mocniej sklaniam sie jednak ku tempomatowi z
    firmy Waeco - prosty montaz,gwarancja na urzadzenie. Z Oplem duzo
    kombinacji a z oryginalem brak gwarancji, ze nie jest uszkodzony, albo
    nie padnie po miesiacu.

    --
    Radek Wrodarczyk