eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMniej spalamyMniej spalamy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipar
    tners.pl!not-for-mail
    From: spider <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Mniej spalamy
    Date: Sun, 07 Oct 2012 11:25:02 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 59
    Message-ID: <k4rhpf$2186$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-94-42-4-79.multimo.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1349601903 66822 94.42.4.79 (7 Oct 2012 09:25:03 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 7 Oct 2012 09:25:03 GMT
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:15.0) Gecko/20120907 Thunderbird/15.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467848
    [ ukryj nagłówki ]

    Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?

    http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;
    miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html

    Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie

    Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
    Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
    podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
    paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
    miliardy złotych rocznie.
    W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka
    Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
    paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
    Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy
    główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
    procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy - 93 procent, benzyna
    - 96 procent, LPG - 103 procent).
    Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które - z tytułu VAT,
    akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
    miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów
    podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
    wypłaty emerytur w Polsce.
    W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na
    spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
    wyniku której - według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym
    około 3 miliardy złotych.
    W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące
    wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
    luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
    Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
    niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
    paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku
    akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
    paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
    Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych
    dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
    akcyzowego na oleje smarowe.
    W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie
    działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
    dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna
    sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
    kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym
    pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
    Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28
    września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
    niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania
    koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
    działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności
    regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
    euro rocznie.
    Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie
    działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
    budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do
    czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
    społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.
    Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13
    przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
    ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: