-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipar
tners.pl!not-for-mail
From: spider <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Mniej spalamy
Date: Sun, 07 Oct 2012 11:25:02 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 59
Message-ID: <k4rhpf$2186$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-94-42-4-79.multimo.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1349601903 66822 94.42.4.79 (7 Oct 2012 09:25:03 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 7 Oct 2012 09:25:03 GMT
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:15.0) Gecko/20120907 Thunderbird/15.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467848
[ ukryj nagłówki ]Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?
http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;
miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html
Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
miliardy złotych rocznie.
W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka
Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy
główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy - 93 procent, benzyna
- 96 procent, LPG - 103 procent).
Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które - z tytułu VAT,
akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów
podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
wypłaty emerytur w Polsce.
W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na
spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
wyniku której - według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym
około 3 miliardy złotych.
W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące
wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku
akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych
dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
akcyzowego na oleje smarowe.
W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie
działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna
sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym
pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28
września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania
koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności
regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie
działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do
czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13
przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.12 13:06 Kurzu
- 07.10.12 13:18 tÎż
- 07.10.12 14:45 dddddd
- 07.10.12 15:10 k...@v...pl
- 07.10.12 15:42 J.F.
- 07.10.12 16:17 Piotrne
- 07.10.12 16:45 Kurzu
- 07.10.12 17:01 M1SLQ
- 07.10.12 17:50 yabba
- 07.10.12 18:03 J.F.
- 07.10.12 18:31 tÎż
- 07.10.12 18:49 tÎż
- 08.10.12 08:15 pablo eldiablo
- 09.10.12 15:08 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=