  • 41. Data: 2022-04-18 16:09:30
    Temat: Re: Młotocyklista wyprzedzający przy barierce
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-18-kwietnia-2022 o 14:20, T. pisze:
    > Trzeba ocenic, co się wydarzyło. Trudno wymagać, że np. widząc stłuczkę
    > wszyscy gremialnie mają się zatrzymać i pomagać. Jak widzę juz kilka
    > stojących aut i pomagających kierowców to nie zatrzymuję się i nie robię
    > tłoku. Na szczęście nie byłem nigdy świadkiem jakiegoś dramatycznego
    > wypadku, praktycznie nawet stłuczek. Przejeżdżałem obok już po fakcie.

    Zaczynasz mataczyć.

    Ja w takiej sytuacji zauważyłbym WYPADEK. Bo PATRZĘ w lusterka pomimo
    tych durnych nalepek o motocyklistach.

    Ja zatrzymałbym się (bo wyprzedziła mnie BLACHA) a prawa fizyki które
    poznałem w podstawówce mówią mi że coś ZAPIERDALAŁO za moimi plecami.
    Ja wtedy zmieniałem pasy. ZATRZYMAŁBYM SIĘ Z ODPOWIEDZIALNOŚCI i z
    CIEKAWOŚCI i z CHĘCI POMOCY.

    Bo to nie jest stłuczka a ja jestem tylko gapiem który nie wnosi NIC do
    sprawy.

  • 42. Data: 2022-04-18 16:23:12
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-17-kwietnia-2022 o 00:18, r...@k...pl pisze:

    > "Za nieudzielenie pomocy grozi kara pozbawienia wolności do lat 3. Osoba
    > widząca zagrożenie jest zwolniona z obowiązku udzielenia pomocy, jeśli
    > wiązałoby się to zagrożeniem jej życia lub naraziłoby ją na ciężki uszczerbek
    > na zdrowiu."
    >
    > "Nieudzielenie pomocy poszkodowanemu nie będzie stanowić przestępstwa, wtedy
    > kiedy konieczny jest zabieg lekarski."

    > ??? Ty chyba nie tylko fizyki nie rozumiesz.

    Ala Ty dziecinnie bronisz tych sprzedawczyków ;-)

    Jeśli się boli o życie to mogli się zatrzymać kilkaset metrów dalej i
    dzwonić po służby i czekać do wyjasnienia.

    Nie wiedzieli czy konieczny jest zabieg lekarski.

    A nie mając tej wiedzy bo przecież nie patrzą w lusterka ;-0) nic ich
    nie usprawiedliwia

  • 43. Data: 2022-04-18 16:41:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-17-kwietnia-2022 o 20:13, Janusz pisze:

    Ale tam wszystko widać jak na dłoni ;-)

    Chodzi o to żeby sprawę ZAMATACZYĆ.

  • 44. Data: 2022-04-18 16:46:26
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-17-kwietnia-2022 o 09:00, cef pisze:

    > Przeleciało im coś przed maską, pewnie lis albo kuna,
    > przyhamował, żeby tego nie potrącić i odjechał.
    > Jaki wypadek?

    ooooooo nienienienie

    Jak ekolodzy to usłyszą to ich dojadą ;-)
    Zwierzętom też należy się POMOC.

    Najlepszym wytłumaczeniem będzie odłamek odpadający z Klingońskiego
    statku przez portal podprzestrzenny ;-)

  • 45. Data: 2022-04-18 23:49:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 18 Apr 2022 16:23:12 +0200, w <625d7453$0$483$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Ala Ty dziecinnie bronisz tych sprzedawczyków ;-)

    Brak argumentów, więc zaczynasz kąsać po piętach?

> [...]
    >
    > Nie wiedzieli czy konieczny jest zabieg lekarski.
    >
    > A nie mając tej wiedzy bo przecież nie patrzą w lusterka ;-0) nic ich

    Z moralnego punktu widzenie raczej nie.
    Ale z prawnego nie ma szansy na wyrok za nieudzielenie pomocy.
    Najwyżej na pokazowe oskarżenie.
    Ślepy i głuchy prawnik to wygra.

  • 46. Data: 2022-04-19 08:29:10
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2022-04-15 23:06, Poldek wrote:

> [...]
    > barierce? Mi się zdarzyło, że jechałem lewym pasem na drodze
    > dwujezdniowej, prędkość miałem (typowo) +9 i po mojej lewej stronie,
    > między mną, a barierką na pełnej pycie wyprzedził mnie młotor. Z tyłu
    > siedziała panienka wypinając zadek. Poleciał dalej, wyprzedził tak
    > jeszcze tego, co był przede mną. Da się? Da się.
    > Chociaż akurat w tym przypadku, to raczej młotocyklista leciał z
    > prędkością przyświetlną na lewym uważając go za swój, a Subaru wykonało
    > manewr w lewo widząc TIRa. Młot się przestraszył, że go przyciśnie do
    > bariery, szarpnął hamulcem i dalej już widać na filmie.

    Młot nie młot - istnieje uzasadnione przypuszcznie, ze to jednak
    kierowca auta jest sprawca wypadku, gdyz wymusil pierwszenstwo
    zmieniajac pas "bez" patrzenia.

    --
    mk4

  • 47. Data: 2022-04-19 08:39:21
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2022-04-16 12:32, Shrek wrote:

    > Ja bym ocenę zostawił póki co sądowi. Moim skromnym zdaniem było tak że
    > kolo zapierdalał ile fabryka dała, samochodem zjechali na lewy bo
    > zwyczaj nakazuje i teraz pozostaje stwierdzić czy biorąc pod uwagę
    > prędkość motocyklisty byli w stanie ocenić, że mu drogę zajadą czy nie.

    Oooo - jak nie jestem w stanie ocenic to nie wykonuje manewru. Zmiany
    pasa, wyprzedzania, właczenia się do ruchu itd.

    Do czasu az bede mogl ocenic, wiarygodnie.

    Czyz to nie jest oczywiste? Powinno być oczywiste dla każdego kto
    posiada prawo jazdy.

    > IMHO nie ich wina ale to tylko moje zdanie i to na czuja.

    A moje zdanie na czuja jest dokładnie odwrotne - tak jak wiele matołów
    na tego typu drogach kiwrowca auta bezmyslnie wpakowal sie na lewy pas
    bez respektowania przepisu o koniecznosci udzielenia pierwszenstwa
    pojazdom juz poruszajacym sie tym pasem.
    No i wszystko prawdopodobnie przez to ze kierowca kiepski (bo nie patrzy
    albo patrzy zle) a do tego jako kiepski kierowca bierze sie jeszcze za
    probowanie udogodniania zycia innym (proba wpuszczenia ciezarowki).

    --
    mk4

  • 48. Data: 2022-04-19 09:02:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-19-kwietnia-2022 o 08:29, mk4 pisze:
    > gdyz wymusil pierwszenstwo
    > zmieniajac pas "bez" patrzenia.

    Tak są takie interpretacje.
    Ja się nie zgadzam z nimi.
    Bo warunek musi być taki że kierowca musi mieć szansę motocyklistę zauważyć.
    Ja często patrzę w lusterka ale potrafię sobie wyobrazić sytację (pewnie
    miałem takich kilka) że obiektu w prędkości ŁORP ;-) nie zauważę.
    Nie tylko z uwagi na prędkość ale i inne samochody, wzniesienie drogi itd.
    Także ten... Jeśli był ŁORP to wina zajeżdżającego maleje do zera.

  • 49. Data: 2022-04-19 12:03:57
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-04-19 o 09:02, _Master_ pisze:
    > Jeśli był ŁORP to wina zajeżdżającego maleje do zera.

    Ucieczka z miejsca wypadku. Albo nawalony, ale to chyba Policja
    sprawdziła, albo sprawca.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 50. Data: 2022-04-19 16:00:50
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2022-04-19 09:02, _Master_ wrote:

    > Tak są takie interpretacje.
    > Ja się nie zgadzam z nimi.
    > Bo warunek musi być taki że kierowca musi mieć szansę motocyklistę
    > zauważyć.

    Ze co? Ze jak sie zblizal z predkoscia 100km/h to nie bylo szansy tego
    widziec? Jaja sobie robisz?

    Ludzie zaslaniaja sie brakiem szansy oraz takim Twoim "ŁORP", tymczasem
    to guzik prawda.
    Fakty sa takie, ze zamiast ocenic sytuacje - wlasnie - ocenic, to taki
    kierowca patrzy czy jest daleko i sie laduje. To jest wlasnie problem -
    ze oni nie oceniaja sytuacji - bo to by wymagalo poswiecenia uwagi i
    wysilku. No i jak sie co stanie to jest gadanie typu "ja myslalem". Ale
    w regulacjach nie ma, że trzeba myslec ale, ze trzeba ocenic/upewnic
    sie, ze mozna wykonac manewr.

    Na tego typu drodze niemozność oceny pojawia sie przy znacznie wiekszej
    roznicy predkosci. Wiec to zwykly kit. Wielu jezdzi S-kami i
    autostradami - takoz i mi sie zdarza. No i jak ktos naprawde idzie ostro
    powyzej 200km/h to poprostu to widac. Tyle, ze aby bylo widac to trzeba
    jednak obserwowac. A zdaje sie mamy taki obowiazek - obserwowac co sie
    dzieje na drodze i w jej poblizu.

    Tutaj sytuacja jest raczej prosta. Koles chcial zrobic dobrze tirowi i
    albo wcale nie obserwowal co jest z tylu, albo tylko spojrzal i (nie)
    "myslal", skutkiem czego wymusil i prawdopodobnie jest sprawca calego
    zdarzenia.

    Moze formalnie sie wywinie (wiadomo o kogo chodzi) - choc nie powinien.
    Ale jesli ma sumienie to powinno go meczyc do konca. Ostatecznie nawet
    przyjeta linia obrony wskazuje na to, ze po prostu nie patrzyl co sie
    dzieje w momencie wykonywania manewru. Skoro nic nie widzial i nic nie
    slyszal a wyprzedzaly go jakies fruwajace blachy to jak mogl bezpiecznie
    zmienic pas?

    --
    mk4