  • 51. Data: 2014-02-17 09:47:06
    Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-17 00:36, J.F. pisze:

    > Ale latwo wprowadzic WORDom obowiazek posiadania takiego miejsca.

    Możesz mi wyjaśnić, dlaczego łatwość 'posiadania' ma determinować
    czas i miejsce realizacji takich zadań?

    > Tu Tomek ma racje - za wczesnie.

    To jego opinia i to bardzo subiektywna. Tobie tez pasuje, ponieważ nie
    chcesz zmieniać modelu szkolenia.

    > Ledwo taki samochod ogarnia, to co

    To niech ma więcej możliwości do spokojnego ogarniania.

    > chcesz zaobserwowac - ze zwolnil i jedzie 40 ?

    Wiesz, dobry instruktor to również w pewnym stopniu psycholog,
    który ocenia kwalifikacje kierowcy na podstawie jego zachowań
    - nie tylko stricte technicznych.

  • 52. Data: 2014-02-17 10:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Ale oni są pełni szacunku do innych i uważają że szybka jazda to poprawne
    > zachowanie, bo twierdzą że potrafią to robić bezpiecznie.
    > Można im pokazać że nie potrafią i że nie jest to bezpieczne i to
    > wystarczy.

    PEłna zgoda.
    Nic tak nie nie uczy szacunku równiez dla swojego zdrowia i zycia, jak
    swiadomośc własnej niekompetencji.

  • 53. Data: 2014-02-17 10:12:10
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-17 10:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    Niestety nie są pełni szacunku, a szybką jazdę uważają za poprawną,
    ponieważ im się wydaje że nikt ich nie złapie i są mistrzami.

    Nie nie wystarczy. Wręcz efekt może być odwrotny od oczekiwanego. Mogą
    się nauczyć jeszcze szybciej jeździć, później hamować, wprowadzając
    niestety zagrożenie dla innych.

    > PEłna zgoda.
    > Nic tak nie nie uczy szacunku równiez dla swojego zdrowia i zycia, jak
    > swiadomośc własnej niekompetencji.

    LOL - nagle się zrobią kompetentni? Nie, do tego się dojrzewa, albo
    i nie.

  • 54. Data: 2014-02-17 10:55:49
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 16.02.2014 13:45, Bugatti pisze:
    > Zgadzam się z konkluzją prowadzącej (Sophi), która stwierdza, że pomysł
    > rządowe polegające na obniżaniu prędkości i wprowadzaniu restrykcji na
    > młodych kierowców są błędne. Autorka stwierdza że lepszym rozwiązaniem
    > jest edukacja i szkolenia młodych.

    Powtarzał będę jak mantrę. Obowiązkowe badania psychotechniczne przed
    możliwością zdawania na prawo jazdy. Połowa posiadaczy PJ nigdy by
    takich badań nie przeszła, więc dlaczego mogą prowadzić auto?

    --
    anacron
    aba/

  • 55. Data: 2014-02-17 11:19:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Monday, February 17, 2014, 10:55:49 AM, you wrote:

    > Powtarzał będę jak mantrę. Obowiązkowe badania psychotechniczne przed
    > możliwością zdawania na prawo jazdy. Połowa posiadaczy PJ nigdy by
    > takich badań nie przeszła, więc dlaczego mogą prowadzić auto?

    Pamiętając pewien film, jestem przekonany, że byłbyś w tej poowie,
    która badań by nie przeszła.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 56. Data: 2014-02-17 12:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Maśląg n...@w...pl ...

    > Niestety nie są pełni szacunku, a szybką jazdę uważają za poprawną,
    > ponieważ im się wydaje że nikt ich nie złapie i są mistrzami.

    Mysle, ze to była ironia, wiec powtorzyłes zdanie Tomka...

    > Nie nie wystarczy. Wręcz efekt może być odwrotny od oczekiwanego. Mogą
    > się nauczyć jeszcze szybciej jeździć, później hamować, wprowadzając
    > niestety zagrożenie dla innych.

    Jest takie niebezpieczesntwo.
    Ale chyba lepiej, zeby wykonywali swoje manewry swiadomie, niz jeżeli robią
    to jak idioci.

    > LOL - nagle się zrobią kompetentni? Nie, do tego się dojrzewa, albo
    > i nie.

    A gdzie ja napisałem, ze staną się kompetentni?
    Napisałem, ze dowiedzą się, ze sa niekompetentni.
    Z własnego doswiadczenia wiem, ze nic nie uczy tak pokory do samochodu, jak
    wpasc w poślizg i wypasc z drogi...

  • 57. Data: 2014-02-17 13:08:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Feb 2014, J.F. wrote:

    > W zasadzie slusznie. Ale tak to bys polowe kraju wyslal na emigracje
    > :-)

    Na emigracji nauczą się "nudnej jazdy po mieście" i mogą wracać?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2014-02-17 13:17:16
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-17 12:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Maśląg n...@w...pl ...

    > Mysle, ze to była ironia, wiec powtorzyłes zdanie Tomka...

    No tak, kto by tam wnikał w to co napisane - wiesz czym się różni
    krzesło od krzesła elektrycznego?

    (...)

    > A gdzie ja napisałem, ze staną się kompetentni?
    > Napisałem, ze dowiedzą się, ze sa niekompetentni.

    Im się wydaje, że robią się kompetentni...

    > Z własnego doswiadczenia wiem, ze nic nie uczy tak pokory do samochodu, jak
    > wpasc w poślizg i wypasc z drogi...

    Jednych uczy, innych nie i mowa o zdarzeniu w realnym świecie, a nie
    w syntetycznych warunkach.

  • 59. Data: 2014-02-17 13:18:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Feb 2014, anacron wrote:

    > Powtarzał będę jak mantrę. Obowiązkowe badania psychotechniczne przed
    > możliwością zdawania na prawo jazdy. Połowa posiadaczy PJ nigdy by
    > takich badań nie przeszła, więc dlaczego mogą prowadzić auto?

    Tak z ciekawosci - przewidujesz opcję wypowiedzenia Konwencji
    Wiedeńskiej?
    Bo tak gwoli "w ruchu międzynarodowym", to zdaje się w kwestii sprawności
    łamania przepisów metodą "z drogi śledzie bo mistrz jedzie", w stopniu
    nienikłym ;) bohaterami filmików "tirmanowych" są AFAIR kierowcy pojazdów
    z litewską rejestracją. I nie tylko, takich zagranicznych jest więcej.
    I ciekaw jestem, co im zrobisz za pomocą "badania psycho".
    Oprócz metody wypowiedzenia Konwencji oczywiście.

    Mi się zdaje, że jednak jedynie "sankcje po" mogą być skuteczne.

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2014-02-17 13:25:50
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Pamiętając pewien film, jestem przekonany, że byłbyś w tej poowie,
    > która badań by nie przeszła.

    3 razy przeszedłem, ostatni raz w marcu 2011 roku w Ośrodku Medycyny
    Pracy we Włocławku. Dla przykładu mój czas reakcji jest o cały rząd
    lepszy przeciętnego człowieka :) Tak więc tak jestem pewien.

    --
    anacron
    aba/