  • 1. Data: 2010-09-06 07:41:43
    Temat: Mini PCI w laptopie do WiFi
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Do laptopa HP nx9020 chciałem doinstalować kartę WiFi na mini PCI
    Miejsce czyli "klapka" jest ale nie widzę końcówek do podłączenia anteny.
    Ta konkretna wersja nie ma WiFi. I tylko czy nie ma włożonej, czy
    w ogóle nie można zainstalować, bo np. nie ma anten?
    Wiem, że można na pcmci, ale to ostateczność.

    Artur(m)

  • 2. Data: 2010-09-06 10:29:35
    Temat: Re: Mini PCI w laptopie do WiFi
    Od: monter <m...@g...pl>

    Żebyś się nie zdziwił - HP robi takie fajne numery użytkownikom swoich
    lapków, że po włożeniu karty, której ID nie ma "białej" liście kart w
    BIOSie komputer nie wystartuje, zamelduje grzecznie tylko o obecności
    obcego sprzętu. Sprawdź najpierw, czy twój model laptopa nie posiada
    podobnego ograniczenia.

    g.

  • 3. Data: 2010-09-06 11:34:36
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "monter" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > BIOSie komputer nie wystartuje, zamelduje grzecznie tylko o obecności
    > obcego sprzętu. Sprawdź najpierw, czy twój model laptopa nie posiada

    To będzie drugie w kolejności, bo najpierw muszę wiedzieć,
    że anteny mam zainstalowane:).

    Artur(m)

  • 4. Data: 2010-09-06 16:14:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.09.2010 09:41, Artur(m) pisze:
    > Do laptopa HP nx9020 chciałem doinstalować kartę WiFi na mini PCI

    Weź pod uwagę, że HP ma w zwyczaju blokować w BIOSie możli-
    wość instalacji kart zgłaszających się jako nie wyprodukowa-
    ne przez HP.

    > Miejsce czyli "klapka" jest ale nie widzę końcówek do podłączenia anteny.
    > Ta konkretna wersja nie ma WiFi. I tylko czy nie ma włożonej, czy
    > w ogóle nie można zainstalować, bo np. nie ma anten?

    Bardzo możliwe, że nie ma anteny. Najczęściej jeśli antena
    jest, to i doprowadzenia widać gdzieś w najbliższej okolicy,
    żeby montażu można było dokonać bez zdejmowania całej pokrywy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2010-09-07 05:55:34
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Użytkownik "monter" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To będzie drugie w kolejności, bo najpierw muszę wiedzieć,
    > że anteny mam zainstalowane:).

    Akurat antene latwo zamontowac, wystarczy zdjac klawiature, panel nad
    klawiatura i bezel wokol matrycy, taki kawal drutu razem z koncowkami do
    podlaczenia mozna nabyc na ebayu albo alledrogo za symboliczne grosze.

    --
    pozdr

  • 6. Data: 2010-09-07 06:58:41
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Weź pod uwagę, że HP ma w zwyczaju blokować w BIOSie możli-
    > wość instalacji kart zgłaszających się jako nie wyprodukowa-
    > ne przez HP.

    Czyli raczej kupię WiFi na usb (podobno niektóre
    (podobno) b.dobrze działają).

    Artur(m)

  • 7. Data: 2010-09-07 07:57:51
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.09.2010 08:58, Artur(m) pisze:
    > Czyli raczej kupię WiFi na usb (podobno niektóre
    > (podobno) b.dobrze działają).

    Jeżeli masz możliwość, polecam raczej PC Card albo Express
    Card. Przynajmniej większość urządzenia będzie schowana w
    środku komputera. Wszelkiego rodzaju drobiazgi wystające z
    USB aż proszą się, aby je złamać lub wyrwać port USB przez
    nieuwagę.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2010-09-07 10:44:53
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > środku komputera. Wszelkiego rodzaju drobiazgi wystające z
    > USB aż proszą się, aby je złamać lub wyrwać port USB przez

    Brałem wstępnie pod uwagę, ale z tego co widzę na (fotografiach)
    z PC Card albo Express Card też nie bardzo da się nosić, też wystaje:(
    Opcja byłaby lepsza, ale wyciąganie jest "mniej przyjazne".
    Czy to nie przeszkadza przy noszeniu?

    Artur(m)

  • 9. Data: 2010-09-07 13:12:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.09.2010 12:44, Artur(m) pisze:
    > Brałem wstępnie pod uwagę, ale z tego co widzę na (fotografiach)
    > z PC Card albo Express Card też nie bardzo da się nosić, też wystaje:(

    Ale wystaje mniej i na większej powierzchni, więc trudniej
    urwać, a ewentualne uszkodzenia raczej ograniczą się do
    samej karty, a nie gniazda USB czy płyty głównej.

    > Opcja byłaby lepsza, ale wyciąganie jest "mniej przyjazne".

    W ograniczonym zakresie nosiłem bez wyciągania. Wszystko
    zależy od torby i położenia slotu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2010-09-08 06:18:39
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Ale wystaje mniej i na większej powierzchni, więc trudniej
    > urwać, a ewentualne uszkodzenia raczej ograniczą się do
    > samej karty, a nie gniazda USB czy płyty głównej.

    Tak tego nie "zauważyłem":)
    To decydujący argument, a niby "drobiazg".

    Dzięki

    Artur(m)