  • 1. Data: 2009-08-10 08:53:48
    Temat: Minarelli AM6 - brak iskry - w zasadzie tylko jedna :)
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Czesc

    Wymienialem ostatnio lozyska i simmery w silniku AM6 (motorek Honda HM
    CRE 50). Wszystko zostalo zlozone ksiazkowo i niestety zonk. Nie ma
    iskry. W zasadzie nie ruszalem i nie wyciagalem zadnego elementu
    odpowiedzialnego za elektryke (nie liczac magneta w silniku).

    Co ciekawsze, wyglada na to, ze jak moto troche postoi to daje jedna
    iskre. Jedna iskra i koniec... Plis, ma ktos jakis pomysl?

    PS. Jak sprawdzic modul

    --
    japu

  • 2. Data: 2009-08-10 19:38:56
    Od: Marek B <r...@w...noe.net.pl>

    cześć

    Jarek Pudelko pisze:
    > Co ciekawsze, wyglada na to, ze jak moto troche postoi to daje jedna
    > iskre. Jedna iskra i koniec... Plis, ma ktos jakis pomysl?
    Ja mam jeden: skoszony klin na wale i magneto sobie luźno lata (albo nie
    lata) i to powoduje brak iskry. Osobiście zrobiłem takiego babola nie
    dokręcając dobrze koła magnesowego i ścięło mi klin na wale. Drugim
    razem dokręcając dodałem do gwintu nieco loctite i do dziś jest spokój.
    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 3. Data: 2009-08-11 07:17:34
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Czesc

    Masakra, normalnie nie do uwierzenia ;P
    Nie bylo zalozonej kopki bo nie konczylem w ciemno skladac silnika (wiec
    nie moglem sprawdzac czy daje iskre z kopki). Podlaczylem w ciemno inny
    akumulator i dziala. Hehe porazka mechaniczna :)
    Inna sprawa, ze potem nie dokrecilem magneta i sie tluklo okrutnie ale
    po chwili refleksji sytuacja zostala opanowana :)

    pozdr,

    --
    jarek