  • 11. Data: 2013-08-01 17:56:13
    Temat: Re: Mikroprocesor 8080
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Już szukałem w tej bazie.
    Nic tam takiego nie widzę.
    Nie do wiary. Kupiłem tę książkę chyba w księgarni technicznej na ul.
    Paderewskiego w Poznaniu w 1985 roku jeśli dobrze pamiętam. Raczej nie było
    tam żadnych skryptów i lokalnych wydawnictw PX(x)
    To było chyba typowe wydawnictwo PWN czy PWKiŁ.
    Książka była bardzo solidnie napisana, współczesnym językiem, czytelnie i
    prosto.
    Okładka kartonowa, miękka. Chyba była szyta i klejona, więc kartki nie
    wypadały.
    Ja byłem w podstawówce i czytałem to bez problemu i ze zrozumieniem.
    Wynika z tego, że z Jarkiem mieliśmy wyjątkowe szczęście ją posiadać.
    Ja swoją pożyczyłem uczniowi i już nie oddał :-(
    Może za parę lat zadzoni, jak to przeczyta - była podpisana :-)
    S.

  • 12. Data: 2013-08-01 19:41:10
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    > Dzień Dobry!
    > Miałem kiedyś książkę o tytule jak w temacie.
    > To był rok 1985. Pożyczałem ją komuś i już nie wróciła.
    > Myślę sobie - to kupię. Szukałem wczoraj i nie znalazłem.
    > Może tytuł był nieco inny, ale ważne, że:
    > Okładka była biała, miała na okładce chyba kwadraciki w kolorze czerwonym i
    > żółtym.

    Może to ta ? Wygląd spełnia warunki tylko temat nie za bardzo :)
    http://www.antykwariat-bazar.pl/produkt/podstawy_ele
    ktroniki_i_uklady_elektroniczne/70829/997/0/0/0/4

    Albo ta. Ma przynajmniej kwadraty.
    http://www.januszg.hg.pl/ksiazki/mikroprocesor_w_pyt
    _i_odp.html

    Pozdr. PK.

  • 13. Data: 2013-08-01 20:13:36
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >Może to ta ? Wygląd spełnia warunki tylko temat nie za bardzo :)
    Dobre :-)

    >Albo ta. Ma przynajmniej kwadraty.
    http://www.januszg.hg.pl/ksiazki/mikroprocesor_w_pyt
    _i_odp.html
    Ta była dokupiona później. Też bardzo dobra. Zdaje się, że korzystałem
    bardzo często z listy rozkazów procesora Z80, umieszczonej chyba w dodatku.
    przydawało się do pisania w asm na ZX81 :-)
    Tę książkę nadal mam.

    Jeden z autorów Pan Andrzej Rydzewski niestety już nie żyje.
    S.

  • 14. Data: 2013-08-02 20:07:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Aug 2013 10:26:17 +0200, Sylwester Łazar napisał(a):
> [...]
    > Myślę, że w tym gronie ktoś będzie pamiętał, bądź miał na półce.
    > Byłbym wdzięczny za podpowiedź dotyczącą wydawnictwa, dokładnego tytułu i

    ksiazki nie kojarze, ale autora byc moze podpowiem: Piotr Misiurewicz.

    Moze w jakiejs bibliotece znajdziesz, np
    http://www.bg.pcz.pl/apiszb/book/0000051/Uklady-mikr
    oprocesorowe-struktury-i-programowanie-Piotr-Misiure
    wicz

    Albo paru innych
    http://neo.dmcs.pl/tm/biblio.htm

    J.

  • 15. Data: 2013-08-04 13:03:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Aug 2013 23:13:38 +0200, Sylwester Łazar napisał(a):
> [...]

    > http://images10.fotosik.pl/741/778c6f5abea9a3c3.jpg
    > "Na rynku wydawniczym pojawiło się ostatnio wiele prac poświęconym systemom
    > mikroprocesorowym - najważniejszymi z nich są pozycje [3] i [14].
    > Autor starał się zapełnić lukę istniejącą między pracą [3], która stanowi
    > encyklopedię wiedzy o mikroprocesorach, a pracą [14] omawiającą na
    > przykładzie systemu 8080 złożone zagadnienia programowania mikroprocesorów"
    > Może ma ktoś tę książkę?
    > Jeśli ktoś miał możliwość sięgnięcia do literatury tam wyszczególnionej,

    W/w jest z 1983, pozycje w niej wymienione musza byc wczesniejsze, a
    ty sie pytales o 1985 - to nie to.
    Ale w katalogach bibliotecznych pewnie sie znajdzie.

    J.

  • 16. Data: 2013-08-04 14:46:24
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    Nie śledziłem wątku, więc to może być powtórka lub całkowite pudło:
    http://www.zuzel_smierc.republika.pl/uP.jpg
    PS. Okładką się nie sugeruj, gdyż w kolejnych wydaniach czasem były
    zmieniane.
    ---
    stary grzyb
    (tnijto z adresu email)

  • 17. Data: 2013-08-06 08:29:10
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > http://www.zuzel_smierc.republika.pl/uP.jpg
    > PS. Okładką się nie sugeruj, gdyż w kolejnych wydaniach czasem były
    Trudno cokolwiek powiedzieć.
    Okładka zupełnie inna. Tamta była taka dość nowoczesna.
    Trudno powiedzieć, co tam jest w środku.
    Coś czuje, że nie to.
    S.

  • 18. Data: 2013-08-06 08:31:29
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > W/w jest z 1983, pozycje w niej wymienione musza byc wczesniejsze, a
    > ty sie pytales o 1985 - to nie to.
    > Ale w katalogach bibliotecznych pewnie sie znajdzie.
    > J.
    No tak, ale ja nie wiem w którym roku była wydana.
    Generalnie jak kupiłem w 1985 roku,
    to sądzę, że była też z tego, ale może i wcześniejsza.
    Jednak chyba masz rację :-(
    Niemniej warto zobaczyć literaturę, bo może coś tam będzie.
    np. autor, wcześniejsze wydanie "mojej" itp.
    S.

  • 19. Data: 2013-08-11 17:10:22
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Może też w ten sposób poszukaj, np.:
    > http://www.antykwariat-bazar.pl/katalog/informatyka/
    602

    > --
    > Michał
    Zrobiłem drugie podejście do tej bazy i znalazłem:
    A. J. Dirksen Mikrokontrolery WKŁ 1985
    http://www.antykwariat-bazar.pl/produkt/mikrokompute
    ry/3078/602/0/0/0/165
    Wielkie dzięki.
    W szczególności Michałowi, a także wszystkim udzielającym się w wątku.

    --
    -- .
    pozdrawiam