  • 1. Data: 2009-11-27 19:10:34
    Temat: Midnight Commander - potrzebna instrukcja
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Niby taki popularny program a już od 30 minut próbuję odszukać informacje na
    temat klawiszy skrótów umożliwiających przeglądanie pliku tekstowego
    (logów). Nie radzę sobie z najprostszą rzeczą: mianowicie chciałbym szybko
    skoczyć do ostatniej linii logu, potem parę linijek powyżej do konkretnego
    wiersza a następnie szybko przeskoczyć na jego koniec i początek.

    Jak tego dokonać w MC ?

  • 2. Data: 2009-11-27 21:01:10
    Temat: Re: Midnight Commander - potrzebna instrukcja
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Marek" <m...@s...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skoczyć do ostatniej linii logu, potem parę linijek powyżej do konkretnego
    > wiersza a następnie szybko przeskoczyć na jego koniec i początek.

    Nie do konca wiem, co to ma wspolnego z www, ale moze tak jak w normalnych
    edytorach?
    Tzn. klawisze PgUP, PgDOWN, Home, End, ctrl+g ?

    Podejrzewam, ze mozesz tez zrobic inna rzecz - w konfiguracji do MC ustawic
    zewnetrzny program do podgladu plikow (np. notatnik, notepad++, albo swoj
    ulubiony). Wtedy nie bedziesz mial problemow z tym co chcesz zrobic.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera

  • 3. Data: 2009-11-27 21:16:46
    Od: andreux <u...@i...domain.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > chciałbym szybko skoczyć do ostatniej linii logu, potem parę linijek
    > powyżej do konkretnego wiersza a następnie szybko przeskoczyć na jego

    NTG

    jeśli masz na myśli wbudowany edytor mcedit
    F4 na pliku
    Ctrl+PgDown
    Ctrl+l
    End

    pozdrawiam,
    Andreux

  • 4. Data: 2009-11-27 21:25:03
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Nie do konca wiem, co to ma wspolnego z www,

    Pomyślałem, że osoby, które zajmują się tworzeniem aplikacji WWW mają
    praktykę z tym programem.

    > ale moze tak jak w normalnych
    > edytorach?
    > Tzn. klawisze PgUP, PgDOWN, Home, End, ctrl+g ?

    Właśnie nie... Niestety nie jest tak jak było to w NC lub TC dla PCtów. Gdy
    przeglądam (F3) to Home to początek pliku a End jego koniec. Nie mam bladego
    pojęcia jak skoczyć na koniec wiersza. W edytorze natomiast (F4), Home
    oznacza początek wiersza, a End jego koniec. Nie mam bladego pojęcia jak
    skoczyć do ostatniego wiersza. A więc ani w edytorze ani w podglądzie pliku
    nie wiem jak przeglądać plik. Owszem. strona w górę i w dół działa, strzałki
    też. Tyle tylko, że musiałbym mieć je przez pół dnia przyciśnięte aby
    osiągnąć cel.

> [...]
    > zewnetrzny program do podgladu plikow (np. notatnik, notepad++, albo swoj
    > ulubiony). Wtedy nie bedziesz mial problemow z tym co chcesz zrobic.

    Nawet nie wiedziałem, że dla Linuxa notatnik powstał. Tak czy owak muszę
    korzystać z tego co mam a więc do edycji plików używany jest dostarczany z
    MC mcedit. Do przeglądania - nawet nie wiem co.

  • 5. Data: 2009-11-27 22:17:58
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    > Nawet nie wiedziałem, że dla Linuxa notatnik powstał. Tak czy owak muszę
    > korzystać z tego co mam a więc do edycji plików używany jest dostarczany z
    > MC mcedit. Do przeglądania - nawet nie wiem co.

    Defaultowo przyjalem, ze chodzi o Windows. Moja pomylka.

    A jakbys mcedit zamienil na http://www.jedsoft.org/jed/index.html ? Nawet
    ciekawie wyglada jesli chodzi o mozliwosci i latwosc obslugi (niestety nie
    uzywalem, wiec moge sie wypowiedziec tylko na podstawie dokumentacji i
    screenow ze strony).

    Ty korzystasz z jakiegos konta zdalnego przez ssh czy cóś ze musisz z MC z
    mcedit korzystac?

    Bo jesli nie i masz mozliwosc zainstalowania czegos innego, to moze lepiej
    sie tak nie meczyc?:)

  • 6. Data: 2009-11-27 22:21:58
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Gabriel" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
    > A jakbys mcedit zamienil na http://www.jedsoft.org/jed/index.html ?

    No i ewentualnie vi.
    W razie czego artykul jak zrobic vi defaultowym edytorem:
    http://www.cyberciti.biz/tips/midnightcommander-set-
    vi-as-default-editor-viewer.html

  • 7. Data: 2009-11-27 22:54:14
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > NTG

    Trudno jest mi ustalić jaka grupa najlepsza. MC to narzędzie dla speców od
    WWW w końcu...

    > jeśli masz na myśli wbudowany edytor mcedit

    dokładnie tak

    > F4 na pliku

    Oczywiste

    > Ctrl+PgDown

    Przesuwa mi ekran, tak że widzę co jest powyżej okna MC.

    > Ctrl+l

    Nic się nie dzieje.

    > End

    To początek i koniec wiersza. A początek i koniec treści?

  • 8. Data: 2009-11-27 22:57:39
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Defaultowo przyjalem, ze chodzi o Windows. Moja pomylka.

    Raczej moja - bo nie wspomniałem, że o Linuxa chodzi. Sądziłem, że ten soft
    tylko dla Linuxoidalnych systemów jest napisany.

    > Ty korzystasz z jakiegos konta zdalnego przez ssh czy cóś ze musisz z MC z
    > mcedit korzystac?

    Dokładnie tak.

    > Bo jesli nie i masz mozliwosc zainstalowania czegos innego, to moze lepiej
    > sie tak nie meczyc?:)

    Nie mam takiej możliwości :(

  • 9. Data: 2009-11-27 22:59:21
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > No i ewentualnie vi.
    > W razie czego artykul jak zrobic vi defaultowym edytorem:
    > http://www.cyberciti.biz/tips/midnightcommander-set-
    vi-as-default-editor-viewer.html

    Zmienić potrafię defaultowy edytor - tyle tylko, że nie mam na co bo na
    serwerze jest tylko tyle ile jest.

  • 10. Data: 2009-11-28 04:27:49
    Od: andreux <u...@i...domain.pl>

    Marek pisze:

    > Trudno jest mi ustalić jaka grupa najlepsza. MC to narzędzie dla speców
    > od WWW w końcu...

    ??? jakoś nieszczególnie wspiera HTML

    > Nic się nie dzieje.

    sorki, lewy Alt + l, ewentualnie sekwencja Esc a potem l,
    to pozwala przechodzić do wybranego wiersza

    Andreux