  • 21. Data: 2018-01-24 17:26:22
    Temat: Re: Michelin CrossClimate - do dupy...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Jan 2018 17:55:34 +0100, j...@i...pl napisał(a):
    > Opony jak w tytule. Druga zima, niecałe półtora roku mają. One może są
    > i całoroczne, ale na śnieg to się nie nadają. Sory, ale ja zawsze
    > twierdzę że jak coś jest do wszsytkiego, to się nadaje do dupy.

    Debice navigator jak byly nowe, to sie IMO sprawdzaly w trudnych
    zimowych warunkach - mam na mysli gory i narty.

    Teraz mam na trzecim aucie, ale zima kiepska i nie ma jak sprawdzic
    :-)

    J.

  • 22. Data: 2018-01-24 19:58:25
    Temat: Re: ichelin CrossClimate - do dupy...
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 24.01.2018 o 17:26, J.F. pisze:
    > Debice navigator jak byly nowe, to sie IMO sprawdzaly w trudnych
    > zimowych warunkach - mam na mysli gory i narty.
    >
    > Teraz mam na trzecim aucie, ale zima kiepska i nie ma jak sprawdzic

    Kiedyś miałem i jako nowe, myślałem że będę zadowolony. Ale już drugiej
    zimy, kiepskawo się jeździło. Już lepiej UniRoyale mi się sprawiały.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2018-01-24 21:44:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Jan 2018 20:47:48 +0100, sirapacz napisał(a):

    > na kopnym śniegu długo nie miałem okazji jeździć ale:
    > -na śliskim oblodzonym podwórku z dołami ja wyjeżdżam z dołków a drugi
    > na letnich nie bardzo (też michelin).
    > -na suchym czy zabłoconym czy mokrym - przyzwoicie, jak to letnie
    > -przez kopny śnieg się przegryza ale zauważalnie słabiej niż zimówki z
    > krwi i kości (tyle, że moje mają z pół roku)
    > -Jezdzi się przyzwoicie ale nie można szarżować - JEST różnica między
    > letnimi a całorocznymi w zimie.

    Tylko, ze nam chodzi o roznice miedzy calorocznymi a zimowkami w
    zimie.
    Duzo gorsze te caloroczne, czy nieduzo ...

    J.

  • 24. Data: 2018-01-24 21:45:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Jan 2018 21:57:49 +0100, Kaczin napisał(a):

    > I dlatego je kupiłeś?

    No coz, reklamowali jako opona z homologacja zimowa.

    I bylbym je kupil ... ale w tym roku byly za drogie :-)

    J.

  • 25. Data: 2018-01-24 21:48:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Jan 2018 13:02:52 +0100, elmer radi radisson napisał(a):
> [...]
    -test-opon-calorocznych-co-wykazal-2str.html
    > Musze pochwalic Good Year Vector 4Seasons - uzywane w dwoch autach, 4x4
    > i FWD i w obu sobie bardzo przyzwoicie radza na sniegu, takze kopnym
    > i jazda jest wystarczajaco pewna.

    ADAC potwierdza (ale wiadomo - za łapówkę :-)
    tym niemniej ... drogie te Vectory. Za roznice cen mozna miec zestaw
    felg lub kilka wymian.

    J.

  • 26. Data: 2018-01-24 22:46:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-01-2018 o 21:44, J.F. pisze:

    > Tylko, ze nam chodzi o roznice miedzy calorocznymi a zimowkami w
    > zimie.
    > Duzo gorsze te caloroczne, czy nieduzo ...

    Niektóre mniej,niektóre niedużo.
    Ale latem będzie odwrotnie.

  • 27. Data: 2018-01-25 08:50:28
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-01-24 o 10:16, r...@k...pl pisze:

    > Ok. 15 tys. km.

    > http://www.motofakty.pl/artykul/adac-wykonalo-zimowy
    -test-opon-calorocznych-co-wykazal-2str.html
    > (Im mniej punktów, tym lepiej)

    Nie ma tam moich :(
    A co do Vredestein Quatrac 5:
    "Słabe na suchej i mokrej nawierzchni, niezbyt dobre również na śniegu"
    To kiedy one dobrze jeżdżą?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2018-01-25 08:54:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Tylko, ze nam chodzi o roznice miedzy calorocznymi a zimowkami w
    > zimie.
    > Duzo gorsze te caloroczne, czy nieduzo ...

    To zależy;)
    W mojej opinii dużo, ale też dużo lepsze w zimie od letnich.
    Różnice są na tyle zauważalne i widoczne że należy je szeregować słabe
    średnie dobre.

    Jak w zimie potrafisz jeździć na letnich bez blokowania innych,
    zderzania się z przeszkodami (na crossclimate podczas zawracania
    zadzwoniłem w krawężnik...) i potrafisz zahamować dostatecznie
    skutecznie - to całoroczne ci wystarczą.

    Ale bezpieczniej na zimówkach - tylko, że warunki na zimówki w
    większości przypadków masz raptem kilka - góra kilkanaście dni w roku.
    W mieście całoroczne albo letnie w zimie.

  • 29. Data: 2018-01-25 12:33:31
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > W mieście całoroczne albo letnie w zimie.

    Też tak mówiłem dopóki mechanik od regulacji zbieżności za trzecim (chyba)
    razem mi nie powiedział że mi się regulacja skończyła w zawieszeniu.

    A tylko na rondzie dwa razy się nie wyrobiłem.
    A trzeciego razu nie pamietam.
    Ale ja na zimówkach w deszczu w lecie jeżdziłem

  • 30. Data: 2018-01-25 12:34:50
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-24 21:48, J.F. wrote:

    > ADAC potwierdza (ale wiadomo - za łapówkę :-)

    No i praktyka jak widac tez :)

    > tym niemniej ... drogie te Vectory. Za roznice cen mozna miec zestaw
    > felg lub kilka wymian.

    Wlasnie koszt felg i wymian poszedl w opony, w tym przypadku
    istotna jest rowniez korzysc w oszczednosci czasu, braku szarpaniny
    i braku przechowywania drugiego kompletu opon. A juz kropke nad i
    postawily zimy w ktorych przelozone zimowki widzialy snieg przez 2-3
    dni.

    W DC roczny koszt przekladek opon (czyli x2) zaczyna siegac 160-200 PLN.
    Takze po 4 latach oszczednosci i roznicy kilkuset zlotych masz
    splacony komplet takich "drogich" Vectorow do kompakta. Komplet takich
    w popularnym rozmiarze 195/60/15 za ok. tysiaka? to chyba nie jest duzo.

    Dygac na przekladke z kompletnymi kolami to tez zadna przyjemnosc.

    --

    memento lorem ipsum