  • 31. Data: 2018-01-25 13:02:11
    Temat: Re: Michelin CrossClimate - do dupy...
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 25 Jan 2018 08:50:28 +0100, w <5a698c4d$0$606$65785112@news.neostrada.pl>,
    Miroo <b...@b...brak.i.juz> napisał(-a):

> [...]
    -test-opon-calorocznych-co-wykazal-2str.html

    > Nie ma tam moich :(
    > A co do Vredestein Quatrac 5:
    > "Słabe na suchej i mokrej nawierzchni, niezbyt dobre również na śniegu"
    > To kiedy one dobrze jeżdżą?

    A wygrały (czy tam 2. miejsce). Cuda albo tłumacz po imprezie :)
    https://www.sklepopon.com/artykuly/top-15-caloroczne
    -2017-vredestein-quatrac-5

    Z obrazkami:
    http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/test-opon-caloroczn
    ych-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/wmqem
    https://www.sklepopon.com/testy-opon/test-opon-calor
    ocznych-w-rozmiarze-215-65r16-autobild-allrrad
    https://www.oponeo.pl/artykul/ranking-opon-caloroczn
    ych-2015

    Pamiętam, że gdy kupowałem opony wielosez. to po przejrzeniu testów na placu
    boju zostały mi 3 opony: Goodyear Vector 4Seasons, Nokian Weatherproof i
    Vredestein Quatrac 5.

    Goodyear był najlepszy, ale przekraczał budżet, więc odpadł.
    Vredesteiny wygrały, bo w którymś teście zmierzono zużycie i Nokiany zużywały
    się 2x szybciej, mimo że w reszcie minimalnie wygrywały - ale przy ich zużyciu
    lepiej było już kupić Goodyeary.

    Vredesteiny miały również świetne etykiety hałasu i oporów toczenia (co
    potwierdzały testy).

  • 32. Data: 2018-01-25 13:12:36
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-01-25 o 13:02, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > lepiej było już kupić Goodyeary.
    >
    > Vredesteiny miały również świetne etykiety hałasu i oporów toczenia (co

    No to może będą u mnie jako następne po kleberach :)

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2018-01-25 13:15:35
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-01-24 o 12:57, p...@g...com pisze:
    > --Prawdopodobnie nie była za bardzo udana, bo producent wprowadził nowy model
    CrossClimate+.

    > to bledne stopniowanie :-) CC byla znakomita, CC+ jeszcze lapsza a CC++ bedzie
    najlepsza oczywiscie do momentu gdy nie pojawi sie CC+++

    Po CC++ będzie CC# :)

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2018-01-25 22:54:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Jan 2018 08:54:59 +0100, sirapacz napisał(a):

    > To zależy;)
    > W mojej opinii dużo, ale też dużo lepsze w zimie od letnich.
    > Różnice są na tyle zauważalne i widoczne że należy je szeregować słabe
    > średnie dobre.
    >
    > Jak w zimie potrafisz jeździć na letnich bez blokowania innych,
    > zderzania się z przeszkodami (na crossclimate podczas zawracania
    > zadzwoniłem w krawężnik...) i potrafisz zahamować dostatecznie
    > skutecznie - to całoroczne ci wystarczą.

    IMO - letnie na sniegu rozne sa, na tych prawdziwie letnich, to i ja
    nie potrafie, a scenki beda typu "ale urwal".

    > Ale bezpieczniej na zimówkach - tylko, że warunki na zimówki w
    > większości przypadków masz raptem kilka - góra kilkanaście dni w roku.

    Ale wlasnie na tych kilka dni potrzebuje dobrych opon. W inne sobie
    poradze :-)

    > W mieście całoroczne albo letnie w zimie.

    Ja sie nie ograniczam do miasta, caloroczne musza byc dobre na sniegu.
    A letnie w zimie ... jak ktos ma sprawdzony typ, to moze uzywac, a jak
    nie ma ... lepiej niech zmieni na zimowe :-)

    J.

  • 35. Data: 2018-01-25 23:05:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Jan 2018 12:34:50 +0100, elmer radi radisson napisał(a):
    > No i praktyka jak widac tez :)

    > Wlasnie koszt felg i wymian poszedl w opony, w tym przypadku
    > istotna jest rowniez korzysc w oszczednosci czasu, braku szarpaniny
    > i braku przechowywania drugiego kompletu opon. A juz kropke nad i
    > postawily zimy w ktorych przelozone zimowki widzialy snieg przez 2-3
    > dni.

    Wygode doceniam, ale ... dobre musza byc te caloroczne, bo inaczej
    niezbyt sie oplaca.

    > W DC roczny koszt przekladek opon (czyli x2) zaczyna siegac 160-200 PLN.
    > Takze po 4 latach oszczednosci i roznicy kilkuset zlotych masz
    > splacony komplet takich "drogich" Vectorow do kompakta. Komplet takich
    > w popularnym rozmiarze 195/60/15 za ok. tysiaka? to chyba nie jest duzo.

    Ale ja mam 205/55/16 :-)

    Vectory powiedzy 310zl/szt (ceneo), crossclimate 330, a Frigo 175.

    > Dygac na przekladke z kompletnymi kolami to tez zadna przyjemnosc.

    Ale to mozna samemu ... choc zadna przyjemnosc :-)

    J.

  • 36. Data: 2018-01-26 08:51:14
    Od: p...@g...com

    CC+ ma naprawde letni profil ? porownaj sobie z np Goddyear UG9, nie ma rowkow
    odprowadzajacych wode, jest troche inaczej naciety ale bez przesady.
    Moge zniesc dobra opone letnia ktora bedzie znakomita na suchym/deszczu i w miare
    dobra na sniegu ale nie odwrotnie :-)

  • 37. Data: 2018-01-26 11:01:22
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-25 23:05, J.F. wrote:

    > Wygode doceniam, ale ... dobre musza byc te caloroczne, bo inaczej
    > niezbyt sie oplaca.

    No wiec wlasnie o tym mowa, ze sa dobre.

    > Ale ja mam 205/55/16 :-)

    Nie szkodzi, drugi komplet jest w szerokosci 215 i tu rowniez uwazam ze
    bylo warto ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 38. Data: 2018-01-26 11:44:49
    Od: p...@g...com

    --e szkodzi, drugi komplet jest w szerokosci 215 i tu rowniez uwazam ze
    bylo warto ;)

    a jak z halasem przy predkosciach autostradowych ? zachowanie przy aquaplaningu ?
    przy heblu na deszczu nie bede zwiedzal pobocza ?

  • 39. Data: 2018-01-26 11:54:34
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-01-26 11:44, p...@g...com wrote:

    > a jak z halasem przy predkosciach autostradowych ? zachowanie przy aquaplaningu ?
    > przy heblu na deszczu nie bede zwiedzal pobocza ?

    Halas - cos tam pewnie slychac, ale raczej nic ponad norme, zeby
    przypadkiem przeszkadzalo. Wiesz, przy predkosciach autostradowych to
    raczej wszystko przykrywa szum powietrza. Slyszalem pewnie niejedne
    glosniejsze "letnie".

    Na mokrym, w granicach normy - poza sezonem zimowym jakis niespodzianek
    nie odnotowalem. Ale ja na zadnych oponach raczej nie staram sie
    testowac ekstremow jak i wiem czym moze skutkowac szybki wjazd w kaluze.

    Takze moja opinia jest taka ze poza sniegiem to raczej uczciwy i
    zadowalajacy sredniak a w pozastandardowych warunkach (snieg) wypelniaja
    swoja funkcje. Czyli zgodnie z tym co wczesniej napisalem, sprawdzaja
    sie wobec oczekiwan kogos kto ma dosc wachlowania oponami a oczekuje
    od nich trzymania sie drogi w spodziewanych warunkach.

    --

    memento lorem ipsum

  • 40. Data: 2018-01-26 16:39:12
    Od: p...@g...com

    Letnie to Goodyear Efficient Grip i muszę przyznać że jestem zadowolony. Zima to
    Dunlop Winter Sport 4D ale szału nie ma. Zmiana raz do roku nie jest problemem bo
    można sprawdzić stan opony i oczywiście wyważyć.