  • 1. Data: 2010-02-07 20:06:27
    Temat: Mezzo
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    mam pytanie do oglądających francuskie Mezzo.
    Otóż mam wrażenie, że od jakiegoś czasu niektóre programy
    - np. widowiska operowe czy baletowe - wyglądają jak
    rozjechane przez walec. Moje oczy nie mogą strawić
    nieproporcjonalnie spłaszczonych artystów. Charakterystyczne,
    że podczas emisji takich programów znika logo stacji. Wygląda
    to tak, jakby nadawca(?) chciał dopasować programy w formacie 4:3
    do odbiorników 16:9 by nie było bocznych marginesów.
    Czy u Was też jest takie spłaszczone paskudztwo?(mam bańkę 4:3)

    --
    Bogdan

  • 2. Data: 2010-02-07 20:13:34
    Temat: Re: Mezzo
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BoDro" <b...@l...pl> napisał w wiadomości news:

    >Wygląda
    > to tak, jakby nadawca(?) chciał dopasować programy w formacie 4:3
    > do odbiorników 16:9 by nie było bocznych marginesów.

    A nie przypadkiem rozpoczął nadawanie w 16:9?
    Którego Ty prawidłowo nie jesteś w stanie obejrzeć na starym tv?

    HINT: Nie myl tego z letterboxem który leci na Polsacie, bo to nie to samo.

    > Czy u Was też jest takie spłaszczone paskudztwo?(mam bańkę 4:3)

    A nie ma możliwości dodania marginesów na górze i na dole?

  • 3. Data: 2010-02-07 20:33:06
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Cavallino pisze:

    > A nie przypadkiem rozpoczął nadawanie w 16:9?
    > Którego Ty prawidłowo nie jesteś w stanie obejrzeć na starym tv?

    ale dotyczy to tylko ich niektórych programów (np. wspomniane opery ).
    Większość dają w niezniekształconym geometrycznie 4:3, ewentulanie z
    marginesami góra/dół.
    Mam także tryb 16:9 i bez problemów (geometrycznych) odbieram np. TVN Turbo.

    > A nie ma możliwości dodania marginesów na górze i na dole?

    ale włączenie trybu 16:9 nic tu nie wnosi, bo obraz już jest spłaszczony
    "na wejściu".

    --
    Bogdan

  • 4. Data: 2010-02-07 21:46:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > ale dotyczy to tylko ich niektórych programów (np. wspomniane opery ).

    Może anamorf jest tylko na niektórych audycjach.

    > Większość dają w niezniekształconym geometrycznie 4:3, ewentulanie z
    > marginesami góra/dół.

    Niestety.
    Pozostaje mieć nadzieję, że kiedyś takie dziadowskie tryby znikną na dobre.

    > Mam także tryb 16:9 i bez problemów (geometrycznych) odbieram np. TVN
    > Turbo.

    Co znaczy odbierasz?
    Skąd bierzesz sygnał?

    > ale włączenie trybu 16:9 nic tu nie wnosi, bo obraz już jest spłaszczony
    > "na wejściu".

    Co rozumiesz przez "spłaszczony"?
    Wydłużony w pionie, czy wręcz przeciwnie?
    Popatrz w sieci na próbki obrazów z 16:9 anamorficznym i powiedz czy
    dokładnie o to Ci chodzi.
    Albo idź do kogoś kto ma tv 16:9 i zobacz jak to u niego wygląda.

  • 5. Data: 2010-02-07 22:14:42
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Cavallino pisze:

    > Skąd bierzesz sygnał?

    no w sensie: mam w kablówce :-). Po włączeniu na pilocie trybu 16:9
    obraz trzyma geometrię ( oczywiście tv dodaje marginesy góra/dół.

    > Co rozumiesz przez "spłaszczony"?
    > Wydłużony w pionie, czy wręcz przeciwnie?

    spłaszczony w pionie :-). Czyli poziome "jajo" (ale bez marginesów
    pion/poziom), z poprzycinanymi napisami z boków (widać po kadrze, że
    brakuje z boków kawałków obrazu)

    --
    Bogdan

  • 6. Data: 2010-02-07 22:20:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > no w sensie: mam w kablówce :-).

    Jest duża szansa że to tuner w kablówce głupieje gdy na Mezzo włączą 16:9.
    Zobacz jak w tym czasie wygląda ten program u kogoś kto ma go bezpośrednio z
    satki, np. z Cyfry (tam chyba jest, a przynajmniej był ten program).

  • 7. Data: 2010-02-08 08:59:23
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Jest duża szansa że to tuner w kablówce głupieje gdy na
    > Mezzo włączą 16:9.

    Dokładnie, to wszystko wyjaśnia :-)). Sam miałem do niedawna
    w stacji jeden tuner (na TVP Kultura), który wariował i
    obcinał część obrazu. Żeby to było cały czas to bym zauważył
    od razu. A tak to dopiero od klienta dowiedziałem się że
    niektóre audycje nie mają np. połowy logo ;-))

  • 8. Data: 2010-02-08 15:48:21
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    BoDro pisze:
> [...]
    > do odbiorników 16:9 by nie było bocznych marginesów.
    > Czy u Was też jest takie spłaszczone paskudztwo?(mam bańkę 4:3)

    W upc odbieram Mezzo na dwóch różnych telewizorach i na obu jest dobrze.
    Faktycznie nadają różnie: 16/9 anamorficznie, 4/3 i 4/3 z marginesami,
    ale wszystkie warianty są w porządku.
    Problemy są tylko z Discovery World, które nadaje 4/3 z marginesami, ale
    ustawia flagę 16/9.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 9. Data: 2010-02-08 17:23:46
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Jan Rudziński pisze:

    > W upc odbieram Mezzo na dwóch różnych telewizorach i na obu jest dobrze.
    > Faktycznie nadają różnie: 16/9 anamorficznie, 4/3 i 4/3 z marginesami,
    > ale wszystkie warianty są w porządku.

    czyli pozostaje wypytać operatora, co tam namieszał...

    --
    Bogdan

  • 10. Data: 2010-02-08 19:50:37
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Feb 2010 09:59:23 +0100, "Robert_J" <r...@w...pl> wrote:

    >A tak to dopiero od klienta dowiedziałem się że
    >niektóre audycje nie mają np. połowy logo ;-))

    Ja mam wrażenie że w analogu UPC obcięty jest po bokach program
    kuchnia.tv. Często poodcinane są początek i koniec jakichś napisów.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280