  • 1. Data: 2009-07-08 13:44:32
    Temat: Maszyny wiatrowe ciekawostka :-)
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=Y2KkGFuRLew&feature=r
    elated

    http://www.youtube.com/watch?v=WcR7U2tuNoY&feature=r
    elated

    Czego to ludzie nie wymyślą :-)

    Jacek

  • 2. Data: 2009-07-08 19:30:00
    Temat: Re: Maszyny wiatrowe ciekawostka :-)
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    Agent 0700 wrote:

    > http://www.youtube.com/watch?v=Y2KkGFuRLew&feature=r
    elated

    > http://www.youtube.com/watch?v=WcR7U2tuNoY&feature=r
    elated

    O jakie ladne... Ciekawe jakim kursem wzgledem wiatru to sie potrafi
    poruszac ;-)

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 3. Data: 2009-07-09 08:21:21
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Agent 0700 pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=Y2KkGFuRLew&feature=r
    elated

    > http://www.youtube.com/watch?v=WcR7U2tuNoY&feature=r
    elated

    > Czego to ludzie nie wymyślą :-)

    Koło wcale nie jest najdonioślejszym wynalazkiem ludzkości :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2009-07-09 11:12:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "myszek" <k...@l...tpsa.pl> napisał w wiadomości
    elated
    elated

    > O jakie ladne... Ciekawe jakim kursem wzgledem wiatru to sie
    > potrafi
    > poruszac ;-)

    No wlasnie patrze, patrze i nie widze ... czy to ma jakis wiatrak
    ktory napedza naped nog, czy po prostu pchane wiatrem tak ladnie
    kroczy ?

    J.

  • 5. Data: 2009-07-09 11:56:41
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > No wlasnie patrze, patrze i nie widze ... czy to ma jakis wiatrak ktory
    > napedza naped nog, czy po prostu pchane wiatrem tak ladnie kroczy ?

    Niektóre mają skrzydła napędzane wiatrem, co przenosi siłę na nogi.

    Fajnie toto wygląda.

  • 6. Data: 2009-10-06 15:50:17
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Agent 0700 <k...@w...pl> napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=Y2KkGFuRLew&feature=r
    elated

    > http://www.youtube.com/watch?v=WcR7U2tuNoY&feature=r
    elated

    > Czego to ludzie nie wymyślą :-)

    Tu widac na jakim mechaniźmie toto działa:
    http://www.mekanizmalar.com/theo_jansen.shtml

    W XIX wieku powstała krocząca bojowa maszyna, konstrukcji Czebyszewa:
    http://www.youtube.com/watch?v=AkI1nrq9mMQ
    Wykorzystał do jej budowy prostowody Hoekensa,
    w pewnych źródłach zwane chyba mylnie prostowodami Czebyszewa.
    Jak wyglądają prawdziwe prostowody Czebyszewa widać tutaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prostow%C3%B3d

    Pozdrawiam WM

  • 7. Data: 2009-10-06 16:11:53
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    WM wrote:

    > W XIX wieku powstała krocząca bojowa maszyna, konstrukcji Czebyszewa:
    > http://www.youtube.com/watch?v=AkI1nrq9mMQ
    > Wykorzystał do jej budowy prostowody Hoekensa,

    Ojej - identyczny uklad chcialem zastosowac do napedu pletwowego
    dla roweru wodnego, tylko nie wiedzialem ze mowie proza ;-)

    > Jak wyglądają prawdziwe prostowody Czebyszewa widać tutaj:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Prostow%C3%B3d

    Przy okazji, czy zurawie portowe to prostowody dokladne
    czy przyblizone? Stad:
    http://graf.mech.pk.edu.pl/www_old/dydaktyka/przedmi
    oty/tmm/laboratoria/p6.pdf
    wynikaloby ze raczej przyblizone, ale liczyc mi sei nie chce.

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 8. Data: 2009-10-06 18:14:06
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    myszek <k...@l...tpsa.pl> napisał(a):

    > Ojej - identyczny uklad chcialem zastosowac do napedu pletwowego
    > dla roweru wodnego, tylko nie wiedzialem ze mowie proza ;-)

    Trudno wymysleć coś oryginalnego, stale coś odgrzebujemy.
    Fajny jest ten strugacz z własnym oświetleniem :-)
    http://digital.library.cornell.edu/cache/k/e/m/kemp0
    09/0042.tifs.gif

    Ostatnio zaskoczył mnie wysoki poziom starej chińskiej matematyki:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_mathematics

    > Przy okazji, czy zurawie portowe to prostowody dokladne
    > czy przyblizone?

    Przybliżony, ale ciekawe, że może być optymalizowany pod wzgledem prędkości,
    lub prostoliniowości, jak np. ten:
    http://www.designofmachinery.com/DOM/Chap_03_3ed_p13
    4.pdf

    Pozdrawiam WM