  • 11. Data: 2009-06-12 13:20:46
    Temat: Re: Marzenia Prezesa UKE
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    jerzyn wrote:
    > Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    > w wiadomości news:h0rnoe$a5d$1@news.onet.pl...
    >
    > W żadnej z tych firm nie pracuje, mam tylko ostatnio odruchy wymiotne na
    > urzędników, a szczególnie na UKE. Wielki pic i pozoractwo odbywa się w UKE,
    > wszystko załatwiają i nawet jak dzieciakom pupy podcierać a brak konkretnego
    > działania.

    Gdzie się odbywa pozoranctwo, to się odbywa, akurat tu nie. Wojna idzie
    o to, czy mediami zarządzać będzie nadal rada najwyższa, spoufalona z
    dotychczasowymi potentatami medialnymi, czy będziemy jednak mieli wolny
    rynek.
    Przykładem jest koncesja na DVB-H, gdzie początkowo w koncesję mialy być
    wpisane tylko kategorie programów, a teraz rada zażyczyła sobie wpisania
    konkretnych nazw (oczywiście nieistniejących jeszcze) programów.
    Uzgodnienia między UKE i KRRiT oczywiście mówiły coś innego.

    Mnie wyślizgano z dwóch tematów i wqrza mnie jakieś pisanie o
    > nowych działaniach UKE. Interesuje się radiem cyfrowym, którego nikt nie
    > mógł ruszyć przez ostatnie dwadzieścia lat i znowu jesteśmy za Białorusią i
    > reszta Europy .

    To, że Ciebie wyślizgano, to nie jest problem mediów, tylko Twój (z
    całym szacunkiem). UKE realizuje politykę w zakresie telekomunikacji i
    mediów, a nie samo ją kształtuje. Jeżeli do tej pory nasi wybrańcy nie
    zauważyli problemu DAB, to nie jest sprawa UKE.

    M.

  • 12. Data: 2009-06-12 13:27:26
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 12 Jun 2009 11:48:32 +0200, "jerzyn" <p...@o...eu> wrote:

> [...]
    >Nie rozstrzygnięto jeszcze oficjalnie czy radiofonia cyfrowa w
    >Polsce w zakresie częstotliwości 174-230 MHz będzie wdrażana w
    >systemie T-DAB+ czy w T-DMB. Zważywszy jednak na fakt, że system DMB
    >jest systemem multimedialnym (przekaz obrazu i dźwięku , podobnie
    >jak w DVB-H) należy raczej spodziewać się, że do przekazów stricte
    >audio (i ewentualnie statycznych obrazów) zostanie wybrany system T-
    >DAB+. Ostatecznie o tej kwestii rozstrzygnie strategia cyfryzacji
    >radiofonii w Polsce, nad którą specjalny rządowy zespół
    >międzyresortowy będzie pracował w tym roku.

    no to ja zadam pytanie: czy na tym etapie, w ktorym obecnie jestesmy,
    UKE jest wstanie stworzyc chociaz jeden mux ogolnopolski dla cyfrowego
    radia?

    --
    ThinkXtra

  • 13. Data: 2009-06-12 14:34:08
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > no to ja zadam pytanie: czy na tym etapie, w ktorym obecnie jestesmy,
    > UKE jest wstanie stworzyc chociaz jeden mux ogolnopolski dla cyfrowego
    Nie liczę na taki cud, zakupiłem takie radio w systemie DAB i myślałem ze
    mieszkając blisko granicy niemieckiej cos "liznę" z eteru a tutaj
    cisza.Jutro może pojadę do Świnoujścia przez Niemcy i temat obadam .

  • 14. Data: 2009-06-12 14:47:39
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:h0tknh$c3f$1@news.onet.pl...
> [...]
    > to, czy mediami zarządzać będzie nadal rada najwyższa, spoufalona z
    > dotychczasowymi potentatami medialnymi, czy będziemy jednak mieli wolny

    Boje sie ze jednak pozoranctwo jest spore, zglosilem do UKE temat pobierania
    dodatkowych pieniedzy bez podpisania przeze mnie dodatkowego aneksu i nikt
    mi nie pomogł. Na adwokata nie bede wyrzucał kasy, a temat jest ewidentny.A
    legendy ile tam sie pracuje to swiadczy tylko o braku organizacji.Gdzies
    czytalem ze Prezes UKE pracuje od 7.30 do 21.00, przy odpowiedniej
    organizacji wszystko powinno sie zrobic, w ustawowym czasie pracy.

> [...]
    > konkretnych nazw (oczywiście nieistniejących jeszcze) programów.
    > Uzgodnienia między UKE i KRRiT oczywiście mówiły coś innego.

    Jeszcze raz, co ma UKE do programow ? UKE ustawia warunki techniczne i
    koniec zabawy,UKE nie moze "grzebac" kolo tego co ma byc ogladane.To "zrobi"
    sam rynek, ludzie beda ogladac to co im sie bedzie podobalo, tylko szkopul
    jest w tym ze bedzie to w wspolnym kotle i menu faktycznie bedzie ustalac
    KRRiT.

> [...]
    > szacunkiem). UKE realizuje politykę w zakresie telekomunikacji i mediów, a
    > nie samo ją kształtuje. Jeżeli do tej pory nasi wybrańcy nie zauważyli
    W sumie to już DAB+ ,jeżeli nie potrafiono tego zrobić do tej pory to
    poczekamy jeszcze parę lat.

  • 15. Data: 2009-06-13 07:21:14
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Nie liczę na taki cud, zakupiłem takie radio w systemie DAB i myślałem ze
    > mieszkając blisko granicy niemieckiej cos "liznę" z eteru a tutaj
    > cisza.Jutro może pojadę do Świnoujścia przez Niemcy i temat obadam .
    I się możesz zawieść.
    W Ost Vorpommern nie działa DAB ze względu na..... TVP1 w Kołowie na kanale
    12.
    Niemcy musieli więc zaplanować na tym terenie inny kanał ale później jakoś
    stracili entuzjazm do DAB i nie rozwijają sieci.Zostali z uzgodnionym
    międzynarodowo kanałem i nic nie robią.
    TVP1 działa na mocy międzynarodowych uzgodnień ze Sztokholmu w 1961 roku,
    którego i Niemcy są stroną.
    Ważność tych ustaleń wygasa w 2015 roku.
    vari