  • 1. Data: 2010-12-07 16:43:46
    Temat: Martwe i hot piksele
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    Czy sa jakies dostepne w necie programy do mapowania martwych i hot pikseli
    w matrycy 550D? A moze jest jakis sposob na ich zmapowanie poprzez
    specyficzne ustawienie menu i jakies czynnosci?
    Cos kiedys slyszalem o zmianie datowania, ale to dotyczylo innego aparatu.

    Pozdrawiam
    Krzys'

  • 2. Data: 2010-12-07 16:53:57
    Temat: Re: Martwe i hot piksele
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

> [...]
    > specyficzne ustawienie menu i jakies czynnosci?
    > Cos kiedys slyszalem o zmianie datowania, ale to dotyczylo innego aparatu.

    *** ja mam 550D i nawet do glowy mi nie przyszla taka czynnosc.

    Czy w ogole w aparacie tej klasy moga zaistniec takie problemy?

    Polon

  • 3. Data: 2010-12-07 17:22:14
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 10-12-07 17:53, Polon pisze:

    > *** ja mam 550D i nawet do glowy mi nie przyszla taka czynnosc.
    >
    > Czy w ogole w aparacie tej klasy moga zaistniec takie problemy?

    hoty są zawsze na każdej matrycy co najwyżej nie używasz takich czasów
    by je widzieć :)

    Qbab

  • 4. Data: 2010-12-08 02:53:39
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    niechcacy łyknąłem cos takiego w MM. Posrodku kazdej ciemnej fotki dwie
    gwiazdy jasne
    niczym jutrzenka przed switem (wianuszek po piec dead-pikseli w kazdej) plus
    parenascie hotow po bokach.
    Horror
    Na LCD aparatu bez sporego powiekszenia trudno zauwazalnenie widac
    Trzeba chodzic z Laptopem po zakup aparatu

  • 5. Data: 2010-12-08 04:42:45
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

[...]
    a tak przy okazji , to juz znalazlem sposob - sprawdza sie od epoki C400D w
    gore, wiec sie tu podziele:

    - Remove the lens and put the body cap in place on the camera [not sure if
    this is a must]
    - Put the camera in to "manual sensor cleaning mode". It is the same for
    both the 40D and 50D - Press the "Menu" button, then select the middle
    "yellow wrench" tab, then "Sensor Cleaning" then "Clean Manually". You will
    hear - the click of the mirror coming up (so you *could* be using a swab on
    the sensor - but don't do that - leave the body cap in place).
    - Leave the camera in this mode for 30-60 seconds, I kept it this way for
    closer to 60 seconds.
    - Power off the camera off - you should hear another click as the mirror
    drops down into place
    - That was it. Test the camera and see if the dead pixels are gone - they
    were for me.

    Thanks for reading!

  • 6. Data: 2010-12-13 14:07:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Dec 2010, Pikus' wrote:

    > Cos kiedys slyszalem o zmianie datowania, ale to dotyczylo innego aparatu.

    Ściślej - hybrydy Minolty mają wbudowany automat, który okresowo robi
    mapowanie, wystarczy poczekać.
    A że nie przewidzieli innej metody wymuszenia zrobienia mapy, to
    i użyszkodnicy zdiagnozowali że przestawienie daty o dwa tygodnie
    w przód, pstryknięcie fotki i przywrócenie daty wystarcza :)

    Nie wiem jak jest dziś, ale AFAIR dłuuuugi czas Canon słynął (?) z tego,
    że mapowanie tak, ale w serwisie...

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-12-14 22:34:23
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-13 15:07, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ściślej - hybrydy Minolty mają wbudowany automat, który okresowo robi
    > mapowanie, wystarczy poczekać.

    Ściślej lustrzanki koniki-minolty również, a teraz i sony.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564