  • 1. Data: 2009-03-05 21:46:22
    Temat: Mam problem z za duzym wyborem obudów przetwornic ;)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Chce kupic gotową przetwornicę 1W 5V/5V.

    Po obejrzeniu oferty nie wiem którą wybrać :) Jest od groma obudów. czy
    ktoś mogłby mi poradzić jaką obudową sie zainteresować aby była:

    a) popularna i zapewniająca zamiennośc producentów pin-w-pin.

    b) zapewniającą izolację 1kV (przynajmniej) we/wy.

    c) w miarę mała

    Bede zapewne kupować w TME (duży wybor). Potrzebuje tylko namiaru ktorą
    w sensie obudowy.

  • 2. Data: 2009-03-05 22:12:52
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    >
    > c) w miarę mała
    >
    > Bede zapewne kupować w TME (duży wybor). Potrzebuje tylko namiaru ktorą

    Aimtec AM1S-0505. Jeśli większą ilość to lepiej w JM elektronik. Są tańsi.

    MD

  • 3. Data: 2009-03-06 22:09:22
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Sebastian Biały wrote:
    > Chce kupic gotową przetwornicę 1W 5V/5V.

    Wyjscie stabilizowane? Z izolacja? Czyli w domysle flyback.
    Uwazaj, bo niektore modele z Traco Power i Relcom moga dac _za_duze_ Uwy
    podczas power-up/down jesli napiecie narasta/opada za wolno.
    Ja sie nacialem - i plytka do poprawki, bo tego efektu nie mialy wersje
    wide-input, a te w ciut innych obudowach.

    --
    Jerry1111

  • 4. Data: 2009-03-06 22:23:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jerry1111 wrote:
    > Wyjscie stabilizowane? Z izolacja? Czyli w domysle flyback.

    Stabilizowane - na potrzeby zasilania uC (co gorsza z A/C ~8bit).

> [...]
    > Ja sie nacialem - i plytka do poprawki, bo tego efektu nie mialy wersje
    > wide-input, a te w ciut innych obudowach.

    Ok, to prototyp, ale nawet do prototypu nie chciałbym wcisnąc
    przypadkiem jedynej w swoim rodzaju przetwornicy bez zamiennika i
    producenta ktory z powodu kryzysu przeszedł na produkcje trampek.

  • 5. Data: 2009-03-07 09:59:32
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > przypadkiem jedynej w swoim rodzaju przetwornicy bez zamiennika i
    > producenta ktory z powodu kryzysu przeszedł na produkcje trampek.

    1W to se szukaj w Traco Power. Jak otworzysz ktoras z ksiazek Farnell to
    na tej samej stronie beda takie same obudowy i parametry od XP Power
    (ktory ja uzywam) i czegos tam jeszcze, wiec problemu nie ma.

    Jesli chodzi o sianie to te co ja uzywam (18-36 -> 5V) sa przyzwoite.
    Trzeba na wyjsciu dobrze pojemnosci policzyc i dlugosci sciezek
    pilnowac, ale to chyba oczywiste.

    --
    Jerry1111

  • 6. Data: 2009-03-09 12:47:35
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał w
    wiadomości news:gos6uq$gnn$1@news.onet.pl...

    > Uwazaj, bo niektore modele z Traco Power i Relcom moga dac _za_duze_ Uwy

    niektóre modele z traco power nie mają nawet UVLO i cuda się dzieją jak ta
    przetwornica musi wstać z jakiegoś wolno narastającego napięcia...

    e.

  • 7. Data: 2009-03-09 21:03:16
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    entroper wrote:
> [...]
    >
    > niektóre modele z traco power nie mają nawet UVLO i cuda się dzieją jak ta
    > przetwornica musi wstać z jakiegoś wolno narastającego napięcia...

    ... albo jak napiecie wolno zanika. A jak sie 'zatnie' ponizej, to
    pizdziec - przetwornica ichnia sie gotuje.

    Mi powiedzieli ze poprawnie bedzie dzialac tylko 'wide-voltage', ale
    oczywiscie w datashitach _nie_ napisali ze te nie-wide voltage tego nie
    maja i cuda robia.

    Na plus trzeba zaliczyc ze jak ich zapytalem czemu, to po 3 dniach
    przyslali cos, z czego wynikalo ze to dosc dokladnie pomierzyli (podali
    zakresy napiec i obciazen dla ktorych to zjawisko zachodzi). Oczywiscie
    znajac szczescie i 'kolej losu' siedzialem dokladnie w srodku takiego
    zakresu.
    Na minus - jeszcze nie poprawili (i pewnie nie poprawia) datashita.

    --
    Jerry1111

  • 8. Data: 2009-03-09 22:21:02
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał w
    wiadomości news:gp4072$goe$1@news.onet.pl...

> [...]
    > zakresu.
    > Na minus - jeszcze nie poprawili (i pewnie nie poprawia) datashita.

    Z jednej strony jakaś reakcja, dobrze. Ale z drugiej, no nie oszukujmy się,
    co to kuźwa jest ? Pomierzyli 3 dni temu ? Łaskawcy. Może jeszcze
    dowiedzieli się 3 dni temu ? Naprodukowali badziewia i siedzą cicho, żeby
    się sprzedało tak więc o zmianie datasheeta można zapomnieć. Nie wierzę, że
    nie wiedzieli wcześniej, przecież to są proste, wręcz obowiązkowe pomiary
    które chyba wypadałoby zrobić przy takiej produkcji. No i pogratulować
    projektu.

    e.

  • 9. Data: 2009-03-09 22:47:11
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    entroper wrote:
> [...]
    > nie wiedzieli wcześniej, przecież to są proste, wręcz obowiązkowe pomiary
    > które chyba wypadałoby zrobić przy takiej produkcji. No i pogratulować

    Co zrobic. A uwierzysz ze to byl moj pierwszy raz gdy uzylem gotowa
    potwornice? Nie chcialo sie liczyc (byly ciekawsze rzeczy w
    projekcie)... i skonczylo sie zmiana plytki, cholera.

    --
    Jerry1111