  • 11. Data: 2010-10-03 12:15:29
    Temat: Re: Mały komputer, bezgłośny, z minimalną mocą obliczeniową
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > IMHO strasznie dużo kombinowania, no chyba że za nie więcej niż 100 zł :)

    100-150pln to nie tragedia, a bezglosnosc jest tutaj bardzo wazna.

    A kombinowanie - prawie nie ma, szczegolnie ze mam np. przejsciowke z
    IDE na CF, wiec specjalnie wiecej wydatkow nie bedzie :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 12. Data: 2010-10-03 12:20:32
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-03 14:15, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > 100-150pln to nie tragedia, a bezglosnosc jest tutaj bardzo wazna.
    >
    > A kombinowanie - prawie nie ma, szczegolnie ze mam np. przejsciowke z
    > IDE na CF, wiec specjalnie wiecej wydatkow nie bedzie :-)

    Ale tam musisz miec przejściówkę z IDE 44pin "gęstego" laptopowego
    (raster chyba 2mm) a nie zwykłego 40pin z rastrem 2.54mm

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 13. Data: 2010-10-03 12:25:24
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-10-02 17:21, Marcin Sroczyk pisze:
    > W moim dysk mieści się w środku. Większy i mocniejszy będzie Dell SX270
    > i nowszy SX280.

    no ale chciał energooszczędny a to dyskwalifikuje te delle.
    Najlepszym wyjściem będzie albo terminal jak ktoś radził, albo płyta
    intela G945SEJT bodajże. Chodzi nie tylko o atoma ale chipset. Po ci
    atom, wbudowana grafa, karta CF skoro 10 x tyle weźmie płyta z chipsetem?
    Chipset intela 945GSE chyba jest odpowiedni pod atoma jeśli chodzi o
    prądożerność. A i at płyta zasilana jest bespośrednio z 12v, czyli
    obudowa byle jaka, mała. Koszt na pewno poniżej 400pln

  • 14. Data: 2010-10-03 18:08:07
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2010-10-03 11:21, Rafał Łukawski pisze:
    > Tani - kwestia względna - Płyta intela (miniITX) D510MO ma pasywne
    > chłodzenie, mały pobór prądu itd. Wsadzasz do wybranej obudowy i jedyny
    > dźwięk to dysk /ale 2.5" 5400 są naprawde ciche/. Ew. SSD lub DOM, wtedy
    > masz 0dB

    Rozwiń znaczenie skrótu DOM?

  • 15. Data: 2010-10-03 19:57:56
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-03 20:08, Kamikazee pisze:

    > Rozwiń znaczenie skrótu DOM?

    Disc On Module. Wczesny protoplasta SSD, flashowy dysk twardy
    (przeważnie miewały małe pojemności typu pojedynczych MB, czasem do 1GB)
    w postaci małego modułu/płytki, wpinany przeważnie wprost w gniazdo IDE
    na płycie. Stosowany np w routerach i innych maszynach maksymalnie
    uproszczonych

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 16. Data: 2010-10-04 13:50:09
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Sat, 02 Oct 2010 17:21:23 +0200, Marcin Sroczyk napisał(a):

    > W moim dysk mieści się w środku. Większy i mocniejszy będzie Dell SX270
    > i nowszy SX280.

    Bezgłośny miał być. Te delle co prawda są bardzo fajne, ale warczą.

    --
    Yakhub

  • 17. Data: 2010-10-04 20:36:37
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-10-04 15:50, Yakhub pisze:

    > Bezgłośny miał być. Te delle co prawda są bardzo fajne, ale warczą.

    Mam 270sx. Zaszumi przy włączeniu, potem nawet dość cichutko jest.
    Tylko, że on obciążany nie jest na maxa to i może te wentylatory się tak
    nie angażują w pracę:)jedyny ból to dyski ATA. Jeden wchodzi.

  • 18. Data: 2010-10-04 20:37:41
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-10-03 21:57, BartekK pisze:

> [...]
    > w postaci małego modułu/płytki, wpinany przeważnie wprost w gniazdo IDE
    > na płycie. Stosowany np w routerach i innych maszynach maksymalnie

    To karta CF jakby, a może nawet nie "jakby"?

  • 19. Data: 2010-10-04 20:37:53
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2010-10-03 21:57, BartekK pisze:
    > Disc On Module.

    Dzięki.

  • 20. Data: 2010-10-06 08:08:41
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-10-04, o godz. 22:37:41
    Jawi <t...@p...pl> napisał(a):

    > To karta CF jakby, a może nawet nie "jakby"?

    To nie jest karta CF. To dedykowane rozwiązanie. Między innymi dlatego
    bez problemu pracujące stabilnie i szybko co nie jest normą dla
    większości przejściówek CF<>IDE. Mam kilka sztuk czegoś takiego:
    http://www.transcendusa.com/Products/Modlist.asp?Cat
    No=87&LangNo=0&Func1No=1&Func2No=159
    w wersji 1 i 4GB na 40 i 44 piny pracujących kilka lat w
    specjalizowanych maszynach głównie w zastosowaniach sieciowych.

    Zdrówko