  • Data: 2015-06-15 11:51:57
    Temat: Mały STM32F0 - RTC i 2xSPI
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powoli przerzucam się z AVR-ów na 32bitowe MCU. Ostatecznie przekonały
    mnie do tego pozytywne doświadczenia z ESP8266, ale teraz jednak
    chciałbym się zająć czymś bardziej "standardowym".
    Pracuję w tej chwili nad pewną konstrukcją, w której mógłbym z
    powodzeniem zastosować jakąś Atmegę16/32/644. Niemniej stwierdziłem, że
    może to być dobrą okazją do poznania rodziny STM32F0.
    Ktoś może mi polecić mikrokontroler, który cechowałby się następującymi
    właściwościami:
    1) Wygodna obsługa RTC - możliwość podłączenia oscylatora zegarkowego,
    bądź też generowania przerwania 1Hz z dość dużą dokładnością, abym nie
    musiał co chwilę przeprowadzać synchronizacji zegara.
    2) Co najmniej 2xSPI + 1xI2C + 1xUART + parę wolnych pinów IO. Niby to
    można sprawdzić w specyfikacjach, ale potem po wczytaniu się w
    dokumentację okazuje się, że występują konflikty, bo różne peryferia
    roszczą sobie pretensje do tych samych pinów.
    3) Możliwie mała obudowa - coś w stylu TSSOP albo LQFP32.