  • 21. Data: 2006-05-19 14:09:16
    Temat: Re: Mała sieć blokowa a prawo
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Chłopie! Jaki VAT? O czym Ty bredzisz?

    No wiadomo, VAT ma być faktura jako podstawa do odliczenia wydatków na
    internet ;)
    Przecież nie mógł napisać po polsku bo by nie był cool.
    --
    Olek

  • 22. Data: 2006-05-19 14:45:36
    Od: "EvalDl" <e...@o...pl>

    "Olek" <o...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > internet ;)
    > Przecież nie mógł napisać po polsku bo by nie był cool.

    Ale gość, który oferuje internet musiał by się zarejestrować jako VATowiec i
    przejść na VAT. Nie wiem czy się nie mylę, ale nie musi się rejestrować
    jako VAT-owiec i wtedy ludkom wystawia rachunki a nie FV. Oczywiście do
    pewnego limitu, ale jak jest tam kilka czy kilkanaście osób, to nidgy do
    niego nie dojdzie.

    100% pewności nie mam, ale wydaje mi si, że tak jest.

  • 23. Data: 2006-05-19 16:16:04
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    EvalDl napisał(a):
> [...]
    > niego nie dojdzie.
    >
    > 100% pewności nie mam, ale wydaje mi si, że tak jest.

    Pewnie masz rację ale nie bycie watowcem nie jest zaletą wobec
    usługobiorców. Nie mogą odliczać czyli płacą więcej.
    --
    Olek

  • 24. Data: 2006-05-19 16:33:29
    Od: "EvalDl" <e...@o...pl>

    > Pewnie masz rację ale nie bycie watowcem nie jest zaletą wobec
    > usługobiorców. Nie mogą odliczać czyli płacą więcej.
    > --
    > Olek

    Nie pamiętam jak jest w ustawie, ale chyba każdy wydatek związany z
    korzystaniem z internetu bez względu na to, czy jest to faktura, czy
    rachunek osoba fizyczna może odliczyć. W końcu rachunek też potwierdza
    poniesienie wydatku przez ludka.

    Nie bycie VATowcem nie jest zaletą dla usługobiorcy biznesowego, ale dla
    prywatnych ludków chyba nie powinno być problemu.

    Proszę o opinię kogoś, kto jest w temacie. Mi w biurze rach. powiedzieli,
    jak zakładałęm firmę, że nie ma obowiązku rejestrować sięjako VAT-owiec, ale
    FV dla firm wystawiać wtedy mógł nie będę, tylko rachunki.

  • 25. Data: 2006-05-19 16:46:19
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    EvalDl napisał(a):
    > Nie bycie VATowcem nie jest zaletą dla usługobiorcy biznesowego, ale dla
    > prywatnych ludków chyba nie powinno być problemu.

    Czyżbyś nigdy nie korzystał z ulg budowlanych?
    Dla US nie istnieje nic poza fakturą VAT.
    --
    Olek

  • 26. Data: 2006-05-19 19:15:34
    Od: "EvalDl" <e...@o...pl>

    > Czyżbyś nigdy nie korzystał z ulg budowlanych?
    > Dla US nie istnieje nic poza fakturą VAT.
    > --
    > Olek

    Prawda - http://www.neostrada.pl/doc/ustawa.pdf
    str. 6, pkt 6a i 7

    - po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:

    "6a) wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci

    internet w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania

    podatnika w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty

    760 zł,",

    i dalej str 7

    1) w pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokość wydatków została

    udokumentowana fakturą w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i

    usług,

  • 27. Data: 2006-06-04 11:19:05
    Od: "KM" <k...@p...onet.pl>

    Hej!!
    A nie mozna jakoś tego podpiąć pod wspólnotę mieszkaniową. To tylko jeden
    blok z 40 mieszkaniami a z internetu korzysta prawie połowa?? Cała sieć nie
    ma w planie być dochodowa ma w zamierzeniu tylko udostepniać tani i dobry
    internet dla mieszkańców.

    Kolombek

  • 28. Data: 2006-06-04 11:44:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    KM napisał(a):
> [...]
    > ma w planie być dochodowa ma w zamierzeniu tylko udostepniać tani i dobry

    Oczywiście, że można. Ważne jest, żeby ktoś mógł poprowadzić obsługę
    księgową całej zabawy.

    M.