  • 41. Data: 2021-03-01 17:03:54
    Temat: Re: Mała garażowa firma z produkcją urządzeń.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2021 16:25, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Wydaje mi się, że nie ma takiej możliwości w polskim prawie pracy. Wolny
    > czas pracownika nie należy do pracodawcy.

    Chyba wszystkie zapisy umowy o pracę na uczelniach, na etatach
    dydaktycznych i naukowych zawierają zapis pozwalajacy na zwolnienei
    delikwenta jesli pojął pracę poza lub otworzył DG bez zgody rektora.

    Przynajmniej było tak jeszcze kilka lat temu. Myślę że jest nadal.

  • 42. Data: 2021-03-01 17:10:06
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    heby <h...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > delikwenta jesli pojął pracę poza lub otworzył DG bez zgody rektora.
    > Przynajmniej było tak jeszcze kilka lat temu. Myślę że jest nadal.

    Czyli dobrze zrobiłem nie podejmując pracy na polskiej uczelni :) W każdym
    razie jest to rodzaj zapisu antykonkurencyjnego i nie ma związku z
    przejmowaniem praw do dzieł wytworzonych przez Ciebie w garażu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 43. Data: 2021-03-01 17:18:04
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    heby wrote:

    > Hmmm to jeszcze nie koniec świata... To jest skubane rozumiem z 0kg
    > waste? Każdy gram liczą jako dodatek?

    Pewnie, ze nie koniec świata ale każda złotówka zarobiona na DG jakby
    inaczej smakuje bo wymaga napracowania się.

    Wolałbym te 4 stówy wydać na własne przyjemności a nie na pośrednika, który
    nic nie wnosi.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 44. Data: 2021-03-01 17:20:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2021 17:10, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Czyli dobrze zrobiłem nie podejmując pracy na polskiej uczelni :)

    Zależy. Jesli nie posiadasz wstydu, kwalifikacji, kompetencji to są wo
    warunki wręcz wymarzone do wybrania uczelni jako płatnika ZUSu. Wszak,
    mimo zakazu, ponad połowa (w 2005r tylu się przyznało podobno)
    pracowników pewnej uczelni w mojej okolicy, dorabiała na boku w różnych
    formach, bez zgody rektora.

    > każdym razie jest to rodzaj zapisu antykonkurencyjnego i nie ma związku
    > z przejmowaniem praw do dzieł wytworzonych przez Ciebie w garażu.

    Nikt nie mówi o przejmowaniu ;) Ale zwolnienie z pracy bez wybłagania na
    kolanach o pozwolenie, jak najbardziej się praktykuje. Tylko że to
    uczelnia, więc tam wszystko jest patologiczne ;) Nie rozciągajmy tego na
    normalne stosunki pracodawca-pracownik.

    http://www.pollub.pl/files/4/attachment/9159_Art.,12
    9,Ustawy.pdf

  • 45. Data: 2021-03-01 17:29:39
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 01.03.2021 o 17:20, heby pisze:

    > Zależy. Jesli nie posiadasz wstydu, kwalifikacji, kompetencji to są wo
    > warunki wręcz wymarzone do wybrania uczelni jako płatnika ZUSu.

    Nie wiem co ma do tegoi wstyd i kompetencje - a raczej ich brak. Znam
    trochę ludzi pracujących na uczelniach. Są dość kompetentni i albo
    pracują w jakichś firmach zewnętrznych albo robią dla nich zlecenia.
    Obawiam się że gdyby władze uczelni chciały ich tych możliwości
    pozbawić, to wszyscy którzy coś tam potrafią poszliby do przemysłu.

> [...]
    > kolanach o pozwolenie, jak najbardziej się praktykuje. Tylko że to
    > uczelnia, więc tam wszystko jest patologiczne ;) Nie rozciągajmy tego na

    No ale to ty przy okazji relacji pracodawca-pracobiorca poruszyłeś temat
    pracy dodatkowej pracowników uczelni.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 46. Data: 2021-03-01 17:36:15
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 01.03.2021 o 16:33, heby pisze:

    > Zapomniałeś: i regularnie robi jakieś płytki pobierając za to pieniądze.

    Regularnie to znaczy 4 płytki w roku?

    > Tak, to wtedy w przypadku nadgorliwca z US może być DG jak w pysk strzelił.
    >
    > Ponadto, kto normalny ma w domu lutownicę? Wiadomo, że tylko ludzie
    > starający się okraść Państwo. Jesteś na straconej pozycji przed sądem.

    Wydawało mi się, że przyszedłeś tu po radę, a ty próbujesz trollować w
    stylu "ratunku oskarżą mnie o gwałt, bo mam przy sobie odpowiednie do
    tego narządy".

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 47. Data: 2021-03-01 17:56:53
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-03-01 o 16:25 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał:
    > Wolny czas pracownika nie należy do pracodawcy. Zresztą można mieć
    > przecież kilka etatów.

    Bardzo obrazowo: Jako pracodawca, nie chciałbym, aby mój pracownik
    przychodził do pracy z podkrążonymi oczami i stukał w klawiaturę jak
    zombie bo zarywa noce nad swoim biznesem, a kiedy jest mniej więcej
    przytomny to myśli zupełnie nie o tym, o czym powinien. Co nie znaczy,
    że zakończyłbym współpracę z kimś kto ma ambicje coś swojego założyć na
    boku - ale na pewno chciałbym o tym wiedzieć zawczasu, i miałbym
    delikwenta na oku.

    Mateusz

  • 48. Data: 2021-03-01 18:04:20
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mateusz Viste <m...@x...invalid> napisał(a):
> [...]
    > że zakończyłbym współpracę z kimś kto ma ambicje coś swojego założyć na
    > boku - ale na pewno chciałbym o tym wiedzieć zawczasu, i miałbym

    Jasne, ale równie dobrze można by chcieć wymagać spowiadania się z tego, że
    ktoś będzie miał niedługo dziecko, remont generalny albo budowę domu. To
    jest już ingerencja w życie prywatne. A pracowników i tak trzeba mieć na
    oku.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 49. Data: 2021-03-01 19:14:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.03.2021 18:04, Grzegorz Niemirowski wrote:
> [...]
    > że ktoś będzie miał niedługo dziecko, remont generalny albo budowę domu.
    > To jest już ingerencja w życie prywatne. A pracowników i tak trzeba mieć

    Mateusz z tym spowiadaniem się, to trochę zagalopował. Ale pracownik
    zobowiązuje się przychodzić "wypoczęty i gotowy do pracy". Czy on tam po
    nocach dłubie własny biznes czy chodzi na k**** to już mniejsza o to.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 50. Data: 2021-03-01 19:20:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2021 17:36, Mario wrote:
    > Regularnie to znaczy 4 płytki w roku?

    Tak. Aby nie być gołosłownym: Znam człowieka który "produkował" krzesła
    ciosane z drewna, artystyczne. Dla sąsiadów głównie. Sąsiedzie jak widać
    jak to sąsiedzi doniesli do US. Tam zinterpretowali te kilka krzeseł w
    roku (ponoć mniej niż 10, to starszy pan i struga wolniej) jako nie
    zgłoszoną DG i przywalili kary oraz zaległy podatek. Sprawa zakończyła
    się komornikiem.

    Nie abym oceniał całościowo US na tym przykładzie, ale ten akurat dał mi
    do myślenia. I to nie stara sprawa, ze 3 lata temu to było. Innymi słowy
    o ile krzesła są jeszcze w zasiągu pojmowania sędziego, to lutownica
    jest już odległa abstrakcją. Nie zdziwie się że sam fakt posiadania
    takowej może być uznany jako posiadanie narzędzi do produkcji. Trudno
    uznać to za równorzędne do wyszywania serwetek przy serialu.