  • 51. Data: 2012-06-21 13:44:33
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-06-21, o godz. 12:54:55
    Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> napisał(a):

    > Nie no oczywiście że to tylko, i wyłącznie, efekt polityki
    > firmy/dystrybutora. Z tym że jako osoba fizyczna tak na prawdę
    > ,,pewność'' pozytywnego załatwienia sprawy masz do 6. miesięcy,
    > powyżej jest to loteria. To szarlotkowe rozszerzenie gwarancji
    > kosztuje chyba podobnie jak nowa bateria i OIMW również obejmuje jej

    Fajnie by było. A Apple na to tak:

    "Czy firma Apple udziela gwarancji na wymieniony akumulator?
    Firma Apple udziela rocznej gwarancji na wymieniony akumulator
    obejmującej wady fabryczne, liczonej od daty wymiany. Należy zwrócić
    uwagę, że bateria jest urządzeniem podlegającym zużyciu, i po pewnym
    czasie normalnego użytkowania jej wydajność będzie się zmniejszać.
    Wymiana zużytej baterii po standardowym okresie użytkowania nie jest
    objęta gwarancją."

    > wymianę, jakby co. W firmowym lapku HP, dwulatku, ostatnio padła mi
    > bateria i lapek niby ma HP Extended Care Plan, ale on już baterii nie
    > obejmował ;) także firma nową baterię kupowała.

    A w Dellu możesz sobie w niektórych planach wymienić baterię na żądanie
    w czasie obowiązywania gwarancji. Dotyczy to głównie lapków biznesowych
    ale jasno o tym informują.

    > Tak więc niby rozszerzone gwarancje są metodą na wyciągnięcie
    > dodatkowych pieniędzy, z drugiej rzecz strony czasami warto je
    > przemyśleć i nie być do nich wrogo nastawionym.

    W Apple nie mam takiej potrzeby - na szczęście to margines sprzętu w
    firmie.

    Zdrówko

  • 52. Data: 2012-06-21 15:10:07
    Od: Neo <d...@y...pl>

    On 21 Cze, 12:43, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

    > No bo tak ja przynajmniej miałem, w trzech dotychczasowych laptopach
    > wymieniałem tylko baterię, nie miałem potrzeby zmieniać czegokolwiek.
    > Niefajne w makówce jest tylko to że oni zaczynają baterie wlepiać do
    > lapków, także samodzielna wymiana może być problematyczna, a w
    > serwisie to trochę kosztuje (czytaj - gorzej z zamiennikami). Choć
    > skoro makówki deklarują po 7. godzin pracy to spadek do 1. godziny
    > zajmie im o wiele więcej czasu niż przeciętnemu lapkowi. Także chyba w
    > dłuższym okresie czasu wychodzi na to samo.

    Ok, makówki są fajne, ale na razie mnie nie stać :D

  • 53. Data: 2012-06-21 15:11:28
    Od: Neo <d...@y...pl>

    On 21 Cze, 13:34, Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> wrote:

    > Mam.http://www.dell.plSkonfigurować sobie i zapytać dystrybutora w
    > okolicy - będzie miał pewnie taniej niż na WWW.

    > Zapytaj dystrybutora. Ja nim nie jestem.
    >
    > Zdrówko

    Superancko :D :D :D

    Dziękuję :D

  • 54. Data: 2012-06-21 17:42:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał w wiadomości grup
    com...
    > No bo tak ja przynajmniej miałem, w trzech dotychczasowych laptopach
    > wymieniałem tylko baterię, nie miałem potrzeby zmieniać czegokolwiek.

    No popatrz. Ja po 3 miesiącach powiększyłem do 8 GiB ramu, bo przy 4 GiB praca
    to była mordęga (czasami i te 8 GiB nie wystarcza). ;)

  • 55. Data: 2012-06-21 18:12:41
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 21 Jun 2012 12:43:12 +0200, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    >zajmie im o wiele więcej czasu niż przeciętnemu lapkowi. Także chyba w
    >dłuższym okresie czasu wychodzi na to samo.

    z bateriami to, nie wiem, ale to moze byc strzal w stope appla, bo
    sadze, co za duzo to nie zdrowo (i wielu analitykow rynku
    komputerowego rowniez dziwi sie temu posunieciu), bo jednak bateria to
    pierwsza rzecz, ktora w sprzecie pada i uzytkownik powinien miec
    mozliwosc samodzilnej jej wymiany (to jednak jak pada zalezy glownie
    od tego jak jest uzywana. znam ludzi ktorzy morduja baterie rowniez i
    w makowkach w niecaly rok, ale narzekaja na firme, ktora laptopa
    wyprodukowala), czy moze inne firmy pctowe podchwyca ten trend i juz
    zupelnie do konca zmieni sie filozofia zakupow sprzetu: co dwa lata
    nowy z abonamentem chrupkow, piwa, podpasek i 666 kanalow internetowej
    TV.
    ale z drugiej strony, skoro mozna wymieniac bebechy w iphonach, to na
    pewno w nowym macbooku, tez sie da. <rs>

  • 56. Data: 2012-06-21 18:17:53
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 21.06.2012 01:46, neo pisze:
    > Podobno, ze jak się godzinę popracuje na Mackintoshu, to się jest
    > zahipnotyzowanym do końca życia? Tak mi pan powiedział.

    Aż tak to może nie, ale ludzie po miesiącu pracowania pod OSX
    (niekoniecznie na Macu, ludzie stawiają makówkowy system na PC),
    zaczynają dochodzić do wniosku, za jakie grzechy tyle lat męczyli się z
    Windows. OSX to zupełnie inny system, to jest Unix a nie lepianka Dosa,
    VMSa i Bóg wie czego. Inna konstrukcja, jakość działania, do tego
    świetny interfejs. Sporo ludzi przesiada się z Win na OSX ale w drugą
    stronę praktycznie nie. Coś w tym musi być, tak na chłopski rozum.

    Nie chcę się wdawać w świętą wojnę, ale muszę jednak napisać, że
    praktycznie wszystko co wymienił P. Przemek jako wady, to wierutne
    bzdury. Oczywiście są pewne ograniczenia sprzetowe, np w rozbudowie, ale
    prawie takie same jak każdym w innym firmowym sprzęcie.

    Na koniec jeszcze słowo o planowanym czasie użytkowania. Prosze zwrócić
    uwage że stare, nawet bardzo stare makówki z procesorami PPC G4 i G5
    chodzą za nieliche pieniądze na Allegro. I co ciekawe są praktycznie w
    pełni funkcjonalne. Większość współczesnego oprogramowania normalnie
    działa z akceptowalną prędkością. Pecet-składak z tego samego okresu
    dawno jest już zmielony na złomie. Z ciekawostek, niedawno dokupiłem do
    celów technicznych Powermaca, to poprzednik Maców Pro. Wersja z dwoma
    dwurdzeniowymi G5. Wymieniłem dysk, dorzuciłem pamięci i w testach
    użytkowych jest zaledwie o połowę wolniejszy od nowych Maców Pro z
    najnowszymi Xeonami a 5x tańszy.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 57. Data: 2012-06-21 18:19:40
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 21.06.2012 10:40, m pisze:
    > Pytanie - czy warto aż tyle przepłacać za tą wyższą kulturę?

    Przepłacać? Przecież to kosztuje praktycznie tyle samo co adekwatne,
    czyli najwyższe serie Della.

  • 58. Data: 2012-06-21 18:35:21
    Od: Neo <d...@y...pl>

    Tom01 wrote:

> [...]
    > dwurdzeniowymi G5. Wymieniłem dysk, dorzuciłem pamięci i w testach
    > użytkowych jest zaledwie o połowę wolniejszy od nowych Maców Pro z

    Dziękuję ślicznie za tę wypowiedź :D

    Wiem wiem, w końcu przesiądę się na makówkę, ale najpierw musi mnie
    być na to stać. Witać po Twojej wypowiedzi, że oleju masz w głowie co
    nie miara, to pewnie i hajsu nie brakuje :D

    W sklepie mi powiedzieli, że Mac to taki Maybach wśród samochodów :D

    > --
    > Tomasz Jurgielewicz
    > Masz ochotę zapytać mnie o monitory specjalistyczne?
    > Masz problem z kolorem? Wal śmiało!
    > monitory.mastiff.pl, gg: 189335, skype: zpkmastif

    Tak, ja bym chciał za pozwoleniem zapytać, tak z czystej ciekawości.

    Chciałbym zapytać o trzy najbardziej wypasione dostępne w tej chwili
    monitorki i co ludzie na takim sprzęcie robią? Umieram z
    ciekawości :D :D :D

    Jeszcze raz dziękuję serdecznie i pozdrawiam,

    Piotrek

  • 59. Data: 2012-06-21 18:37:05
    Od: Neo <d...@y...pl>

    On 21 Cze, 18:19, Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:

    > Przepłacać? Przecież to kosztuje praktycznie tyle samo co adekwatne,
    > czyli najwyższe serie Della.

    To prawda. Dlatego jako biedny studenciak, któremy zależy na dużym
    procku i dużym Ramie wezmę jakiegoś biednego składaczka za 5 tys. i na
    razie na tym się pomęczę ;D

    Następny będzie Maybach, obiecuję :D

  • 60. Data: 2012-06-21 18:40:27
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > a tak dla sprawdzenia bazy twojej fobii applowej, ktory to wedlug
    > ciebie mac nie ma smigielka?<rs>

    macbook, żaden nie ma.
    Przem