  • 1. Data: 2003-02-06 22:11:19
    Temat: MPLS w Polsce
    Od: "robert" <r...@n...pl>

    Witam,

    Czy jest juz w Polsce dostepna usluga MPLS (za wyjatkiem Tel-Energo) i jak
    to chodzi?
    Ma ktos jakies doswiadczenia? Przygotowuje sie do zbudowania sieci
    Voice/Video z zagranica.

    Pozdrawiam

    Robert

  • 2. Data: 2003-02-07 08:37:56
    Temat: Re: MPLS w Polsce
    Od: "Xon" <t...@s...polbox.pl>

    Użytkownik "robert" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest juz w Polsce dostepna usluga MPLS (za wyjatkiem Tel-Energo) i jak
    > to chodzi?

    Jeszcze Energis.

    o¤°`°¤o,¸¸¸,o¤°`°¤o
    Xon

  • 3. Data: 2003-02-07 11:22:01
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "robert" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy jest juz w Polsce dostepna usluga MPLS (za wyjatkiem Tel-Energo) i jak
    > to chodzi?

    Gwoli uscislenia - MPLS nie jest w Telenergo usluga dostepna
    klientowi (chyba ze ktos sie odwazy kupic eksperymentalnie
    z wariantem Carrier Supporting Carrier).

    Czy MPLS jest czy nie jest uzywany w sieci operatora nie jest
    wazne dla abonenta jesli ma on scisle okreslone parametry uslugi.

    P/

  • 4. Data: 2003-02-07 11:22:20
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Xon wrote:

    > Jeszcze Energis.

    I Dialog:

    http://www.dialog.pl/dialog/internet/internet.php?id
    =43

    T.

  • 5. Data: 2003-02-08 08:45:59
    Od: "robert" <r...@n...pl>

    Dzieki,

    to wiem, ale ja potrzebuje tego aby miedzy sieciami operatorskimi to sobie
    lazilo. Dialog odpada bo za daleko, Energis za jakosc uslug i podejscie do
    klienta.
    Hmmm zostaje Tel Energo. A TP SA robi cos w tym kierunku?

    R.

  • 6. Data: 2003-02-10 10:03:16
    Od: Mariusz Krukowski <h...@i...pl>

    robert wrote:
    > Dzieki,
    >
    > to wiem, ale ja potrzebuje tego aby miedzy sieciami operatorskimi to sobie
    > lazilo.

    Zaraz, zaraz. Ale przecież stwierdzenie iż u operatora działa MPLS wcale
    nie implikuje, że oferuje on również Międzyoperatorski MPLS. Warto to
    najpierw sprawdzić.
    Poza tym, nawet jak na MPLS, jest to dość świeża funkcja. Ciekawe jaka
    jest jej stabilność. Wiem, wiem, na Cisco weszła już do zwykłej linii
    12.2. Z drugiej strony, pierwszy raz pojawiła się dopiero w 12.1(5)T

  • 7. Data: 2003-02-10 12:55:02
    Od: "- Robert -" <r...@n...pl>

    A wlasnie mi chodzi o miedzyoperatorski... potrzebuje operatora ktory to
    dostarczy...

    Pzdr - Robert -

  • 8. Data: 2003-02-10 15:25:58
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    > A wlasnie mi chodzi o miedzyoperatorski... potrzebuje operatora ktory to
    > dostarczy...

    A coz to za operator jest taki chetny??

    I konkretnie jaka cecha - Carrier supporting Carrier czy MPLS VPN?

    Jesli chodzi o drugi to nawet za granica podchodza do tego jak pies
    do jeza i wola styk wykonac z klasyczna separacja w L2 (np. Vlany
    na GE, FRoverPOS itp.)...

    P/

  • 9. Data: 2003-02-13 07:09:06
    Od: "- Robert -" <r...@n...pl>

    ---

    MPLS VPN

    podobno Equant i AGNS juz nad tym pracuja.

    Pzdr

    - Robert -

  • 10. Data: 2003-02-19 12:49:26
    Od: Grzesiek Pawelski <g...@e...pw.edu.pl>

    On Sat, 8 Feb 2003, robert wrote:

    > to wiem, ale ja potrzebuje tego aby miedzy sieciami operatorskimi to sobie
    > lazilo. Dialog odpada bo za daleko, Energis za jakosc uslug i podejscie do

    raczej nie licz na CSC poki co, wydaje mi sie ze wiekszosc operatorow
    oferuje tylko back-to-back na razie. A wogole to co chcesz zrobic?
    czy budujesz wlasne PoPy dla uslug voice (poza wlasna siecia MPLS),
    w Polsce czy za granica, ile punktow? Czy tylko potrzebujesz polaczyc
    oddzialy firmy?

    Pzdr,
    Grzesiek