  • 41. Data: 2010-09-07 20:22:48
    Temat: Re: Łyso wam, niedowiarki?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-07 14:52, m4rkiz pisze:

    > beton normalnie...

    Nie musisz się przedstawiać, już cię znam.

    > i prosciej sie dowiedziec majac dostep do maili,

    Ależ oczywiście, rozmowy ustne najlepiej podsłuchiwać przez mejla.

    > umieszczajac pluskwy,

    Być może, o ile się ma takie możliwości...

    > czy
    > zatrudniajac rzesze ludzi do ogladania nielegalnych nagran

    Tak, nawet III Rzeszę. I nie zapomnij dodać, że nagrań zawierających
    pedofilię i zoofilię.

    Jak dla mnie EOT, bo znając swoje metody z definicji deprecjonujesz
    rozwiązania innych.

    > kolejny raz - to jest dziura, to jest problem, ale usilujesz z tego zrobic
    > jakies wydarzenie roku, a sporo brakuje zeby tak bylo

    Jakie wydarzenie roku? Zastanawiałem się nad możliwościami i uznałem, że
    warto aby pojawiły się wyłączniki sprzętowe.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 42. Data: 2010-09-07 20:28:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-07 16:47, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Dnia Tue, 07 Sep 2010 14:10:08 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
    > Chcesz sprzętowych zabezpieczeń, zarazem z lenistwa wyłączasz programowe
    > zabezpieczenia, czyli UAC.

    Udowodnij. Bo ja uważam, że kłamiesz.

    > Dziwnie rozumiesz słowo tajność.

    Zgodnie ze słownikiem:
    http://sjp.pwn.pl/slownik/2528571/tajny
    Pasuje 1 albo 4, choć trochę autor słownika zaszalał pisząc, że NIKOMU
    nieznany :D Myślę, że chodziło bardziej o ,,dostępny wąskiemu gronu''.

    > Zaczynasz chwytać.

    Tylko ty chwyć drugą część: Chce, używa.

    > Ależ oczywiście ;) Ale do wyłączenia UAC chyba długo cię nie trzeba było
    > przekonywać?

    Oczywiście, bo nie znam innego rozwiązania, nie podaje go również
    konsultacja z dostawcą oprogramowania.

    > I dlatego bezmyślnie je wyłączasz? Tak na wszelki wypadek, żeby nie mieć
    > niepewności?

    Bynajmniej.

    > Wypnij się z sieci, zabezpieczysz się nie tylko przed podglądaniem ale
    > również interlokutorów przed spazmatycznym śmiechem i przed całą masą
    > dziwnych pytań.

    To, że ktoś swoją głupotę próbuje zatuszować śmiechem to nie moja wina.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 43. Data: 2010-09-07 20:37:07
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2010 22:28:46 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Udowodnij. Bo ja uważam, że kłamiesz.

    Przecież sam napisałeś, że wyłączyłeś, bo się UAC bultał i ci się nie
    chciało klikać.

    > Zgodnie ze słownikiem:
    > http://sjp.pwn.pl/slownik/2528571/tajny
    > Pasuje 1 albo 4, choć trochę autor słownika zaszalał pisząc, że NIKOMU
    > nieznany :D Myślę, że chodziło bardziej o ,,dostępny wąskiemu gronu''.

    No tak, słownik. Mogłem się tego spodziewać.

    > Tylko ty chwyć drugą część: Chce, używa.

    Kluczowe jest, że zwykle jednak nie chce (mu się).

    > Oczywiście, bo nie znam innego rozwiązania, nie podaje go również
    > konsultacja z dostawcą oprogramowania.

    Ależ miałeś to rozwiązanie na tacy: klikać w OK, jak pyta. To nie wymaga
    błyskotliwości.

    > Bynajmniej.

    No to po co wyłączałeś?

    > To, że ktoś swoją głupotę próbuje zatuszować śmiechem to nie moja wina.

    A może jednak powinieneś rozważyć wariant taki, że ktoś się z ciebie śmieje
    bo jesteś zabawny w swoim zadufaniu?

  • 44. Data: 2010-09-07 20:50:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-07 16:35, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Dnia Tue, 07 Sep 2010 13:52:16 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Twoje fobie i wrażenia mnie niespecjalnie interesują. Napisałem ci jak
    > postępuje znacząca większość userów,

    Więc wyobraź sobie, że mniejszości też mają swoje potrzeby.

    > Ano to, że przecieki nie biorą się z nikąd.

    Aha, no to ja nie mam więcej pytań.

    > Nie interesuje mnie, czy nosisz majtki czy sukienkę w domu.

    Cieszy mnie to. Wyjrzyj jednak lekko poza klapki na swoich oczach i
    wyobraź sobie, że są tacy, co ich to interesuje.

    > Co w takim razie twierdzisz?

    Że byłoby to przydatne rozwiązanie zmniejszające ryzyko podsłuchów.

    > Nie rozumiesz cały czas, że obecność lub nieobecność nijak się ma do woli
    > jego użycia. Skoro można używać _wygodnie_ komputera nie używając
    > wyłącznika, to z moich obserwacji wynika że _większość_ go NIE użyje.

    Ale to naprawdę jest ich problem, a nie problem tych, którzy użyją.
    Umieszczanie wejścia VGA w nowych telewizorach też jest głupie, skoro
    większość klientów go nie użyje?

    > Konta z ograniczeniami istniały już w XP.

    Czyli po 20 latach od powstania platformy MSa i około 10 od
    upowszechnienia się platformy Windows.

    Do tego polityka producenta (domyślnie zostawmy je zdezaktywowane, nie
    dajmy mechanizmów typu sudo) zniechęcała do ich używania, a producenci
    oprogramowania spali.

    > A o tym że programy piszące po
    > dysku gdzie popadnie a nie w przeznaczonym do tego miejscu w Viście będą
    > miały problemy wiadomo było przez co najmniej rok przed oficjalnym wydaniem
    > systemu. I co? I nic, niechlujnie pisanego oprogramowania jak sam
    > zauważyłeś nie brakło.

    Ale co chcesz udowodnić? Że to moja wina? Nie moja. A czy winna jest
    jedna strona, druga, czy obie po trochu, to kwestia filozoficzna, bez
    wpływu na końcowy efekt dla usera.

    > Tak samo jak zima zaskoczyła drogowców, w końcu tylko rok wcześniej było
    > wiadomo że UAC będzie i jak będzie działał.

    No i zaskoczyła.
    No i jako kierowca muszę po tej drodze jechać.

    > Stado to było przy stawianiu systemu i instalacji oprogramowania. Później
    > już nie, chyba że używało się naprawdę prehistorycznego softu.

    Nie jest prawdą jakoby.

    W moim przypadku były problemy z najnowszym Winampem (mało strategiczne
    oprogramowanie), z grą sprzed kilku lat (mało strategiczne, ale to
    powód, żebym sobie jej odmawiał?) oraz z oprogramowaniem XSAT
    dostarczanym przez UM Gliwice (bardzo strategiczne oprogramowanie) i
    oprogramowaniem z Vulcana (bardzo strategiczne oprogramowanie).

    > BTDTGTTS.

    I gdibzidzibzisibzi.

    > I zamiast dać "uruchom jako administrator" wyłączyłeś UAC.

    A skąd wiesz?

    > To ma być
    > przykład prawidłowego postępowania, jak rozumiem?

    Skoro sobie dojasnowidziałeś, to pewnie tak. W przypadku gry oczywiście
    dałem ,,uruchom jako''. W przypadku WinAmpa to już nie było takie
    proste, bo nie wiem jak wymusić to z wołania ze skojarzeń, ale tu można
    zmienić oprogramowanie. W przypadku Xsata niestety pozostawało wyłączyć
    całkowicie UACa.

    > I dlatego ponownie wybrałeś wyłączenie UAC...

    Dziękuję o wielki, że wiesz, co ja zrobiłem.

    > BTW, masz jakieś kompleksy chyba, bo z tego co widzę, każdy kto ma inne
    > zdanie niż jaśnie pan to ma "przerost własnej wielkości".

    Nie. Każdy, kto swoim zdaniem epatuje wokoło poniżając rozmówcę. Możesz
    mieć swoje zdanie, ale złośliwe przycinki i durne przytyki do mojej
    pracy sobie wsadź w dupę.

    > Umieć używać to nie znaczy od razu wiedzieć dlaczego warto go używać. A to
    > kluczowa sprawa.

    No i uważasz, że jestem jedynym, co wie kiedy warto włączyć przełącznik
    sprzętowy?

    > Weź mnie nie rozśmieszaj. Zabezpieczenie mechaniczne jest równie trudne do
    > pokonania jak dowolne inne co do którego przekonasz usera żeby je wyłączył.
    > Przekręt nigeryjski, "fotki" w mailach, prośby o podanie pinu w celu
    > aktualizacji czegoś tam - mimo wszystko ludzie wciąż się na to nabierają.

    Wszyscy poza mną?

    > O co ci chodzi? To ty przecież wyjechałeś do mnie z bekaniem.

    No napisałeś, że problem nie pomoże na BEKAĆ-cośtam, co mi ktoś kiedyś
    wyjaśnił jest atakiem na rozmówcę sugerującym, że jest on idiotą,
    któremu nic nie pomoże, bo nic nie rozumie.

    > Bo nie miało być to głaskaniem i pochwałą. Za co mam cię chwalić, za to że
    > propagujesz złe nawyki w obsłudze systemu operacyjnego?

    Ach jak ty nie rozumiesz świata. No nic... Trudno.

    > Za to, że piszesz o
    > zaletach mechanicznych zabezpieczeń, zarazem wyłączając podstawowy
    > programowy, systemowy mechanizm tychże zabezpieczeń?

    Przy braku innego rozwiązania musiałem to uczynić. Nic na to nie mogłem
    poradzić, oprogramowanie było strategiczne dla placówki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 45. Data: 2010-09-07 21:19:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-07 22:37, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Przecież sam napisałeś, że wyłączyłeś, bo się UAC bultał i ci się nie
    > chciało klikać.

    Nie. Wyłączyłem tam, gdzie z tym Ułakiem nie działało. Wyłączyłem albo
    całościowo albo o ile się dało dla danej aplikacji.

    > No tak, słownik. Mogłem się tego spodziewać.

    No tak, Tradycja, mogłem się tego spodziewać. To może choć zacytuj, jak
    ty rozumiesz tajność. Nie wiem, pewnie mogłem użyć słowa poufne albo
    podobnego.

    > Kluczowe jest, że zwykle jednak nie chce (mu się).

    Komu?

    > Ależ miałeś to rozwiązanie na tacy: klikać w OK, jak pyta. To nie wymaga
    > błyskotliwości.

    Ależ nie miałem. Klikanie w OK pomagało wyłącznie na Winampa. Pozostałe
    nie wywoływały klikania, po prostu nie działały bez wyłączenia UACa
    całkiem lub dla danej aplikacji.

    > No to po co wyłączałeś?

    Bo to było jedyne znane mi i producentowi rozwiązanie aby uruchomić
    strategiczne aplikacje.

    > A może jednak powinieneś rozważyć wariant taki, że ktoś się z ciebie śmieje
    > bo jesteś zabawny w swoim zadufaniu?

    Nie, zwłaszcza że kłamstwa jakie rozsiewasz wskazują wyraźnie, że nie
    zrozumiałeś zagadnienia i tylko próbujesz przerzucić na mnie
    odpowiedzialność za wyimaginowane przez siebie posunięcia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 46. Data: 2010-09-07 21:46:32
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2010 23:19:51 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Nie. Wyłączyłem tam, gdzie z tym Ułakiem nie działało. Wyłączyłem albo
    > całościowo albo o ile się dało dla danej aplikacji.

    Pozwól, że zwyczajnie nie uwierzę. Zwłaszcza, że przyznałeś, że żadnej
    metody wyłączenia dla określonej aplikacji nie znałeś.

    > No tak, Tradycja, mogłem się tego spodziewać. To może choć zacytuj, jak
    > ty rozumiesz tajność. Nie wiem, pewnie mogłem użyć słowa poufne albo
    > podobnego.

    Pewnie mogłeś. Problem w tym, że tajność i poufność to nie to samo i nie
    ten sam wymagany standard bezpieczeństwa.

    > Komu?

    Userowi. Takiemu zwykłemu, statystycznemu, który chce po prostu czasem
    pogadać a o bezpieczeństwie wie niewiele lub nic.

    > Ależ nie miałem. Klikanie w OK pomagało wyłącznie na Winampa. Pozostałe
    > nie wywoływały klikania, po prostu nie działały bez wyłączenia UACa
    > całkiem lub dla danej aplikacji.

    No tak, przerosło cię "uruchom jako administrator". Jak mogłem zapomnieć,
    przecież wspominałeś o tym.

    > Bo to było jedyne znane mi i producentowi rozwiązanie aby uruchomić
    > strategiczne aplikacje.

    Zmień następnym razem producenta, dobrze radzę.

    > Nie, zwłaszcza że kłamstwa jakie rozsiewasz wskazują wyraźnie, że nie
    > zrozumiałeś zagadnienia i tylko próbujesz przerzucić na mnie
    > odpowiedzialność za wyimaginowane przez siebie posunięcia.

    Cóż mam ci powiedzieć, maciarewiczu polskiego usenetu... Chyba mi jednak
    szkoda mi na ciebie czasu. Ja wiem, wszyscy kłamią, są przeciwko tobie,
    kopią pod tobą dołki, dybią na twoją "godność" nauczycielską i tak dalej...

    Ale ja nie jestem psychiatrą i słuchanie o tym mnie nudzi, jaśnie panie
    hrabio.

    "The gift is the blessing of the giver."

  • 47. Data: 2010-09-07 22:02:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-07 23:46, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Pozwól, że zwyczajnie nie uwierzę.

    Twoja sprawa.

    > Zwłaszcza, że przyznałeś, że żadnej
    > metody wyłączenia dla określonej aplikacji nie znałeś.

    Kłamiesz. Udowodnij.

    > Pewnie mogłeś. Problem w tym, że tajność i poufność to nie to samo i nie
    > ten sam wymagany standard bezpieczeństwa.

    Bosko.... Zaczynamy mówić standardami z certyfikatów bezpieczeństwa
    danych. Luksus rozmowy na takim poziomie pozostawiam innym. EOT.

    > Userowi. Takiemu zwykłemu, statystycznemu, który chce po prostu czasem
    > pogadać a o bezpieczeństwie wie niewiele lub nic.

    Jak zrozumiesz, że istnieją również inni niż pasujący do tego schematu,
    to daj znać.

    > Zmień następnym razem producenta, dobrze radzę.

    Tak myślałem....

    Jak następnym razem placówce oświatowej w Gliwicach nie będzie działało
    strategiczne oprogramowanie dostarczane przez UM Gliwice, to zaproponuję
    jej przeniesienie się do innego UM, bo tak mówi Specjalista Andrzej. Nie
    omieszkam też zwrócić się do ciebie o dostarczenie oprogramowania dla
    placówki edukacyjnej, które zastąpi Wulkana i będzie w jego cenie.

    Zerowa świadomość świata z twojej strony.

    > Ja wiem, wszyscy kłamią, są przeciwko tobie,
    > kopią pod tobą dołki, dybią na twoją "godność" nauczycielską i tak dalej...

    Może ty to wiesz. Mi ta wiedza jest obca.

    > Ale ja nie jestem psychiatrą i słuchanie o tym mnie nudzi, jaśnie panie
    > hrabio.

    Więc bądź łaskaw nie kłamać na mój temat.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 48. Data: 2010-09-07 22:20:58
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 07 Sep 2010 22:50:02 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Więc wyobraź sobie, że mniejszości też mają swoje potrzeby.

    Zwróć się do rzecznika, niech wymusi mechaniczne przełączniki dla
    mniejszości paranoicznej.

    > Aha, no to ja nie mam więcej pytań.

    Nie dziwi mnie to.

    > Cieszy mnie to. Wyjrzyj jednak lekko poza klapki na swoich oczach i
    > wyobraź sobie, że są tacy, co ich to interesuje.

    Buehehehe :D Może Talibów z Klewek? :D

    > Że byłoby to przydatne rozwiązanie zmniejszające ryzyko podsłuchów.

    Ktokolwiek ma użyć podsłuchu zrobi to profesjonalnie, odpowiednim sprzętem
    (który nie jest wcale trudny do zdobycia), a nie zdając się na tak niepewny
    sposób :D

    > Ale to naprawdę jest ich problem, a nie problem tych, którzy użyją.
    > Umieszczanie wejścia VGA w nowych telewizorach też jest głupie, skoro
    > większość klientów go nie użyje?

    Wiesz co to jest standard?

    > Czyli po 20 latach od powstania platformy MSa i około 10 od
    > upowszechnienia się platformy Windows.

    Nie. XP był tylko pierwszym systemem przeznaczonym również dla użytkownika
    domowego, który takie konta z ograniczeniami miał. Linia NT miała to
    wcześniej.

    > Do tego polityka producenta (domyślnie zostawmy je zdezaktywowane, nie
    > dajmy mechanizmów typu sudo) zniechęcała do ich używania, a producenci
    > oprogramowania spali.

    No jak widać po tobie, taka polityka miała sens. Jak ci dali mechanizm sudo
    w postaci UAC to czym prędzej go wyłączyłeś.

    > Ale co chcesz udowodnić? Że to moja wina? Nie moja. A czy winna jest
    > jedna strona, druga, czy obie po trochu, to kwestia filozoficzna, bez
    > wpływu na końcowy efekt dla usera.

    Nie twoja. Ja ci tylko zarzucam _potencjalne_ propagowanie wśród uczniów
    złych nawyków dotyczących obsługi systemu, wynikających z wybrania
    niewłaściwej metody radzenia sobie z sytuacją.

    > No i zaskoczyła.
    > No i jako kierowca muszę po tej drodze jechać.

    I w czym problem?

> [...]
    > dostarczanym przez UM Gliwice (bardzo strategiczne oprogramowanie) i
    > oprogramowaniem z Vulcana (bardzo strategiczne oprogramowanie).

    I zapewne mechanizm uruchamiania jako administrator albo instalacji w innej
    niż domyślna lokalizacji, gdzie aplikacja będzie miała prawo do zapisu
    również zawiódł?

    Jakoś mi się nie chce w to wierzyć.

    > A skąd wiesz?

    Bo tak napisałeś parę postów wcześniej.

> [...]
    > proste, bo nie wiem jak wymusić to z wołania ze skojarzeń, ale tu można
    > zmienić oprogramowanie. W przypadku Xsata niestety pozostawało wyłączyć

    A ja dalej ci nie wierzę. Zwłaszcza, że Winampa naonczas używałem i
    problemów żadnych nie sprawiał. Wystarczyło go zainstalować tak, by swoje
    ustawienia przechowywał w profilu użytkownika, co było to możliwe długo
    przed nastaniem Visty i UAC.

    > Dziękuję o wielki, że wiesz, co ja zrobiłem.

    Sam o tym napisałeś, Sherlocku.

    > Nie. Każdy, kto swoim zdaniem epatuje wokoło poniżając rozmówcę.

    W przerwie między zajęciami zapytaj może jakiejś polonistki, co to znaczy
    "epatować".

    > Możesz
    > mieć swoje zdanie, ale złośliwe przycinki i durne przytyki do mojej
    > pracy sobie wsadź w dupę.

    Jednym słowem, mogę mieć swoje zdanie o tobie, ale lepiej, żebym go głośno
    nie wyrażał?

    > No i uważasz, że jestem jedynym, co wie kiedy warto włączyć przełącznik
    > sprzętowy?

    Uważam, że takich którzy będą to umieli z sensem zastosować będzie
    mniejszość.

    > Wszyscy poza mną?

    Tak tak, panie "doskonały".

    > No napisałeś, że problem nie pomoże na BEKAĆ-cośtam, co mi ktoś kiedyś
    > wyjaśnił jest atakiem na rozmówcę sugerującym, że jest on idiotą,
    > któremu nic nie pomoże, bo nic nie rozumie.

    Bosz, ty widzisz i nie grzmisz...

    http://en.wikipedia.org/wiki/User_error

    Następnym razem może sprawdź co znaczy dany akronim, zanim zrobisz z siebie
    przewrażliwionego idotę.

    > Ach jak ty nie rozumiesz świata. No nic... Trudno.

    Cieszę się, że mojego dziecka nie uczysz.

    > Przy braku innego rozwiązania musiałem to uczynić. Nic na to nie mogłem
    > poradzić, oprogramowanie było strategiczne dla placówki.

    Nie sądzę, żebyś musiał. Sądzę, że wybrałeś taką drogę działania bo była
    łatwiejsza.

    "The gift is the blessing of the giver."

  • 49. Data: 2010-09-07 22:43:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 08 Sep 2010 00:02:24 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Twoja sprawa.

    > Kłamiesz. Udowodnij.

    Cofnij się do swoich wcześniejszych wypowiedzi i sprawdź o czym pisałeś.
    Podkreślę, że "uruchom jako" nie kwalifikuje się jako wyłączenia UAC dla
    aplikacji.

    > Bosko.... Zaczynamy mówić standardami z certyfikatów bezpieczeństwa
    > danych. Luksus rozmowy na takim poziomie pozostawiam innym. EOT.

    Takie są skutki wchodzenia na temat, o którym nie masz bladego pojęcia.
    Wyciągnij z tego wnioski na przyszłość.

    > Jak zrozumiesz, że istnieją również inni niż pasujący do tego schematu,
    > to daj znać.

    Osoby które odstają od tego schematu albo w ogóle nie potrafią używać
    komputera, albo też, z drugiej strony, radzą sobie z nim wystarczająco
    dobrze, by utrzymać świadomie dobry poziom bezpieczeństwa bez konieczności
    nabywania specjalnego sprzętu.

> [...]
    > omieszkam też zwrócić się do ciebie o dostarczenie oprogramowania dla
    > placówki edukacyjnej, które zastąpi Wulkana i będzie w jego cenie.

    Producent ci dał aż dwie metody uruchomienia w/w niezmiernie ważnej
    aplikacji, a ty wybrałeś tą bardziej upierdliwą, acz bezpieczniejszą, czy
    tą mniej upierdliwą, ale wyłączającą cały systemowy mechanizm
    bezpieczeństwa?

    Że już w ogóle pominę, że obowiązkiem Vulcana było takie zmodyfikowanie
    oprogramiowania, żeby działało bez rzeźbienia w gównie na współczesnym
    oprogramowaniu. Mieli na to czas, brali za to pieniądze. O tym jakie będą
    wymagania nowych systemów było wiadomo wcześniej.

    > Może ty to wiesz. Mi ta wiedza jest obca.

    > Więc bądź łaskaw nie kłamać na mój temat.

    Nudzisz.

  • 50. Data: 2010-09-07 23:00:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-08 00:20, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Wiesz co to jest standard?

    Znaczy się wejście VGA to standard, a przełącznik nie?
    I wejście VGA stało się standardem zarządzeniem Boga, a przełącznik nie,
    więc na tej podstawie uznajesz olewane przez większość wejście VGA za
    objawione, ale przełącznik za dzieło Taliba z Klewek.

    > Nie. XP był tylko pierwszym systemem przeznaczonym również dla użytkownika
    > domowego, który takie konta z ograniczeniami miał. Linia NT miała to
    > wcześniej.

    Linia NT tylko w teorii była poza domem. W praktyce linia ,,domowa''
    była również wykorzystywana szeroko poza domami, a NT niespecjalnie się
    przebijał. Poza tym, nie zmienia to nadal faktu zastanego.

    > No jak widać po tobie, taka polityka miała sens. Jak ci dali mechanizm sudo
    > w postaci UAC to czym prędzej go wyłączyłeś.

    Dobra, uważaj sobie, co chcesz. Lubisz żyć w wymyślonym świecie, twoja
    wola.

    > Nie twoja. Ja ci tylko zarzucam _potencjalne_ propagowanie wśród uczniów
    > złych nawyków dotyczących obsługi systemu, wynikających z wybrania
    > niewłaściwej metody radzenia sobie z sytuacją.

    Na podstawie błędnych wniosków wypływających z niezweryfikowanych
    założeń i imaginacji własnych.

    > I w czym problem?

    Nie, zupełnie w niczym.

    > I zapewne mechanizm uruchamiania jako administrator

    To jest ominięcie UACa dla danej aplikacji. Dla niektórych działa, dla
    niektórych nie.

    > albo instalacji w innej
    > niż domyślna lokalizacji, gdzie aplikacja będzie miała prawo do zapisu
    > również zawiódł?

    Tak. Nie wiem jak najnowsza wersja, bo walczyłem z tym koło grudnia, ale
    sam XSAT to nie było takie coś, co se instalujesz w lokalizacji. To
    takie badziewie zmasakrowane z przeglądarką, które w pewnym momencie
    nawet wymagało wrzucenia ręcznego w system jakiś starych bibliotek jawy
    i w ogóle instalacji IE7, bo IE8 go przerastało. Choć podobno już teraz
    jest lepiej i działa z IE8. Nie wiem czy działa już też bez usuwania
    UACa, bo się tym nie zajmuję ,,przemysłowo''.

    > Jakoś mi się nie chce w to wierzyć.

    To se nie wierz. Wiem, że wyłączałem w jednym przedszkolu całościowo
    UACa, pomimo szczerej niechęci do tego działania. Nie pamiętam czy tylko
    z powodu XSATA czy też jakiś kawałek Wulkana nie działał. Ale wulkanom
    chyba faktycznie wystarczało uruchom jako admin. Coś jednak było nie do
    przejścia samym adminem.

    > Bo tak napisałeś parę postów wcześniej.

    Nie napisałem.

    > A ja dalej ci nie wierzę.

    No to luz. Idę spać i se nie wierz.

    > Zwłaszcza, że Winampa naonczas używałem i
    > problemów żadnych nie sprawiał.

    A używałeś Deamon Toolsa? Bo owszem, sam Winamp nie. Ale z
    zainstalowanym w systemie Daemon Tolsem i owszem. Napisałem to za
    pierwszym razem. Tego już nie doczytałeś, ale wimaginowane rzeczy tak.

    W każdym razie, głupek sobie wynajdywał te dyski demontulsowe i coś z
    nimi tak miąchał, że generował UACa na wiście. Jak wyłączyć demontolsa,
    to startował dobrze.

    > Sam o tym napisałeś, Sherlocku.

    Skoro tak twiedzisz.

    > W przerwie między zajęciami zapytaj może jakiejś polonistki, co to znaczy
    > "epatować".

    Polonistki? Przecież kpisz ze słownika.
    Myślisz, że polonistka powie mi coś innego niż:
    http://sjp.pwn.pl/slownik/2556852/epatowac
    ?

    > Jednym słowem, mogę mieć swoje zdanie o tobie, ale lepiej, żebym go głośno
    > nie wyrażał?

    Ja nie robię osobistych wycieczek ani ataków personalnych na ciebie. No
    może w ostatnich listach już trochę tak, bo straciłem do ciebie
    jakikolwiek szacunek. Ale w momencie, gdy pisałeś swoje sławetne bluzgi
    na moją pracę, nic takiego nie pisałem. A jednak sam fakt różnicy zdań
    pchnął cię do takich ataków. Można mieć odmienne zdanie, co nie znaczy
    że należy się starać poniżyć rozmówcę. Ty to robisz od początku, od
    pierwszego listu w tym wątku, który już był wyzłośliwieniem się
    (przypomnij sobie słowa o klawiaturze) ogólnym. A potem poleciały
    personalne przytyki.

    > Uważam, że takich którzy będą to umieli z sensem zastosować będzie
    > mniejszość.

    Uważasz, że potrzeby mniejszości są zupełnie nieistotne i że należy
    realizować wyłącznie potrzeby większości?

    > Tak tak, panie "doskonały".

    Ja? Jestem niedoskonały. I między innymi dlatego pisałem o potrzebie
    sprzętowego zabezpieczenia.

    > Bosz, ty widzisz i nie grzmisz...
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/User_error

    Nie znam angielskiego, ale na ile rozumiem "Problem Exists Between
    Keyboard And Chair" to właśnie wyzłośliwienie się, że wszystko jest w
    porządku tylko to coś pomiędzy klawiaturą a krzesłem stanowi jeden
    wielki problem.

    > Cieszę się, że mojego dziecka nie uczysz.

    Hehehehehe... yes, yes, yes.....

    A teraz następne:

    ,,Zgłoszę to twojemu dyrektorowi, żeby wiedział jakiego idiotę zatrudnia
    i żeby cię zwolnił''. No, dawaj... idź na całość.

    > Nie sądzę, żebyś musiał. Sądzę, że wybrałeś taką drogę działania bo była
    > łatwiejsza.

    Możliwe. Nie jestem specjalistą od systemów. Wybrałem to, co po
    konsultacji z producentem i swoją wiedzą było możliwe do wykonania. I to
    jest również powód dla którego inni tak czynią, co cię dziwiło i co
    raczyłeś wyszydzać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek