eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLuzy zaworowe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 21. Data: 2022-01-23 15:02:06
    Temat: Re: Luzy zaworowe
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.01.2022 14:50, JDX wrote:
    > IMO wielu ludzi samodzielnie zmienia koła z oponami letnimi na zimowe i
    > na odwrót. Taki klucz przydaje się wtedy do dokręcenia kół z odpowiednim
    > momentem. Dokręcanie świec jest bardzo ważne - niejeden już zerwał
    > gwint, a potem płakał i kombinował.

    Przykręcasz koła kluczem dynamometrycznym? Ja nigdy nie widziałem żeby
    mechanik świece takim przykręcał.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz



  • 22. Data: 2022-01-23 15:07:58
    Temat: Re: Luzy zaworowe
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.01.2022 11:20, trybun wrote:
    > A mechanik nie musi się szanować, wystarczy jak moje zasoby finansowe
    > będzie szanował..?

    Opisałbyś jak dokładnie wyobrażasz sobie swój tok rozumowania? Miałby
    poświęcić dodatkowy czas na znalezienie tego konkretnego, potem dać
    gwarancję że to właśnie ten i nie zacznie stukać po założeniu i
    oczywiście wtedy musiałoby być taniej bo przecież wymienił jeden, a nie
    wszystkie? :-D

    A jak za miesiąc zacznie znowu stukać, to jak dokładnie to sobie
    wyobrażasz? Miałby rozebrać i pokazać Ci że teraz stuka inny (żeby
    udowodnić że swoją robotę zrobił dobrze)?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz



  • 23. Data: 2022-01-23 15:24:03
    Temat: Re: Luzy zaworowe
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 23.01.2022 15:02, Mateusz Bogusz wrote:
    [...]
    > Przykręcasz koła kluczem dynamometrycznym? Ja nigdy nie widziałem żeby
    > mechanik świece takim przykręcał.
    >
    Tak, odkąd mam klucze dynamometryczne. Efekt jest taki, że znacznie
    łatwiej jest później koła odkręcić. :-) Szczególnie przednie, gdzie, jak
    wiadomo, pod wpływem temperatury i korozji śruby bardziej się ,,spiekają".


  • 24. Data: 2022-01-23 23:18:12
    Temat: Re: Luzy zaworowe
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61ed3e91$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

    > Ja kiedyś rozebrałem na czynniki pierwsze silnik i złożyłem bez
    > żadnego dynamometrycznego klucza i działał.

    a ja w 2012r urwałem gwint pompy wody 15Nm
    w sobotę o 12oo

    w 2019r odkryłem, że napinacz rozrządu 20Nm był zbyt słabo dokręcony
    przez 7 lat. Miałem szczęście.

    Klucz to komfort psychiczny. Mam też miernik momentu to komfort x 2.
    Sprawdziłem klucze z ruskiego rynku i droższe np King Tony
    i nie było rozrzutu.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem


  • 25. Data: 2022-01-26 10:00:00
    Temat: Re: Luzy zaworowe
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 22.01.2022 o 11:42, Pete pisze:
    > Hello, trybun.
    > On 22.01.2022 11:16 you wrote:
    >
    > > W dniu 20.01.2022 o 20:29, Jacek pisze:
    > >> W dniu 20.01.2022 o 18:25, trybun pisze:
    > >>> Pytanie tylko czy te zabiegi z olejami nie wyjdą drożej niż wizyta
    > >>> w warsztacie?
    > >> U mnie przy zimnym silniku klekotał jeden popychacz i uciszał się
    > >> po nagrzaniu. Zmieniłem olej licząc na to, że przez rok będzie
    > >> spokój, a tu już trzeci rok mija i nie klekocze. Olej z opisem Max
    > >> Life do silników z dużym przebiegiem. Kosztuje tyle samo, co inne
    > >> oleje. Mam wrażenie, że ogólnie silnik pracuje także lepiej na tym
    > >> oleju. Jacek
    > > U mnie z kolei nic się nie zmieniło. Olej wymieniłem na teoretycznie
    > > lepszy, bo pełny syntetyk, a wcześniej był mieszaniec. a jak
    > > klekotał tak klekocze. Czy wlanie czegoś z naprawdę wysokiej półki
    > > coś zmieni?
    >
    > Popełniłeś podstawowy błąd. Silnik im starszy, tym tańszego oleju
    > potrzebuje.
    > Zamień na mineralny.


    Nic podobnego - w sensie technicznym ten silnik to jest zaledwie dobrze
    dotarty. Data jego produkcji nie ma znaczenia.


    >
    > > Kierownikiem jestem od kilkudziesięciu lat, wymiany olejów, poza
    > > okresem gwarancyjnym, w własnym zakresie, ale jakoś nie zdołałem
    > > zaobserwować dobroczynnego oddziaływania drogich olejów na swoje
    > > auta.
    >
    > Ale miałeś dwa identyczne egzemplarze do testu porównawczego?
    > Więc skąd takie wnioski?
    >
    > --
    > Pete


    Wszystkie auta użytkowałem dłużej niż przez jeden cykl wymiany oleju.


  • 26. Data: 2022-01-26 10:00:11
    Temat: Re: Luzy zaworowe
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 22.01.2022 o 23:23, PiteR pisze:
    > in <news:ssglpi$s1j$2@gioia.aioe.org>
    > user trybun pisze tak:
    >
    >> A w kilku słowach jakby miała wyglądać sama naprawa w własnym
    >> zakresie, ew jakiś link?
    > Odkręcamy wałek rozrządu. Równomiernie popuszczamy śruby.
    > Wymieniamy popychacze. Jedni moczą je w oleju. Inni wyciskają olej
    > imadłem. Przykręcają wałek rownomiernie. Obejmy na te same
    > miejsca w tym samym kierunku. Odczekują godzinę. Kręcą wałem.
    > Przeżegnają się i odpalają silnik.
    >
    >
    > Czy w ogóle warto się za to brać?
    >
    > raczej nie, lepiej zwalić na mechanika ryzyko
    >
    > zasadzki
    > -kupienie podróbek renomowanych
    > -drogie orginały w ASO
    > -uszczelniacz wałka nowy cieknie
    > -przeoczenie właściwego problemu stuka tłok lub zawów
    > -koszt zakup klucza dynamometrycznego do obejm
    >
    > główna zasadzka wszystko zrobione gites majonez
    > a nowe popychacze są głośniejsze niż fabryczne.
    > powrót do starych, reklamacja w sklepie.
    >
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=WsT_jKD4q8o
    >

    I jasna sprawa, nie ma ani jednego argumentu "za".. Dzięki.


  • 27. Data: 2022-01-26 10:00:50
    Temat: Re: Luzy zaworowe
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 22.01.2022 o 12:00, JDX pisze:
    > On 22.01.2022 11:20, trybun wrote:
    > [...]
    >>   No niestety, przy takiej operacji w warsztacie należy się liczyć
    >> porządnym wydrenowaniem kieszeni.. A mechanik nie musi się szanować,
    >> wystarczy jak moje zasoby finansowe będzie szanował..?
    > Podejrzewam, że w przypadku większości pospolitych dupowozów wymiana
    > popychaczy jest to, wbrew pozorom, dosyć prosta robota. Doświadczony
    > mechanik powinien spokojnie w 2h się wyrobić, łącznie z wymianą oleju.


    Z tym autem już kilka warsztatów miało problemy z samym ustawianiem
    rozrządu, dwa wałki to to na tyle dla nich wyzwanie że nie byli w stanie
    dograć wszystkiego po wymianie paska i pompy. W ostatnim to zmuszeni
    byli włożyć stary świecący czujnik położenia wałków bo na nowym było
    jeszcze gorzej.


  • 28. Data: 2022-01-26 10:00:59
    Temat: Re: Luzy zaworowe
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.01.2022 o 15:07, Mateusz Bogusz pisze:
    > On 22.01.2022 11:20, trybun wrote:
    >> A mechanik nie musi się szanować, wystarczy jak moje zasoby finansowe
    >> będzie szanował..?
    >
    > Opisałbyś jak dokładnie wyobrażasz sobie swój tok rozumowania? Miałby
    > poświęcić dodatkowy czas na znalezienie tego konkretnego, potem dać
    > gwarancję że to właśnie ten i nie zacznie stukać po założeniu i
    > oczywiście wtedy musiałoby być taniej bo przecież wymienił jeden, a
    > nie wszystkie? :-D
    >
    > A jak za miesiąc zacznie znowu stukać, to jak dokładnie to sobie
    > wyobrażasz? Miałby rozebrać i pokazać Ci że teraz stuka inny (żeby
    > udowodnić że swoją robotę zrobił dobrze)?
    >

    Ma być tanio i dobrze, czyli z szacunkiem dla mnie, klienta a nie dla
    siebie.


  • 29. Data: 2022-01-26 13:08:40
    Temat: Re: Luzy zaworowe
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 26.01.2022 10:00, trybun wrote:
    [..]
    > Z tym autem już kilka warsztatów miało problemy z samym ustawianiem
    > rozrządu, dwa wałki to to na tyle dla nich wyzwanie że nie byli w stanie
    > dograć wszystkiego po wymianie paska i pompy. W ostatnim to zmuszeni
    > byli włożyć stary świecący czujnik położenia wałków bo na nowym było
    > jeszcze gorzej.
    >
    Ale to w sam raz świadczy jedynie o tym, że z dziadowskich warsztatów
    korzystasz.


  • 30. Data: 2022-01-26 13:17:27
    Temat: Re: Luzy zaworowe
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 26.01.2022 10:00, trybun wrote:
    [...]
    > Ma być tanio i dobrze, czyli z szacunkiem dla mnie, klienta a nie dla
    > siebie.
    >
    Hyhy. :-) Podstawowym celem działania każdego zdrowego, wolnorynkowego
    przedsiębiorstwa jest przynoszenie zysku jego
    akcjonariuszom/właścicielom. Satysfakcja klienta *może* być jedynie
    środkiem do osiągnięcia tego celu. Ma być dobrze i tanio, ale przede
    wszystkim dla właścicieli. :-D

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: