  • 21. Data: 2012-10-11 21:19:46
    Temat: Re: Lumia 920 bije na glowe iPhone'a 5
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 15:48:36 +0200, atm napisał(a):

    > wg ponizszego zestawienia:
    > http://blogs.technet.com/cfs-filesystemfile.ashx/__k
    ey/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-0
    0-00-86-19/6052.iPhone5-comparsion-to-Nokia-Lumia-92
    0.PNG

    To się dopiero okaże.
    WP7 też w zapowiedziach wyglądał fajnie, w praniu okazało się, że to żenada
    na miarę iPoo. Albo i większa.
    W dodatku Nokia potrafi zepsuć dokładnie wszystko, najlepsze systemy,
    najlepsze telefony. W temacie:
    http://www.theregister.co.uk/2012/10/11/nokia_meego_
    inside_story/

    Nowe tanie telefony - np Asha. Teoretycznie - za te pieniądze - imponujące.
    W praktyce - chłam.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 22. Data: 2012-10-11 21:49:50
    Od: Pszemol <P...@P...pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > Nie masz ich bo nie kupiles jeszcze iP5 ;]

    Podobne zafarby sa na iP4, na SGSIII...
    I niestety na innych smartfonach.

    > Uwazam, ze w urzadzniu w ten sposob prezentowanym (ile tam incrediblow i
    > amazingow padlo podczas opowiadania o panoramie?) pozycjonowanym jako
    > hi-end, oczywiscie w niezdrowej cenie takie purpurowe zafarby nie moga miec
    miejsca.

    Masz prawo oczekiwac czego chcesz. Zafarby sa moze mniejsze w innych
    aparatach ale są! Fotograf zna problem i stara sie go unikac: albo stosuje
    daszek w lustrzance albo ustawia kompakta pod ciutke innym kątem.

    > Konkurencja tego nie ma a jakosc fotek jest porownywalna a w wielu
    > wypadkach wyzsza, dlatego uwazam ze to jest nie fair.

    Ależ ma, tylko Ty o tym jeszcze nie wiesz.

    > Masz racje.... Pewnie zeszloby mi w Cupertino na poprawkach panoram do
    > zachodu slonca a potem problem w amazingowy sposob by zniknal.
    >
    > Pszemol, sprobuj dla odmiany troche pohejtowac, zbilbys z pantalyku sporo
    > osob tutaj obecnych a to jest bezcenne ;]

    Nienawiść albo miłość - to są pojęcia niewłaściwe w tym kontekście.

  • 23. Data: 2012-10-11 22:30:12
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...pl> napisał:

    > Nie mowie o bocznym tylko o swietle z przodu ale poza kadrem.

    Najpierw ostry kąt, teraz z przodu poza kadrem. Nie umiesz tego sprecyzować?
    Więc napiszę jeszcze raz, tych z przodu, poza kadrem nie brałem nawet pod uwagę
    z prostej przyczyny, nie ma na nich żadnych anomalii, dlatego szukałem głebiej,
    bardziej ostrych kątów, żeby zobaczyć czy "światło padające na brzeg obudowy
    aparatu odbije się na matrycy" i niestety w obu przypadkach NIC nie znalazłem.

  • 24. Data: 2012-10-11 22:34:20
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > daszek w lustrzance albo ustawia kompakta pod ciutke innym kątem.

    > Ależ ma, tylko Ty o tym jeszcze nie wiesz.

    Linka poprosze, nie powienno byc z tym problemu przy takiej ilosci
    konkurencyjnych smartfonow.

  • 25. Data: 2012-10-11 22:36:00
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 19:49:50 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Podobne zafarby sa na iP4, na SGSIII...
    > I niestety na innych smartfonach.

    Nie, nie ma podobnych. Sama flara (pomijając kolor) w ip5 jest większa niż
    w modelu poprzednim.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons

  • 26. Data: 2012-10-11 22:39:25
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-10-11 22:30, Tomek wrote:

> [...]
    > szukałem głebiej, bardziej ostrych kątów, żeby zobaczyć czy "światło
    > padające na brzeg obudowy aparatu odbije się na matrycy" i niestety w

    Tomek, dlugo bedziesz jeszcze szukal...
    Musisz zaczac od sprawienia sobie szafirowego szkielka, pozniej dopiero
    pantomima z odpowiednimi katami, tu jest tutorial:
    http://www.guardian.co.uk/technology/2012/oct/08/iph
    one5-purple-haze-explained
    Dzieki temu osiagniesz efekt, ktorego Instagram nie widzial:
    http://www.technobuffalo.com/companies/apple/iphone/
    iphone-5-camera-suffering-from-terrible-purple-lens-
    flare/

  • 27. Data: 2012-10-11 22:42:51
    Od: Pszemol <P...@P...pl>

    "Tomek" <p...@z...spamem> wrote:

    > Najpierw ostry kąt, teraz z przodu poza kadrem. Nie umiesz tego sprecyzować?

    Kąt ostry oznacza kąt <90 stopni...
    Najbardziej ostry będzie zatem gdy ustawisz obiektyw na Słońce a potem
    zjedziesz kadrem tak, że Slonko wylezie i przestanie być widoczne.
    Wtedy prmyki slonca wciąż będą wpadać w obiektyw, ale zamiast przechodzić
    czysto przez soczeki będą się odbijać, często wielokrotnie, od bocznych
    wewnętrznych komponentów obiektywu, które nigdy nie są ani w 100%
    pochłaniające ani w 100% czarne...
    No i masz odblaski - jak dobierzesz kąt tak, aby wpadający promyk po
    odbiciu sie od wnętrza obiektywu strzelił w powierzchnię soczewki to
    będziesz mieć flarę czasem na całą ramkę.
    Znany i szeroko opisywany problem w fotografii wiec nie wiem czemu chcesz
    abym Ci go tu opisywal precyzyjnie...

> [...]
    > szukałem głebiej, bardziej ostrych kątów, żeby zobaczyć czy "światło
    > padające na brzeg obudowy aparatu odbije się na matrycy" i niestety w obu

    No cóż, na pewno daje Ci to duży powód do dumy :)))

  • 28. Data: 2012-10-11 22:45:39
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 20:42:51 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

> [...]
    > będziesz mieć flarę czasem na całą ramkę.
    > Znany i szeroko opisywany problem w fotografii wiec nie wiem czemu chcesz

    Chyba muszę dać znać na pl.rec.foto.cyfrowa że tu kabaret za darmo dają :)

  • 29. Data: 2012-10-12 00:28:29
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

> [...]
    > będziesz mieć flarę czasem na całą ramkę.
    > Znany i szeroko opisywany problem w fotografii wiec nie wiem czemu chcesz

    Czyli robiąc zdjęcie musiałbym sporo się nagimnastykować i nawyginać, żeby
    uzykać taki efekt, który by Cię w końcu usatysfakcjonował. Niestety muszę Cię
    rozczarować, robię sporo zdjęć, nie tylko N8, ale robiąc je N8-ką, nie
    przypominam sobie, żeby mnie spotkała taka sytuacja. A szkoda.

    > No cóż, na pewno daje Ci to duży powód do dumy :)))

    Do dumy? Dlaczego? Dla mnie to od kilku lat standart w aparacie umieszczonym w
    telefonie. Dopiero niedawno się dowiedziałem, że jednak najlepsze telefony nie
    radzą sobie z czymś tak powszechnym.

  • 30. Data: 2012-10-12 00:48:35
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    W dniu 11.10.2012 o 21:19 Waldek Godel <n...@o...info> pisze:

    > W dodatku Nokia potrafi zepsuć dokładnie wszystko, najlepsze systemy,
    > najlepsze telefony.

    Trochę przesadzasz. 5-7 lat temu (naprawdę nie tak dawno) Nokia była czymś
    wymarzonym, dla takiego konsumenta zwyczajnego jak ja. Kiedy w Wwie na
    swojej E65 jakieś 5-6 lat temu w tramwaju licytowałem na Allegro to było
    coś, później klik dźwięcznie) i zamykam telefon. Kiedy, jakieś 5 lat temu,
    będąc w szpitalu i na sali udostępniłem (pierwszy raz w życiu) WiFi to już
    ozdrowiałem na samo to.
    Telefony Nokia to piękna historia, Symbian to piękna historia. Pisanie
    takich rzeczy, że potrafi zepsuć systemy telefony, hmm, na pewno nie! Może
    tak, zbudowała swego czasu piękny zamek na plaży i zostawiają go, morze
    zabrało..

    --
    Pozdrawiam, Piotr M