  • 1. Data: 2013-09-06 22:05:00
    Temat: Livebox, Wi-Fi, i WLAN
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Niedawno zmieniłem sobie dostęp do Neostrady, i obecnie mam ją szybszą, z
    czego się oczywiście cieszę . Mam też odpowiednie urządzenie ją obsługujące,
    które na pasku zadań przedstawia się jako Livebox-07FD
    Nie wiem co oznaczają te cyferki / literki - czy to "wizytówka" konkretnego
    egzemplarza, czy też model / typ urządzenia? Co by to nie było, to moje
    pytanie dotyczy możliwości jakie ów Livebox posiada - oczywiście oprócz
    zapewnienia mi łączności z Internetem.
    W którymś wątku na tej grupie ktoś wspominał, iż na swoim Livebox'sie ma
    "powieszoną" bezprzewodowo drukarkę - czy coś takiego jest możliwe?
    Ale bardziej mnie interesuje, czy domowe komputery, obsługiwane przez to
    urządzenie (a to przez łącze Ethernetowe, a to na Wi-Fi) mogą się jakoś tam
    komunikować ze sobą? Przy tym nie chodzi mi o robienie tego via Internet,
    lecz o jakąś namiastkę WLAN. Czy mogą uzyskiwać dostęp do swoich plików,
    albo np. wysyłać sobie komunikaty?

  • 2. Data: 2013-09-06 22:31:36
    Temat: Re: Livebox, Wi-Fi, i WLAN
    Od: "wo_Ohoo!" <x...@g...com>

    W dniu 06-09-2013 22:05, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > lecz o jakąś namiastkę WLAN. Czy mogą uzyskiwać dostęp do swoich plików,

    Livebox-07FD to SSID Twojej sieci. Możesz je sobie zmienić, jeśli
    chcesz. Skrzyneczka biała czy czarna? (Ja mam czarną - 3.0).
    Drukarka WiFi jak najbardziej mi na tym działa (prawdę mówiąc jeszcze
    jej nawet nie łączyłem z laptopem czy Liveboksem przez kabel).
    Można utworzyć zwykłą sieć domową, u mnie się widzi Win7 z Win8, ale
    transfery są na tyle marne, że np. film (2-3 GB) lepiej przerzucić na
    pendrive'a i w ten sposób przenieść, ale przy mniejszych plikach działa
    dobrze.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 3. Data: 2013-09-06 22:40:31
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    Dnia 06-09-2013 o 22:05:00 (c)RaSz <N...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > - czy to "wizytówka" konkretnego
    > egzemplarza,

    to SSID Twojego egzemplarza

    > W którymś wątku na tej grupie ktoś wspominał, iż na swoim Livebox'sie ma
    > "powieszoną" bezprzewodowo drukarkę - czy coś takiego jest możliwe?

    na każdym AP "powiesisz" drukarkę z łączem WLAN - na AP liveboxa też

    > Ale bardziej mnie interesuje, czy domowe komputery, obsługiwane przez to
    > urządzenie (a to przez łącze Ethernetowe, a to na Wi-Fi) mogą się jakoś
    > tam
    > komunikować ze sobą?

    tak jak przez normalny switch

    > Przy tym nie chodzi mi o robienie tego via Internet,
    > lecz o jakąś namiastkę WLAN.

    j.w /komunikacja od L2 w górę

    > Czy mogą uzyskiwać dostęp do swoich plików,
    > albo np. wysyłać sobie komunikaty?

    to nie zależy od switcha /liveboxa

    --
    B.G

  • 4. Data: 2013-09-06 23:26:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    (c)RaSz pisze tak:

> [...]
    > robienie tego via Internet, lecz o jakąś namiastkę WLAN. Czy mogą
    > uzyskiwać dostęp do swoich plików, albo np. wysyłać sobie

    Można na zwykłych zasadach np uruchomić serwer www, wystawiać zdjęcia
    domownikom, (jeśli powiedzmy masz duzy dom, linki wysyłasz po gadu
    gadu), zrobić swoje YouYube, udostępnić domownikom i telewizorowi dysk
    kompa. Pliki mogą być odtwarzane przez sieć jak z własnego dysku. Można
    zrobić podgląd na samochód i judasza itp ;)

    --
    Piter

  • 5. Data: 2013-09-07 03:25:26
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 06 Sep 2013 22:31:36 +0200, wo_Ohoo! napisał(a):

    (ciach...)

    Taka prośba ogólna - mógłbyś się trzymać jakiegoś jednego wpisu we from?

    [ Dopóki mój szef myśli, że ja dużo zarabiam ]
    [ dopóty ja będę tak robił, żeby on myslał, że ja dużo robię... ]

  • 6. Data: 2013-09-07 03:33:09
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 07-09-2013 03:25, Przemysław Ryk pisze:
    > Dnia Fri, 06 Sep 2013 22:31:36 +0200, wo_Ohoo! napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Taka prośba ogólna - mógłbyś się trzymać jakiegoś jednego wpisu we from?

    Mógłbym, lecz nie daję gwarancji, iż zostanie spełniona. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 7. Data: 2013-09-09 22:05:43
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w
    :
    : Można na zwykłych zasadach np uruchomić serwer www,
    : udostępnić domownikom i telewizorowi dysk
    : kompa.

    Oooo. Tego się nie spodziewałem. Jak zrobić, by TV odtwarzał film z
    komputera? No i czy możliwy jest też zapis na dysk komputera aktualnie
    biegnącego programu? Zaznaczam, że nie mam póki co dysku dedykowanego (do
    dekodera TV).

    : Pliki mogą być odtwarzane przez sieć jak z własnego dysku.

    To świetnie. A czy mogę wykluczyć z dostępu któryś z komputerów wiszących na
    Wi-Fi, pozostawiając mu jedynie dostęp do i-netu?

  • 8. Data: 2013-09-09 22:05:48
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "B.G" napisał w
    : > komunikować ze sobą?
    :
[...]

    Czy L2 to nr wersji Liveboxa?

    :
    : > Czy mogą uzyskiwać dostęp do swoich plików,
    : > albo np. wysyłać sobie komunikaty?
    : >
    :
    : to nie zależy od switcha /liveboxa
    :

    A od czego zależy?

  • 9. Data: 2013-09-09 22:05:54
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wo_Ohoo!" napisał w
    : (...)
    : Livebox-07FD to SSID Twojej sieci. Możesz je sobie zmienić, jeśli
    : chcesz.

    Jak?

    : Skrzyneczka biała czy czarna? (Ja mam czarną - 3.0).

    Biała. Czy starsze modele mają inny kolor? Jak sprawdzić jaki mam model?

    : Można utworzyć zwykłą sieć domową, (...)
    : ale przy mniejszych plikach działa dobrze.
    :

    Ja mam Win XP - czy do utworzenia sieci domowej potrzebne są jakieś
    specjalistyczne programy, czy to się robi za pomocą narzędzi systemu? No i -
    _jak_to_się_robi? Oczywiście jeśli jest to raczej skomplikowane, to odpuść
    sobie, ale jeśli wystarczą trzy zdania, to liczyłbym na życzliwą pomoc...

  • 10. Data: 2013-09-09 23:19:12
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W routerze poprzez http://192.168.1.1/

    > Biała. Czy starsze modele mają inny kolor? Jak sprawdzić jaki mam model?

    1.0 i 2.0 są białe. 3.0 jest czarny.
    www.google.pl/search?q=livebox+1.0
    www.google.pl/search?q=livebox+2.0

> [...]
    > sobie, ale jeśli wystarczą trzy zdania, to liczyłbym na życzliwą pomoc...

    Robi się samemu, ale pasuje mieć SP3.
    Jednak z pamięci Ci nie napiszę krok po kroku, a pod ręką mam tylko Win7
    i Win8.

    --