  • 1. Data: 2012-09-12 14:43:39
    Temat: Listwa energooszczędna
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Nabyłem listwę zasilającą z wyłącznikiem, nic szczególnego poza tym że
    posiada w miarę solidnie wyglądającą obudowę aluminiową. Na opakowaniu
    tejże listwy był nadrukowany wielce estetyczny zielony znaczek z
    napisem "ENERGOOSZCZĘDNA". Zastanawiam się nad istotą tej
    energooszczędności, jedyną teorią którą wymyśliłem jest zastosowanie
    małego przekroju przewodu zasilającego, za czem szłoby zmniejszenie
    poboru prądu przez odbiorniki, ale nie jestem pewien czy to się trzyma
    kupy. Jakieś inne naukowe rozwiązanie? :>

    L.

  • 2. Data: 2012-09-12 15:10:42
    Temat: Re: Listwa energooszczędna
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Zastanawiam się nad istotą tej energooszczędności,

    a nie wyłącza pozostałych gniazdek, jak master jest bez obciążenie?
    wtedy masz (imho pseudo-) oszczędność na stendbajach
    to modny temat ostatnio...

  • 3. Data: 2012-09-12 17:17:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Lisciasty pisze tak:

    > zielony znaczek z napisem "ENERGOOSZCZĘDNA". Zastanawiam się nad
    > istotą tej energooszczędności

    Jak trykniesz kopytkiem na dobranoc to zaoszczędzisz ty, my i
    środowisko zyska bo mniej węgla się spali. Listwa pomaga zwalczyć
    lenistwo.

    Uważaj bo te wyłączniki lubią iskrzyć

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-09-14 12:56:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Sep 12, 3:10 pm, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:
    > a nie wyłącza pozostałych gniazdek, jak master jest bez obciążenie?
    > wtedy masz (imho pseudo-) oszczędność na stendbajach
    > to modny temat ostatnio...

    Nie, tam nic takiego nie ma, tylko wyłącznik :>

    L.

  • 5. Data: 2012-09-14 12:59:47
    Od: Airborn <j...@g...com>

    W dniu piątek, 14 września 2012 12:56:03 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Nie, tam nic takiego nie ma, tylko wyłącznik :>
    >

    > L.

    No właśnie, nic poza wyłącznikiem. A mogła by być np. jeszcze jakaś neonówka to by
    więcej energii zużywało, więc jest energooszczędne ;)

  • 6. Data: 2012-09-15 22:40:34
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-09-12 14:43:39 +0200, Lisciasty <l...@p...pl> said:

> [...]
    > posiada w miarę solidnie wyglądającą obudowę aluminiową. Na opa kowaniu
    > tejże listwy był nadrukowany wielce estetyczny zielony znaczek z

    Podejście marketingowe. Klient jak zobaczy napis "energooszczędna" to
    chętniej kupi. To jest teraz trendy.
    A z punktu widzenia naukowego - wyprodukowanie samego aluminium na
    obudowę tego klamota na pewno nie było "energooszczędne" ;) Ale o tym
    klient wiedzieć nie musi. Nawet marketingowiec pewnie nie wiedział.

    W obecnej rzeczywistości rynkowej spora ilość informacji zamieszczanych
    na produktach jest zwyczajnie mało prawdziwa. Delikatnie to opisując.

    --
    DJ

  • 7. Data: 2012-09-15 22:43:23
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-09-12 17:17:07 +0200, PiteR <e...@f...pl> said:

    > Jak trykniesz kopytkiem na dobranoc to zaoszczędzisz ty, my i
    > środowisko zyska bo mniej węgla się spali. Listwa pomaga zwalczyć
    > lenistwo.

    No jeszcze trzeba tryknąć kopytkiem... A lenistwo może na to nie pozwalać ;)))
    Dożyjemy jeszcze czasów kiedy będą obowiązkowe "listwy", w których
    dystrybutor energii elektrycznej będzie decydował za nas co i kiedy
    wyłączyć.

    --
    DJ