  • 11. Data: 2011-10-24 20:27:29
    Temat: Re: Lejek metalowy.
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j843s0$ajg$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Andy Niwiński" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > znaczy sie tą samą metodą dałoby sie wódke przecedzić na spirytus :D

    Widać żeśta młodzi i mało widzieli :) Były takie siatki w starożytnych (dla
    Was:)) metalowych lejkach. Miało to swoją nazwę a chodzi o dość gęste sitko
    które faktycznie łapało wodę (nie miesza się z paliwem w przeciwieństwie do
    spirytusu :)). Nie jestem chemikiem ale chodziło o różnicę w przyciąganiu
    międzycząsteczkowym, krople wody są większe niż krople paliwa - czy coś w
    tym stylu.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 12. Data: 2011-10-24 20:28:56
    Od: to <t...@x...abc>

    begin nazgul

    > mocz nie przejdzie przez sitko.
    > wiec wręcz przeciwnie.

    To co to za sitko? Nanositko?

  • 13. Data: 2011-10-24 20:35:31
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Uzytkownik "ptoki" napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    > 2. http://www.infosamochody.pl/print,id_m-50
    > http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/17255-n16
    -filtr-paliwa-nissan-almera-15-2002r/

    To jeszcze napisz co maja wspólnego filtry wymienione w tych artykulach
    z lekiem do paliwa takim jak np. http://www.wamar.biz.pl/agd/files/DSC02138.html

    > 3. Skoro temat lejka przerosl czesc grupy pozostanie mi poszukanie
    > takowego po stacjach...

    Zycze sukcesów. Moze i ktos produkuje zwykle lejki z super odwadniaczem
    filtrujacym w czasie przeplywu swobodnego, ale osobiscie watpie, by zwyklego
    zjadacza chleba bylo stac na taki ewenement, dlatego smiem watpic
    by takie cudo pojawilo sie w swobodnym handlu.

  • 14. Data: 2011-10-24 20:52:10
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Widać żeśta młodzi i mało widzieli :) Były takie siatki w starożytnych
    > (dla Was:)) metalowych lejkach. Miało to swoją nazwę a chodzi o dość
    > gęste sitko które faktycznie łapało wodę
    potwierdzam. jeśli lało sie spokojnie benzynę przez lejek i padał
    deszcz, wszystkie kropelki deszczu zostawały na "tłustym" sitku, tak jak
    na tłustym stole w kuchni.
    ale jak się chapało, pultało, wstrząsało - przelatywały...

    ToMasz

  • 15. Data: 2011-10-24 21:04:08
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przeciwieństwie do spirytusu :)). Nie jestem chemikiem ale chodziło o
    > różnicę w przyciąganiu międzycząsteczkowym, krople wody są większe niż

    tak znów młody nie jestem i lejki takowe w ręku trzymałem, nigdy jednak nie
    mialem okazji móc dostrzec wodołapaczowe ich właściwości.
    Sitko jak sitko...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 16. Data: 2011-10-24 21:07:25
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > tak znów młody nie jestem i lejki takowe w ręku trzymałem

    Szacun!

  • 17. Data: 2011-10-24 21:09:39
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Uzytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisal w wiadomosci

    -filtr-paliwa-nissan-almera-15-2002r/

    > To jeszcze napisz co maja wspólnego filtry wymienione w tych artykulach
    > z lekiem do paliwa takim jak np.
    > http://www.wamar.biz.pl/agd/files/DSC02138.html

    generalnie nie o takich lejkach mowa.

    Bardziej o czyms takim
    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQMS1G9qZPH9
    59sQnpzkxd2jkQQnKWqY7Kr-axOw_ta5yvG5xX-ouppshbAUg
    przy czym sama metalowa obudowa jest pomijalna.

    Tyle, ze tak jak pisalem - sitka takie w reku mialem, ale nie zauwazylem
    wlasciwosci odwadniajacych.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM

    Uzywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na smieci - 120L - 40zl

  • 18. Data: 2011-10-24 21:11:47
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > Tyle, ze tak jak pisalem - sitka takie w reku mialem

    Szacun^2!

  • 19. Data: 2011-10-24 21:19:19
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > tak znów młody nie jestem i lejki takowe w ręku trzymałem, nigdy jednak
    > nie mialem okazji móc dostrzec wodołapaczowe ich właściwości.
    > Sitko jak sitko...

    Bo były dwie wersje :) Zwykłe sitko dla śmieci i to specjalne. To o czym
    mówimy wyglądało jak gęsta plecionka z mosiądu.
    Wojtek

  • 20. Data: 2011-10-24 21:21:38
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > To co to za sitko? Nanositko?

    widocznie tak
    było w starych blaszanych lejkach. zrobione z mosiężnego albo
    mosiądzowanego drutu,
    zostawały na nim kropelki wody lub jak wolisz moczu.

    zapewne gdybyś lał strumieniem na to sitko to by mocz przeleciał ale
    kropelki wody z paliwa zatrzymywało.