  • 31. Data: 2016-09-10 19:31:46
    Temat: Re: Ledy bezpośrednio z 230V - czy tak można
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Temat jest o zasilaniu dla ledow. Schemat jaki wyrysowales specjalnie do tego sie nie
    nadaje. Duzo lepsze jest zasilanie ze zrodla pradowego. Najprostszym do takich
    zastosowan jest kondensator robiacy za opornik.

  • 32. Data: 2016-09-10 21:36:26
    Od: HF5BS <h...@j...pl>

    W dniu 10.09.2016 o 19:31 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Temat jest o zasilaniu dla ledow. Schemat jaki wyrysowales specjalnie do
    > tego sie nie nadaje. Duzo lepsze jest zasilanie ze zrodla pradowego.
    > Najprostszym do takich zastosowan jest kondensator robiacy za opornik.

    Nie, nie chcę tym zasilać LEDów, tylko chodziło mi o pokazanie
    poblokowania diod w prostowniku, żeby samo nie syfiło nadmiernie, jak i
    uodpornione było na szalonego sąsiada CB-istę. Rzeczywiście, mogło tak
    wyglądać, ale nie miał to być zasilacz LEDów, a jedynie musiałem o coś
    oprzeć szczegóły, nie lubię rysować urywków.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

  • 33. Data: 2016-09-10 22:44:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-10 o 17:33, HF5BS pisze:

    > Mnie niektórzy zeznawali, że moment pierdutnięcia kondzioła, był
    > doskonałym momentem, do zilustrowania go hasłem "i tyle go widzieli"...

    I dokładnie tak było. Tylko nóżki się ostały.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 34. Data: 2016-09-10 22:47:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    oficjalna wersja rownoleglego do diod laczenia kondensatorow podana przed wielu laty
    w radioelektroniku to przyspieszenie rekombinacji w polprzewodniku i szybsze
    odzyskiwanie zdolnosci zaworowej. Obecnie w prostych urzadzeniach nie jest stosowane
    ze wzgledu na postep techniczny i lepsze diody. Zasilacz z kondensatorem do ledow
    jest tak prostym urzadzeniem ze nie trzeba w nim takich kombinacji alpejskich robic.

  • 35. Data: 2016-09-11 11:13:30
    Od: HF5BS <h...@j...pl>

    W dniu 10.09.2016 o 22:47 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > i lepsze diody. Zasilacz z kondensatorem do ledow jest tak prostym
    > urzadzeniem ze nie trzeba w nim takich kombinacji alpejskich robic.

    Nie o to mi chodzi. Chodzi mi o to, że przygładzenie udarów przez
    kondensatory zmniejszy zakłócenia radiowe, których i tak już od pyty, ale
    zwykle te najbliższe są najgorsze. Lepiej je tłumić u źródła. Jeśli LEDy
    mają syfić, to lepiej, aby jednak nie syfiły.

  • 36. Data: 2016-09-11 15:23:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rozum podpowiada ze jak cos syfi ale nie przeszkadza to niech syfi ile chce. W
    Ameryce Lacinskiej modne jest wydobywanie zlota z rzek. Na koncu procesu uzywaja
    rteci. Syfia strasznie. Ale Ciebie to nie dotyczy i masz to w dupie.