  • 51. Data: 2010-11-03 16:26:56
    Temat: Re: "Laseroooptyka"
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ias1nl$is7$1@mx1.internetia.pl...
    > Prawde mówiąc, to elektroniką zajmuje się jako hobby. I pewne założenia
    > znane mi są jak przez mgłę :)
    > Może w tych schematach znajdziesz coś ciekawego
    > http://ronja.twibright.com/schematics/.
    > Kiedys testowaliśmy z kumplem podobne łącze laserowe i wiem że nadajnik
    > nie był skomplikowany, ale pobierał dużo "mocy", było to widać po
    > elementach napędzających diodę. Za to odbiornik był całkiem całkiem, sporo
    > scalaków i był też specjalny wzmacniacz bezpośrdnio za diodą odbiorczą.
    > Nie pamiętam dokladnie co to były za elementy.

    http://ronja.twibright.com/schematics/metropolis_tra
    nsmitter/metropolis_transmitter_10.pdf
    tutaj jest schemat nadajnika. Dioda popędzana piętnastoma inwerterami
    połączonymi równolegle.
    To już chyba daje spory prąd, umożliwiający przeładowanie pojemności diody z
    odpowiednią prędkością.

    Gejzero
    SQ3OGX

  • 52. Data: 2010-11-03 18:06:30
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > połączonymi równolegle.
    > To już chyba daje spory prąd, umożliwiający przeładowanie pojemności diody z

    No super. Dzieki wielkie. Jeste gosc, skora i kosc ale Gosc. Z mety sobie to
    zasejwowalem.

    To jest chyba to, o co mi chodzilo. I spoko jestem w stanie sobie to w dlugie
    zimowe wieczory skuckac.
    Rownoczesnie dziekuje Wszystkim, ktorzy w tym zapewne waskim i marginalnym
    zakresie elektryki cos na ten temat skrobneli.
    Pzdr.
    Tornad

  • 53. Data: 2010-11-03 18:18:01
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Rownoczesnie dziekuje Wszystkim, ktorzy w tym zapewne waskim i marginalnym
    > zakresie elektryki cos na ten temat skrobneli.

    Cieszę się że mogłem pomóc :)

    Gejzero

  • 54. Data: 2010-11-03 20:49:52
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-11-02 21:49 Irek N. napisał(a):

    > A bo ja wiem... Adam, ja tego nie liczyłem :) Wystarczył by mi natomiast
    > Twój tok myślenia.
    >
    > Miłego Adamie.
    > Irek.N.
    > ps. mój konstruktor poszedł szerzej - w 3 wymiany. Dałem dla sprawdzenia
    > czy nie przeginam z pytaniami czasem ;)

    3 wymiary? Wg mnie średnica bębna z nawiniętą taśmą będzie taka sama
    niezależnie czy rura ma długość 10cm czy 10m. O ile oczywiście taśma ma
    szerokość całej rury.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 55. Data: 2010-11-03 20:53:36
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-11-02 22:45 Irek N. napisał(a):

    > No toś mnie teraz zabił. Polski trudna język i najwyraźniej leserstwo na
    > nim wyszło ze mnie... ;) Pewnie że ładnie podał.
    > Miałem na myśli, że "było by" wystarczające do zatrudnienia... gdyby
    > takie zatrudnienie miało kiedykolwiek nastąpić. Nie sądzę jednak żeby
    > Adam zmienił zawód i zamieszkanie. Choć kto wie. :)

    Na razie nie zamierzam. Od roku mam odpoczynek od rzeczy
    niskopoziomowych (w poprzedniej firmie ciągle coś trzeba było dziubać
    oscyloskopem czy poprawiać w procedurach przerwań, niby fajne ale po 10
    latach każdemu się może znudzić) - za to bezstresowo piszę aplikacje dla
    Androida. Fajny system nawet. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 56. Data: 2010-11-03 20:54:10
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-11-02 23:38 kogutek napisał(a):

    > W Poradniku Mechanika jest wzór. Jedyne co trzeba znać to że pi =3,14

    OMG. W życiu nie czytałem. Mam podejście bardziej praktyczne. ;)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 57. Data: 2010-11-03 21:02:00
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-11-03 01:47 Tornad napisał(a):

    > Jest plyta gramofonowa, dlugograjaca, krecaca sie z predkoscia tych 33 obrotow
    > na minute. Na tej plycie, wliczajac przerwy pomiedzy utworami, gramofon gra
    > bez przerwy dokladnie pol godziny.
    > Pytanie ile jest rowkow na powierzchni tej plyty liczac jej powierzchnie od
    > tej dziury na srodku az do krawedzi plyty. Dla ulatwienia tylko z jednej jej
    > strony.

    Jest jeden rowek, spiralny.

    Ale jeżeli chodzi o to, ile jest punktów przecięcia promienia płyty
    (licząc od zewnętrznego rowka do najbardziej wewnętrznego) z tym rowkiem
    - to odpowiedź jest prosta: tyle, ile obrotów wykona płyta w ciągu pół
    godziny. Jeden "rowek" na obrót. Czyli 990.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 58. Data: 2010-11-03 21:34:03
    Od: "JG" <g...@c...uj.edu.pl>

> [...]
    > połączonymi równolegle.
    > To już chyba daje spory prąd, umożliwiający przeładowanie pojemności diody

    Spróbuj zamienić scalaki serii HC na AC to powinno pójść trochę wyżej :-)

    Pozdrawiam
    JG

  • 59. Data: 2010-11-04 07:53:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 02 Nov 2010 21:46:46 +0100, Irek N. wrote:
    >Gdzie mieszkasz i czemu tak daleko? ;-))

    Tornad wycenia sie w dolarach :-)

    J.

  • 60. Data: 2010-11-04 21:34:21
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Tornad wycenia sie w dolarach :-)

    Jarek, to nie problem, mam kalkulator :) K?opot w tym, z.e mia? by
    strasznie d?ugi dojazd do roboty ;)

    Mi?ego.
    Irek.N.