  • 171. Data: 2012-05-31 14:26:14
    Temat: Re: Laptop dla dziecka
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Vituniu nabazgrał(a):

    > Taki Gigabyte GA-A75N-USB3 (FM1 - Llano) kosztuje ponizej 300,-
    > Podobnie AsRock H61M-ITX (pod socket 1155).
    > Czas zaktualizowac wiedze ;)

    Mam wiedzę na ten temat :)
    Tylko że ty podajesz cenę samej płyty, dodaj do tego obudowe, procesor,
    pamięci, dysk, monitor, peryferia ...

    > Nie az tak.

    ASROCK NetTop CORE 100HT i3-350 4GB 500GB DVD HDMI 1 484,99 + monitor
    +system, grafa do worda starczy ale nie pograsz już na tym (Intel(R)
    HDGraphics)

    Mały Mocny Nettop 3x2,4GHz/8/500 +Monitor 22" 2 449 zł + system i robi się
    prawie 3000 zł

    iTX-ów z Atomami n ie liczę bo to nie jest wiele szybsze od kalkulatora :)

    > O... mamy jakis postep. Do tej pory caly czas utrzymywales,
    > ze laptop jest mniejszy od stacjonarki (zwlaszcza liczac z biurkiem)
    > i tanszy. :P
    > Wracajac do kosztow ITX'a - jedyny problem to obudowy.
    > Ciezko znalezc cos pasujacego do kolorystyki wnetrza. :)
    > Ale i tu niekoniecznie musi byc drogo: na ten przyklad
    > Chieftec FI-01B-200W (ca. 200 pln) jak dla mnie jest
    > rozsadnym kompromisem cena/jakosc/rozmiar ;)
    > Tylko ten "piano black" troszke wnerwia ;)

    Ale to znowu tylko obudowa .. a gdzie reszta ??
    ps. na środku jest srebrny pasek więc nie takie czarne :)

  • 172. Data: 2012-05-31 14:29:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Vituniu napisa?(a):

    > Chwilunia... Przyzwoitego biurka i krzesla potrzebujesz takze do laptopa i
    > odrabiania lekcji.

    Odpowiednio duzy monitor moze stac na podlodze a siedziec mozna na
    odpowiedio mocnej obudowie blaszaka.. ;P

    j.

    --
    Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012
    będę bojkotował polityków i politykę!

  • 173. Data: 2012-05-31 14:30:58
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Mam wiedzę na ten temat :)
    > Tylko że ty podajesz cenę samej płyty, dodaj do tego obudowe, procesor,
    > pamięci, dysk, monitor, peryferia ...

    Nie, czekaj, nie tak.
    Staram sie jedynie wykazac, ze ITX niekoniecznie musi wypadac duzo
    drozej od "normalnej" puszki (zazwyczaj oznaczajacej plyte mATX
    wpakowanej do "wysokiej" budy)

    Ze "sie nie da" wcisnac tego w owe "1500 minus licencja na Win"
    to ja doskonale wiem ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 174. Data: 2012-05-31 14:42:36
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Vituniu nabazgrał(a):

    > Nie, czekaj, nie tak.
    > Staram sie jedynie wykazac, ze ITX niekoniecznie musi wypadac duzo
    > drozej od "normalnej" puszki (zazwyczaj oznaczajacej plyte mATX
    > wpakowanej do "wysokiej" budy)

    Tylko że tani ITX to zazwyczaj płyta integrowana z prcesorem Atom 1.6 +
    grfika onboard która i taki zestaw może mieć nawet problemy z upaleniem
    materiału video w 720p, za tą samą kasę mam Netbooka z jedną wadą czyli mały
    monitor ale za to mobilne.
    Dobre ITX (min. i3) to juz niestety dość wysokie koszta gdzie min kasowe to
    2000zł za samą puszkę.

    > Ze "sie nie da" wcisnac tego w owe "1500 minus licencja na Win"
    > to ja doskonale wiem ;)

    To chociaż tu się zgadzamy.

  • 175. Data: 2012-05-31 14:57:07
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Dobre ITX (min. i3) to juz niestety dość wysokie koszta gdzie
    > min kasowe to 2000zł za samą puszkę.

    Wspomniana przeze nie plyta Gigabyte plus
    A4 x2 3300 (najtansze Llano) to jakies 500,-
    Dalej w/w obudowa Chiefteca za 200,-
    Do tego dysk 300 GB 3,5" za jakies 250,-,
    naped optyczny slim za 100,-,
    4GB RAM w dwoch modulach za 80,-
    i czytnik kart za 30,-

    1160,- za "sama puszke".

    U mnie pracuje na tym openSuSe akurat,
    ale jak masz chec, to mozesz doliczyc do
    tego 400,- na Win.

    Nadal wypada sporo ponizej twoich kalkulacji.

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 176. Data: 2012-05-31 15:05:31
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Vituniu nabazgrał(a):

> [...]
    > 1160,- za "sama puszke".
    > U mnie pracuje na tym openSuSe akurat,
    > ale jak masz chec, to mozesz doliczyc do

    + monitor +klawiatura +myszka :)

    > Nadal wypada sporo ponizej twoich kalkulacji.

    ASUS 1015BX-RED071S C50 1GB 10,1 320 HD6250 W7S red - 1020 zł :)

  • 177. Data: 2012-05-31 15:15:29
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > + monitor +klawiatura +myszka :)

    Sam powiedziales "2000 za sama puszke".
    Nie krec ;)

    > ASUS 1015BX-RED071S C50 1GB 10,1 320 HD6250 W7S red - 1020 zł :)

    No i? Bo starcilem watek...

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 178. Data: 2012-05-31 15:17:50
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Vituniu nabazgrał(a):

    > Sam powiedziales "2000 za sama puszke".
    > Nie krec ;)

    Bo liczę coś z Intela, z AMD straciłem kontakt dawno temu :)

    > No i? Bo starcilem watek...

    Netbook jest tańszy przy podobnych parametrach a ma matrycę, klawiaturę i
    ststem :)

  • 179. Data: 2012-05-31 15:38:24
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Bo liczę coś z Intela, z AMD straciłem kontakt dawno temu :)

    A... No to watek do zamkniecia :)

    > Netbook jest tańszy przy podobnych parametrach
    > a ma matrycę, klawiaturę i ststem :)

    C50 vs A4 to nie sa "podobne parametry"
    O pozostalych "detalach" nie wspomne. :)

    Dobra... Okopalismy sie na swoich pozycjach, wystarczy juz?
    Deszcz pada, wreszcie. Pojde na spacer, zmarnowac
    troche czasu w zdrowszy sposob ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 180. Data: 2012-05-31 15:43:24
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Vituniu nabazgrał(a):

    > A... No to watek do zamkniecia :)

    No :)

    > C50 vs A4 to nie sa "podobne parametry"
    > O pozostalych "detalach" nie wspomne. :)

    Jedno i drugie ledwo zipie w takim zestawie :)

    > Dobra... Okopalismy sie na swoich pozycjach, wystarczy juz?
    > Deszcz pada, wreszcie. Pojde na spacer, zmarnowac
    > troche czasu w zdrowszy sposob ;)

    Gdzie pada ? ..u mnie susza do tego mnie ząb rozbolał ... :(