  • 161. Data: 2012-05-31 12:54:13
    Temat: Re: Laptop dla dziecka
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-05-31 09:37, Użytkownik Vituniu napisał:

    > Skladak przegrywa o cene najtanszej licencji na Win...

    Tyle że spokojnie to nadrobi na różnicy w cenach części
    i w efekcie w podanej cenie będzie szybszy i będzie miał
    lepszy i większy ekran.

    Pozdrawiam

  • 162. Data: 2012-05-31 13:03:44
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    januszek nabazgrał(a):

    > RadoslawF napisa?(a):
    > Co nadrobi na czesciach odda w zasilaczu... ;)

    + 2m2 mieszkania w cenie za metr 8-10k + specjalistyczne biurko + specjalne
    ergonomiczne krzesło do tego, oj jakoś nie widzę tego tanio

  • 163. Data: 2012-05-31 13:05:51
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Tyle że spokojnie to nadrobi na różnicy w cenach części
    > i w efekcie w podanej cenie będzie szybszy i będzie miał
    > lepszy i większy ekran.

    Nie sadze.

    Win 7 Home Premium OEM kosztuje jakies 400,-
    Czyli na sprzet zostaje Ci 1100,-

    Przy czym ZTCW instalujac samemu sobie OEM
    lamiesz postanowienia licencji, wiec zasadniczo
    powienienes od tych 1500 odjac cene BOX'a ;)

    Ale niech tam... Olac licencje :)

    Powiedz mi co mozesz poskladac w cenie 1100,- zeby
    bylo _znaczaco_ lepsze od laptopa za 1500,-?
    Bo probowalem z pol roku temu i poza najtanszym
    Llano wlasciwie nic sie wcisnac w ten segment nie dalo...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 164. Data: 2012-05-31 13:08:59
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Vituniu nabazgrał(a):

    > Nie sadze.
    > Win 7 Home Premium OEM kosztuje jakies 400,-
    > Czyli na sprzet zostaje Ci 1100,-

    Sam dysk 500GB to obecnie wydatek ok 300zł a gdzie reszta ?

    System + dysk = 800zł ... więc połowa wartości laptopa z dyskiem i systemem.

  • 165. Data: 2012-05-31 13:15:31
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > + 2m2 mieszkania w cenie za metr 8-10k + specjalistyczne biurko +
    specjalne
    > ergonomiczne krzesło do tego, oj jakoś nie widzę tego tanio

    Chwilunia... Przyzwoitego biurka i krzesla potrzebujesz takze do laptopa i
    odrabiania lekcji.
    Chyba, ze tak zachwalana przez Ciebie ergonomiczna postawe zachowujesz
    sila woli trzymajac laptopa na kolanach a zadania domowe dzieci pisza na
    taborecie w kuchni.

    To raz.

    Od czasow wyspecyfikowania ITX troche czasu minelo i juz nie tylko VIA sie
    w to bawi.
    Sa sympatyczne plyty pod Llano czy najnowsze Intele. Sa obudowy
    umozliwiajace podwieszenie takiego pececika "na plecach" monitora. Sa
    wreszcie obudowy niewiele wieksze od podtsawy wspomnianego monitora.
    Stacjonarny pecet nie musi oznaczac wielkiej warczacej puchy wcisnietej
    pod krzeslo.

    To dwa.

    Znow dalem sie wciagnac w brednioserial "o wyzszosci swiat..." z Twoim
    udzialem ;)

    To trzy.

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 166. Data: 2012-05-31 13:23:22
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-31 13:08, Chris pisze:
    > Sam dysk 500GB to obecnie wydatek ok 300zł a gdzie reszta ?
    > System + dysk = 800zł ... więc połowa wartości laptopa z dyskiem i systemem.
    A w tym laptopie za 1500 PLN to będzie taki mały dysk?? Myślałem, że
    przynajmniej z 1TB :->

    Maciek

  • 167. Data: 2012-05-31 13:35:42
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Vituniu nabazgrał(a):

> [...]
    > Chyba, ze tak zachwalana przez Ciebie ergonomiczna postawe zachowujesz
    > sila woli trzymajac laptopa na kolanach a zadania domowe dzieci pisza na

    Wystrczy stół + krzesło :)

    > To raz.
    > Od czasow wyspecyfikowania ITX troche czasu minelo i juz nie tylko VIA sie
    > w to bawi.

    Tylko co na tym atomie ruszy ?? :)

    > Sa sympatyczne plyty pod Llano czy najnowsze Intele. Sa obudowy
    > umozliwiajace podwieszenie takiego pececika "na plecach" monitora. Sa
    > wreszcie obudowy niewiele wieksze od podtsawy wspomnianego monitora.

    Tylkoże taki nettop koszyje już dobre 2000 albo 3000 ... miniatyryzacja
    kosztuje niestety.

    > Stacjonarny pecet nie musi oznaczac wielkiej warczacej puchy wcisnietej
    > pod krzeslo.

    Po biurko ...

    > To dwa.
    > Znow dalem sie wciagnac w brednioserial "o wyzszosci swiat..." z Twoim
    > udzialem ;)
    > To trzy.

    hehe :)

  • 168. Data: 2012-05-31 13:53:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 30 May 2012 17:17:52 +0200, m napisał(a):

    > Nie mieszajmy systemów walutowych.
    >
    > Nie myl laptopa który może zastąpić stacjonarkę w normalnej pracy, bo
    > tak jak do stacjonarki możesz do niego wszystko podłączyć, z laptopem
    > mojej żony który normalnie leży na półce i tylko na jakiś czas
    > codziennie jest rozkładany żeby sprawdzić pocztę.
    >
    > To właśnie alternatywą do tego rozkładanego na chwilę laptopa jest
    > stacjonarka która by musiała zajmować miejsce 24h/d i eksponować kable
    > kusząc pędraka.

    W jednym poście piszesz o dwóch kwestiach. Najpierw jest o odpalanym raz na
    paręnaście minut laptopie, a za chwilę ,,Przy czym - laptopa możesz podłączyć
    przecież do zewn monitora, klawiatury i myszy. I masz wtedy stacjonarny z
    możliwością odłączenia i pójścia na kanapę.".

    Skoro możesz go podpiąć do zewnętrznych podzespołów, to znaczy, że one
    gdzieś jednak stoją. I nie wmówisz mi, że wtedy plątaniny kabli nie ma.
    Chwilami, patrząc na takowe stanowiska u znajomych mam wrażenie, że
    pieprznik w nich większy, niż przy mojej stacjonarce. U mnie to wszystko
    jest za biurkiem, pospinane ,,trytytkami" i finał. :)

    Swoją drogą - skoro raz dziennie na jakiś czas jest rozkładany do
    sprawdzenia poczty, to nie lepiej smartfona jakiegoś? ;)

    [ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie może mieć, na pewno ]
    [ łatwiej mu się żyje. (Clive Barker "Piąte dominium") ]

  • 169. Data: 2012-05-31 14:00:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RadoslawF napisa?(a):

    > Tyle że spokojnie to nadrobi na różnicy w cenach części
    > i w efekcie w podanej cenie będzie szybszy i będzie miał
    > lepszy i większy ekran.

    Co nadrobi na czesciach odda w zasilaczu... ;)

    j.

    --
    Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012
    będę bojkotował polityków i politykę!

  • 170. Data: 2012-05-31 14:14:34
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Tylko co na tym atomie ruszy ?? :)

    Taki Gigabyte GA-A75N-USB3 (FM1 - Llano) kosztuje ponizej 300,-
    Podobnie AsRock H61M-ITX (pod socket 1155).

    Czas zaktualizowac wiedze ;)

    > Tylkoże taki nettop koszyje już dobre 2000 albo 3000 ...

    Nie az tak.

    > miniatyryzacja kosztuje niestety.

    O... mamy jakis postep. Do tej pory caly czas utrzymywales,
    ze laptop jest mniejszy od stacjonarki (zwlaszcza liczac z biurkiem)
    i tanszy. :P

    Wracajac do kosztow ITX'a - jedyny problem to obudowy.
    Ciezko znalezc cos pasujacego do kolorystyki wnetrza. :)

    Ale i tu niekoniecznie musi byc drogo: na ten przyklad
    Chieftec FI-01B-200W (ca. 200 pln) jak dla mnie jest
    rozsadnym kompromisem cena/jakosc/rozmiar ;)

    Tylko ten "piano black" troszke wnerwia ;)

    Pozdrawiam,
    Vituniu.