  • 1. Data: 2012-04-20 21:08:11
    Temat: Laptop HP635 i WinXP - problem z instalacja
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    Mam taki problem, ze za Chiny nie moge zainstolwac XP na tym lapku.
    Oryginalnie zainstalowany byl SUSE, usunalem go z liveCD, po porstu
    usunalem partycje.
    Niestety okazalo sie ze BIOS jest mocno okrojony i nie ma prawie zadnych
    ustawien. Nie ma mozliwosci wylaczenia AHCPI
    Proba instalacji XP Pro SP2 prawie od razu wykazala blue screena. w 100%
    przewidywalne.
    Korzystajac z tego watku:
    za pomoca nLite dodalem stery z samego dolu. Instaluje z napedu DVD.
    Instalacja przebiegala pomyslnie do czasu kiedy komputer po raz pierwszy
    ruszyl z dysku. Na krotki moemnt pojawil sie ekran WinXP bywywalic na
    ulamek sekundy blue screena i zrobic reset.
    http://img854.imageshack.us/img854/9716/bluesc.jpg

    Nastepnie trzy razy instalowalem goly XP pro (pierwotne wydanie bez
    zadnych zmian). Dwa razy ze sterow na podanym z wyzej linku forum
    elektrody. i trzeci raz na sterach z tej strony:
    http://transmitterdown.wordpress.com/2011/08/30/inst
    alling-windows-xp-pro-sp2-on-a-hp-635-%E2%80%93-amd-
    fusion-e350-1-6-ghz-laptop/
    lub: http://tinyurl.com/73cmbq9

    W pierwszym przypadku system od razu wywalil blue screena. w kolejnych
    dwoch przypadkach objawy byly takie same: system poprawnie sie
    instalowal, "przezyl" pierwsz bootowanie sie z dysku. przy wykrywaniu
    urzadzen ok. 60% paska postepu nastepowalo wywalenie blue screena bez
    resetu:
    http://img594.imageshack.us/img594/5739/bluesc2.jpg

    nadmienie:
    przetestowalem pamiec i dysk - wszytko niby ok.
    sprawdzilem mbr i poprawilem mbrfixem pogrubowe resztki.
    pamieci jest 2GB
    partycja systemowa 60GB

    bede wdzieczny za kazde sugestie.

    --
    the_foe

  • 2. Data: 2012-04-20 22:02:28
    Temat: Re: Laptop HP635 i WinXP - problem z instalacja
    Od: "Andy Niwinski" <a...@n...pl>

    "the_foe" <t...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    >
    > nadmienie:
    > przetestowalem pamiec i dysk - wszytko niby ok.
    > sprawdzilem mbr i poprawilem mbrfixem pogrubowe resztki.

    A ja twierdzę, że na 100% padnięta jest pamięć.

  • 3. Data: 2012-04-21 00:15:00
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 20/04/2012 20:08, the_foe wrote:
    > Mam taki problem, ze za Chiny nie moge zainstolwac XP na tym lapku.
    > Oryginalnie zainstalowany byl SUSE, usunalem go z liveCD, po porstu
    > usunalem partycje.
    [...]

    Dokładnie to samo robiłem tydzień temu - laptop nie ma w BIOSie
    możliwości przełączenia z AHCI. Będzie NTG, no ale:
    - http://www.nliteos.com/
    - RAID7xx
    - zintegrować sterowniki.

    Jak masz stację dysków USB + dyskietkę będzie szybciej.
    http://transmitterdown.wordpress.com/2011/08/30/inst
    alling-windows-xp-pro-sp2-on-a-hp-635-%E2%80%93-amd-
    fusion-e350-1-6-ghz-laptop/

    http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-Syst
    ems-and/General-XP-Downgrade-Guide-for-HP-Laptops/td
    -p/83267

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2012-04-21 00:15:43
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 20/04/2012 21:02, Andy Niwinski wrote:

    > "the_foe" <t...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    [...]
    > A ja twierdzę, że na 100% padnięta jest pamięć.

    Mało jeszcze widziałeś w wykonaniu Windowsa XP, jak
    nie ma odpowiednich sterowników.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2012-04-21 00:37:16
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-04-21 00:15, DooMiniK pisze:
    > Dokładnie to samo robiłem tydzień temu - laptop nie ma w BIOSie
    > możliwości przełączenia z AHCI. Będzie NTG, no ale:
> [...]

    napisalem, przeciez ze to zrobilem.

    --
    the_foe

  • 6. Data: 2012-04-21 01:30:04
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 20/04/2012 23:37, the_foe wrote:

    > napisalem, przeciez ze to zrobilem.

    No to słabo doczytałem; raz też miałem podobny objaw, później
    inne sterowniki wgrałem. Mogę dać Ci ISO z którego ja instalowałem.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 7. Data: 2012-04-21 01:42:50
    Od: "Andy Niwinski" <a...@n...pl>

    "DooMiniK" <b...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > [...]
    >
    > Mało jeszcze widziałeś w wykonaniu Windowsa XP, jak
    > nie ma odpowiednich sterowników.

    Przeczytaj dokładnie co kolega napisał.

  • 8. Data: 2012-04-21 02:37:11
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-04-20 22:02, Andy Niwinski pisze:
    > A ja twierdzę, że na 100% padnięta jest pamięć.

    zrobile stress test (memtest86+) i nic nie wykazal.
    Sprawdzilem logi instalacji, ostatnia czynnosc zapisana to instalacja
    procesora.

    --
    the_foe

  • 9. Data: 2012-04-21 02:48:48
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-04-21 01:30, DooMiniK pisze:

    > No to słabo doczytałem; raz też miałem podobny objaw, później
    > inne sterowniki wgrałem. Mogę dać Ci ISO z którego ja instalowałem.

    a jaki masz procek, bo ten lapek wystepuje w 3. wersjach? Athlon II
    Mobile, E-300 i E-450.
    Jaka masz wersje BIOS?
    Jakie stery wgrales? Bo mnie sie udalo tylko te do RAIDA.

    Dzieki

    --
    the_foe

  • 10. Data: 2012-04-21 10:48:20
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 21/04/2012 01:48, the_foe wrote:

    > a jaki masz procek, bo ten lapek wystepuje w 3. wersjach? Athlon II
    > Mobile, E-300 i E-450.
    > Jaka masz wersje BIOS?
    > Jakie stery wgrales? Bo mnie sie udalo tylko te do RAIDA.

    1) ciężko mi już będzie sprawdzić jaki procesor, w papierach
    muszę poszukać (wrócił na produkcję u klienta)
    2) sterowniki praktycznie wszystkie 'weszły', poza gorącymi
    klawiszami (jasność itd., nie chciało się z tym babrać).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel