  • 1. Data: 2012-04-21 17:11:22
    Temat: Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Cześć,

    Montuję peceta. Płyta to Asrock 970 Extreme3, pamięci
    Kingston HyperX 2x2GB, zasilacz Tracer Highlander Silent 500W ATX 2.0,
    obudowa Aerocool Sixth Element.

    Problem polega na tym, że po przykręceniu płyty do obudowy (na kołkach
    dystansowych, metalowych), płyta nie startuje (zero reakcji, brak
    dźwięków, wentylatory martwe). Po wyjęciu i zmontowaniu
    "na pająka" - startuje. W obudowie, po przykręceniu kilku śrub - znowu
    zamiera.

    Podejrzewam, że płyta styka się z obudową, ale niestety wypatrzyć cokolwiek
    pod płytą się nie da. Ma ktoś może pomysł, co zrobić?

    Będę wdzięczny za jakieś pomysły. Pozdrawiam,
    Waldek

  • 2. Data: 2012-04-21 19:23:51
    Temat: Re: Asrock 970 Extreme 3 - problem z montażem
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Sat, 21 Apr 2012 17:11:22 +0200, Waldek M. napisał(a):
    [...]
> [...]
    > dźwięków, wentylatory martwe). Po wyjęciu i zmontowaniu
    > "na pająka" - startuje. W obudowie, po przykręceniu kilku śrub - znowu

    Update: błąd polegał na włożeniu podkładek nie *pod* kołki
    dystansowe a pod śrubki. Te nie stykały się z metalizowanymi
    kółkami na płycie, więc też jej nie uziemiały.
    Poprawione. Ale nadal bieda - płyta startuje, zero obrazu.
    Karta graficzna (zewnętrzna) na pewno sprawna - sprawdzone.
    Nie ma żadnego "bip",

    To, co jest nietypowe, to mam za krótki 8-pin ATX z zasilacza,
    więc użyłem przejściówki molex - 4 pin. Wg opisu płyty, można
    ją z 4 pin też zasilać.

    Jakieś pomysły?

    Waldek

  • 3. Data: 2012-04-21 19:28:28
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Użytkownik "Waldek M." <w...@l...localdomain> napisał w wiadomości

> [...]
    > cokolwiek
    > pod płytą się nie da. Ma ktoś może pomysł, co zrobić?

    Wywal metalowe kołki dystansowe, daj plastik. Obejrzyj płyte. Uziom do
    obudowy powinien być tylko w jednym miejscu (będzie tam na płycie
    wieksze pole) i tam daj dystans metal.

    sTav

  • 4. Data: 2012-04-21 19:40:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Apr 2012 19:23:51 +0200, Waldek M. napisał(a):

    > Jakieś pomysły?

    Odkręcaj śrubki po kolei :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2012-04-22 15:04:42
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 21.4.2012, Waldek M. napisał(a):

    > Podejrzewam, że płyta styka się z obudową,

    Mało możliwe.

    > ale niestety wypatrzyć cokolwiek
    > pod płytą się nie da. Ma ktoś może pomysł, co zrobić?

    Wywal podkładki, odłącz wszystko co zbędne tj. HDD, napęd optyczny, itp.
    oraz frontowy panel tj. USB, LED, power, reset, itd. od MB i wtedy spróbuj
    czy wstaje.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 6. Data: 2012-04-22 15:05:53
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Wywal metalowe kołki dystansowe, daj plastik. Obejrzyj płyte. Uziom do
    > obudowy powinien być tylko w jednym miejscu (będzie tam na płycie
    > wieksze pole) i tam daj dystans metal.

    Moze tez byc uszkodzona, po dokreceniu w ktoryms miejscu lekko sie
    odgina i przez to przestaje kontaktowac. Od niepamietnych czasow plyty
    glowne byly przykrecane metalowymi dystansami do sciany obudowy i
    wszystko dzialalo.

    --
    Pozdr

  • 7. Data: 2012-04-22 20:26:27
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Jakieś pomysły?

    2 razy tak miałem na Asrocku pod Athlona XP ;) Winnym okazywał się śledź
    od karty graficznej, który odpychał nieco płytkę pcb od obudowy (lub po
    prostu sama obudowa źle wykonana) i powodował nieprawidłowy styk w w
    slocie.

  • 8. Data: 2012-04-23 12:21:05
    Od: "Robert" <r...@t...pl>

    A nie masz kołka w obudowie tam gdzie w płycie nie ma otworu

  • 9. Data: 2012-04-24 09:44:32
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Waldek M." napisał:

    > Jakieś pomysły?

    Dać komputer do złożenia komuś, kto ma o tym pojęcie.

    Remek

  • 10. Data: 2012-04-24 09:46:28
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-24 09:44, Remek wrote:

    > Dać komputer do złożenia komuś, kto ma o tym pojęcie.
    >
    > Remek

    [Lubie to!] ;)