  • 11. Data: 2009-10-15 19:10:17
    Temat: Re: Ładowarki słoneczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    /
    > Jakby link się nie wkleił poprawnie to kategoria Inne->Ładowarka
    > Vaude Solar.
    > Jednak moc tej ładowarki (1W) jakoś mnie nie przekonuje o jej
    > skuteczności,
    > zwłaszcza w porównaniu do ceny urządzenia ;-).

    Moc jest adekwatna do wielkosci [albo i nie - ciut ponad 1W/dm^2, w
    idealnym oswietleniu], a przeciez nie chcesz wiekszej nosic.

    1W to tez np 200mA@5V - zasadniczo w sam raz do ladowania, choc tu
    akurat telefon moze miec inne zdanie .

    J.

  • 12. Data: 2009-10-16 08:11:49
    Od: "P." <u...@g...pl>

    Ciemny <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl> napisał(a):
    > Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad kupnem kilku pakietów akumulatorków
    > jeśli sprzęt chodzi np. na ogniwach AA. Albo wykorzystaniu ogniw typu 18650
    > z przetwornicą na właściwe napiecie. Jak masz dostęp do "zużytych"
    > baterii od laptopów to można niskim nakładem kosztów takie ogniwa
    > wykorzystać
    > (najczęściej większość w pakiecie jest ok) i taki pakiet awaryjny
    > sobie przygotować jako podładowywarkę na każdy teren.
    > Koszt stosunkowo niewielki, sprawność chyba lepsza niż kieszonkowego
    ogniwka
    > słonecznego.
    Pomysł ciekawy, teraz sobie przypomniałem że znajomy używał podobnej
    samoróby (pakiet akumulatorków w obudowie R20 włożonych w
    plastikowy "koszyk" na baterie, całość zamknięta w ortalionowej torbie
    przypinanej na pasek) do zasilania aparatu fotograficznego. Tylko to trochę
    ciężkie, a plecak i tak wystarczająco naładowany ;) Ale wygląda na to że
    było by pewniejsze niż ładowarka słoneczna mocno zależna od kapryśnej
    górskiej pogody.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-11-16 08:38:24
    Od: "P." <u...@g...pl>

    A tak przy okazji - ostatnio dowiedziałem się o telefonie Sonim LandRover,
    który podobno ma mieć baterię wystarczającą na 18 godzin rozmów i 1500(!)
    godzin oczekiwania, a do tego ma wbudowany GPS. Więc zakładając że w ciągu
    doby rozmawiało by się do 30 minut, z GPS'a korzystało kilkanaści minut
    dziennie, do tego licząc większe zużycie prądu bo pewnie w górach często
    telefon szuka zasięgu, to i tak na około tydzień bateria chyba powinna
    starczyć? Wtedy żadne ładowarki słonecznie nie były by potrzebne, bo przez
    taki czas napewno jakieś schronisko z prądem się po drodze trafi ;) Tylko
    czy te podawane parametry telefonu mogą być realne czy to tylko marketingowy
    kit?

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-11-16 22:52:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    P. pisze:

> [...]
    > czy te podawane parametry telefonu mogą być realne czy to tylko marketingowy

    Jeżeli nawet realne to doczytaj się jeszcze, ile to cudo waży.
    Bo nie sztuka uzyskać nawet miesiąc czuwania jeżeli "akumulatorek" to
    półkilowa cegła.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2009-11-17 10:41:49
    Od: "P." <u...@g...pl>

    Adam Dybkowski <a...@4...pl> napisał(a):

    > Jeżeli nawet realne to doczytaj się jeszcze, ile to cudo waży.
    > Bo nie sztuka uzyskać nawet miesiąc czuwania jeżeli "akumulatorek" to
    > półkilowa cegła.

    Według strony producenta tylko 170g - czyli nieźle w porównaniu do zwykłego
    telefonu plus dodatkowego źródła zasilania. Zwłaszcza że zawiera jeszcze
    GPS, tylko niestety o poborze prądu tego GPS'a i jego jakości google
    niewiele mówią.

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-04-08 00:27:04
    Od: "Sławomir Śnieg" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jeżeli nawet realne to doczytaj się jeszcze, ile to cudo waży.
    > Bo nie sztuka uzyskać nawet miesiąc czuwania jeżeli "akumulatorek" to

    -----------

    Troche trzeba chyba wziąść poprawke na rozładowanie baterii z powodu zimna w
    zimie?
    W sumie takie doładowanie solarne to dobra rzecz.

  • 17. Data: 2010-04-08 05:28:50
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > zwłaszcza w porównaniu do ceny urządzenia ;-). Czy są dostępne podobne
    > ładowarki o lepszych parametrach, jakie firmy jej produkują, gdzie kupić?

    Jeśli wędrówka częsciowo w cywilizowanym terenie, to prąd sie znajdzie, np na
    stacjach benzynowych.
    Jeśli całkiem na odludziu, to dołóż jakąś stówę i masz zwijany panel o
    wiekszej mocy.