  • 11. Data: 2013-02-04 16:34:12
    Temat: Re: Ładowanie aku NiMH
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 04 Feb 2013 15:07:34 +0100, Michoo napisał(a):

    > OIDP notę katalogową (chyba) panasonica to tricle current powinien być c/40.
    >
    > Ale, jest kilka metod "bezpiecznego" ładowania NiMH (a skoro mówisz, że
    > jest sporo kaszy smd to raczej ta ładowarka nie jest prostym
    > stabilizatorem):
    Niekoniecznie. Miałem na myśli nie tyle ilość co gęstość elementów. Ponadto
    za prostotą rozwiązań przemawia np. fakt ze w miarę jak obciążam
    potencjometrem ładowarkę, płynnie rozświeca się dioda ładowania, tak jakoś
    pomiędzy 5 a 7 V.

    > - przełączenie na trickle charging po wykryciu -dV
    Co konkretnie masz na mysli?

    > - w przeciwnym wypadku przełączenie na trickle charging po przekroczeniu
    > określonego czasu
    To by IMO było bez sensu, ponieważ nigdy nie wiesz ile trzeba doładować.

    > - (najbardziej uniwersalne) przełączenie po wykryciu wzrostu temperatury
    Nie wchodzi w grę bo nie ma czujnika temp.

    > Niektóre pakiety NiMH mają coś koło 1.5-1.6V/ogniwo, więc jeżeli bateria
    > się nie grzeje to raczej powiedziałbym, że jest ok.
    Chyba jednak obetnę to diodami do 2,8 V.

    --
    Jacek