  • 371. Data: 2020-08-28 13:48:01
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .
    On 2020-08-28 08:59, Cavallino wrote:

    >No gdyby ktoś sie uparł to się by dało, ale to ryzykowne :)

    Upieranie sie jest bardzo ryzykowne, bo zeby cos nadrobic, to juz
    naprawde trzeba gnac.

    Wiec nie upierajac sie ... moze wyjdzie 10, moze 12, a moze troche
    pecha i 16h ... co nie znaczy, ze 10 jest niemozliwe.
    A elektrycznym zawsze bedzie pare godzin wiecej :-)
    A raczej - dwa dni zamiast jednego.

    J.

  • 372. Data: 2020-08-28 13:54:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-08-2020 o 13:48, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Wiec nie upierajac sie ... moze wyjdzie 10, moze 12, a moze troche pecha
    > i 16h ... co nie znaczy, ze 10 jest niemozliwe.

    Bez napinki (a o tym była mowa) - jest niemożliwe.
    To że tak w ogóle by się dało, to jest pewne - jakiś supersamochód, dużo
    kasy na mandaty i można dawać w palnik i rekordy pobijać....

    > A elektrycznym zawsze bedzie pare godzin wiecej :-)

    Będzie.
    Za to z tysiąc złotych taniej.
    Wybór dość łatwy...

    > A raczej - dwa dni zamiast jednego.

    Dwa dni zamiast dwóch.
    Sprawdzone wielokrotnie empirycznie.
    Teoretycznie na Istrię się da na raz, bo nie trzeba Słowenii omijać, ale
    rzadko się tam jeździ.
    Raczej Dalmacja.

  • 373. Data: 2020-08-28 14:01:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .08.2020 o 07:12 Mirek Ptak <n...@n...pl>
    pisze:

    >Na krótkiej trasie - takiej 500-600km lub w Niemczech.
    >Podnieś średnią o 126km/h jadąc z Wawy do Paryża, Rzymu, Chorwacji
    >czy w

    nie "o", tylko "do"

    >dowolne miejsce oddalone o 1200-1700km od startu.

    Z Chorwacji, polnocnych Wloch zawsze wracalem "jeden dzien", a to tak
    ok 1200km.
    Chyba, ze akurat mialem ochote Wieden zwiedzic.
    Godzin az tak bardzo nie liczylem, ale ten "jeden dzien" cos mowi.

    powyzej tych ~1200km zaczynaja sie klopoty - spac sie chce, kosci
    bolą, ale jakby tak wyjechac w miare wczesnie, np 7 rano, to mamy
    sporo godzin jazdy przed soba ... byle korkow nie bylo, i byle nie
    marudzic.

    >średnia "od tankowania do tankowania" to nie jest średnia z trasy!
    >Ja i inni piszą tu o sytuacji: wychodzę z domu do auta o 8.00, na
    >miejscu jestem 20.00, - przejechałem 1200km - srednia wyszła
    >100km/h.
    >Podniesienie o ~20km/h oznacza, że u celu byłem o 18.00 i jechałem
    >10h zamiast 12.
    >Nie ma znaczenia, że na odcinku tej trazy miałem od stacji do stacji
    >średnią 130km/h jak i tak całość jechałem 12h.
    >J.F. napisał, że nie ma problemu podnieść średnią ze 100 do 126km/h
    >na CAŁEJ TRASIE. To wg mnie jest możliwe ale na krótkiej trasie -
> [...]

    Ale akurat tyle wyszlo razem z pol godzinnym postojem po drodze.
    Nie licze dojazdu do/z autostrady, bo tu juz moze byc bardzo roznie.

    >500-600km na niemieckich autostradach, gdzie jak masz farta i
    >jedziesz autostradami bez remontu i poza sezonem wakacyjnym jest to
    >możliwe i nie specjalnie trzeba się wtedy nawet napinać. Ale tylko
    >tam i tylko na krótkich trasach.
    >Większość wypadów wakacyjnych (o których są posty w tym wątku) jest
    >jednak na południe, południowy wschód lub południowy zachód gdzie
    >niekoniecznie masz 3 pasy przez 300km i zniesione limity na drogach.

    Owszem, limity sa, a mandaty wyzsze, ale to akurat byl Stuttgart - po
    drodze troche odcinkow z ograniczeniami np do 120, ktore lekko
    przekraczalem ...
    Jakies male remonty tez nie do unikniecia, i nie wszedzie sa trzy
    pasy.

    J.

  • 374. Data: 2020-08-28 14:02:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 27-08-2020 o 18:28, J.F. pisze:

    >Po drodze do Chorwacji, tylko wydłużysz czas jadąc przez Niemcy. ;-)

    Wiem, tym niemniej jak trzyma predkosc, nie ma pecha z korkami i nie
    marudzi, to srednia wychodzi przyzwoita.

    J.

  • 375. Data: 2020-08-28 14:27:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2020 o 14:01 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Chyba, ze akurat mialem ochote Wieden zwiedzic.
    > Godzin az tak bardzo nie liczylem, ale ten "jeden dzien" cos mowi.

    Ja trasy do 1700-1800km zawsze robię w jeden dzień. Włochy do Wenecji czy
    Boloni, Francja do Lyonu, Paryża do dla mnie rzut beretem. Nie jem obiadów
    po drodze, nie zwiedzam - staram się jak najsprawniej przemieścić z pkt A
    do pkt B i w "B" dłużej wypocząć. Jeżdzę tak kilka/kilkanaście razy w
    roku, zazwyczaj Hiszpania i północne Włochy. Jak jadę sam to postoje co
    500-700km. Na trasie 1200-1800km w tych kierunkach średnia 126km/h jest
    praktycznie nierealna. Chorwacja, Bułgaria, i Bałkany tym bardziej.
    Jedynie Niemcy i to poza sezonem urlopowym/wakacyjnym.

    TG

  • 376. Data: 2020-08-28 15:26:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 27-08-2020 o 18:32, J.F. pisze:
    [...]

    >W filtrze odznacza opcję płatne.

    Kto by na to wpadl, szczegolnie ze to "Payment Required Location" :-)

    No dobra, wczoraj wpadlem.

    Najblizsze to Puro hotel. To chyba gdzies za tym zielonym swiatlem
    https://goo.gl/maps/q9VM67WenHvnXw3p9

    A tam jest szlaban i 7zl/h za postoj.
    Co swoja droga moze byc calkiem niezla opcja, jesli zamierzasz szybkie
    zwiedzanie/posilek zrobic, bo za parking i tak trzeba zabulic.

    Tylko po co - jadac gdzies w trasie zbaczac do miasta, w celu
    zobaczenia wroclawskiego rynku i zjedzenia dobrego obiadu po
    wygorowanej cenie.

    Czy taka krotka wycieczka - przyjechac, zwiedzic co sie podoba, i
    cieszyc sie, ze paliwo za darmo, tylko za pare godzin postoju trzeba
    bylo zabulic ?

    Kolejna - stacja Orlen na ks. Witolda.
    Nie zwizytuje, bo w tym roku okolica bardzo rozkopana.

    Ale to byloby ciekawe - zaparkowac za darmo, naładować za darmo.
    Niestety - tam jakas szybka ładowarka?
    Bo do Rynku jest tam umiarkowanie daleko - ponad kilometr.
    Jesli sie chwalisz, ze elektryk sie szybko laduje, to kupa - dojscie i
    powrot to jakie 2*15 minut, niewiele czasu zostaje na zwiedzanie :-)
    No chyba, zeby tak ladowac do pelna pare godzin - to wtedy sie oplaca
    ... ale chyba nie w kontekscie dluzszej trasy :-P

    W dodatku to tam w okolicy sie parkuje bezplatnie, wiec nie ma
    podwojnego zysku ... o ile znajdzie sie miejsce, a to niekoniecznie
    latwo :-)
    Trzeba by zabrac elektryczne hulajnogi do bagaznika, bo komunikacja
    miejska akurat wiele nie pomoze ... ile

    Swoja droga - da sie jakoś monitorować ładowanie zdalnie, czy trzeba
    warować przy samochodzie i czekac na zakonczenie, bo wk* klienci opony
    potna, albo obsluga holownik wezwie :-)

    J.

  • 377. Data: 2020-08-28 15:30:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Monday, August 24, 2020, 8:01:27 PM, you wrote:

    > To tak na pocieszenie, że nie ma tragedii
    > w porównaniu z grzaniem w zimie :-)

    Klima może też działać w drugą stronę. I nadal nie ma tragedii.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 378. Data: 2020-08-28 16:10:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    On Thursday, August 27, 2020 at 6:28:06 PM UTC+2, J.F. wrote:

    >Ja tak jade, zeby czasu, a konkretnie urlopu nie marnowac ;)

    Tez sie staram, ale jezdzic do 7 rano, to juz jednak spac sie chce...

    >czyli zazwyczaj po pracy... wracam ~17 tankujac na full, o 18 kimne
    >sie na ~2h, kolacja i w droge ok 22

    No widzisz, to Ci elektryk tak bardzo nie przeszkadza :-)
    Przejedziesz troche kilometrow, podlaczysz pod ładowarke, zdrzemniesz
    sie 2h, pojedziesz dalej :-)
    Zeby tak jeszcze jakies wygodne łóżka byly obok tych ładowarek, no i
    zeby pasazerowie mogli sie przespac wygodnie :-)

    >Ja tankuje jak ma prawie pusto, a bak ma 70 litrow...
    >Unikam stacji na autostradach, bo drogo... nasze paliwo niby troche
    >tansze, ale na austriackim jakos mniej mi pali ;)

    Dlatego to jest stacja ~ 2km od autostrady, i ceny w miare normalne.
    Jak raz zatankowalem na BP na A4 przed granica ... to chyba w
    Niemczech bylo taniej paliwo.

    >Jak konczy sie na autostradzie to zawsze szukamy na nawigacji stacji
    >obok, tak do 3km i zjezdzamy... ceny zazwyczaj nizsze o ~20
    >eurocentow...

    No i tu wole zatankowac na polskiej sprawdzonej stacji niz potem
    szukac jakiejs bocznej stacji po niemczech.

    >na objezdzie Slowenskiej autostrady trafilem na bodajze 30 centow
    >tansze, niz na ostatniej stacji autosradowej...

    Ostatnio patrzylem na S5 - jakies 70 gr roznicy. Zlodzieje ? :-)

    >no, ja tez nie ;)
    >kawe mam w termosie z wlasnego ekspresu, z ziaren z ulubionej palarni
    >;)
    >kanapki na droge + jakies slodycze i owoce organizuje zona, wiec nie
    >stoimy bez sensu
    >McDonaldy i te vege hotdogi, do ktorych jakis zlosliwiec dolozyl ~2%
    >miesa omijamy z daleka ;)

    Mnie sie nie chce, kupuje po drodze, ale tak prawde mowiac ... wlasna
    dobra kanapka w porownaniu z Donaldem czy hotdogiem ... nieglupi
    pomysl.
    A i tak trzeba stanac, rozprostowac kosci, zatankowac, odwiedzic
    przybytek ... to juz niewielka roznica czy kanapka wlasna czy kupna

    J.

  • 379. Data: 2020-08-28 17:44:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-08-2020 o 15:26, J.F. pisze:

    > Swoja droga - da sie jakoś monitorować ładowanie zdalnie,

    Większość łądowarek jest uruchamiana z aplikacji, więc widzisz z nich
    czy się ładuje.
    Zazwyczaj masz też możliwość zdalnego połączenia się z własnym autem,
    aplikacją jego producenta (np. MyRenault), więc też możesz podejrzeć.

  • 380. Data: 2020-08-28 17:46:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-08-2020 o 14:02, J.F. pisze:

    > Wiem, tym niemniej jak trzyma predkosc, nie ma pecha z korkami i nie
    > marudzi, to srednia wychodzi przyzwoita.

    Co zyskasz to stracisz w Austrii.
    Zwłaszcza że tam masz dodatkowo płatne tunele, których na normalnej
    drodze nie ma - ergo całkowicie bez sensu.